G: Puhelinmyyjien parhaat kommentit?
No Heeei Niina, ihan lähdin sinulle soittelemaan tällaisella mukavalla asialla (Ai niinkö? Ihan minulle vain?). Me täällä Piip-lehdessä olemme huomanneet, että 10 vuotta sitten tilasit tätä meidän iki-ihanaa Naapurin hima-lehteä (tilasinko? En kyllä muista. Voi vee, miten pääsen tuosta paperista lukevasta häiriköstä eroon?)...
Kommentit (51)
lehden JOS tarjous on oikeesti hyvä. Oon itsekkin ollut puhelinymyyjänä ja tiedän,että homma voi olla todella viheliästä...
Mutta se et tilaan vaatii kahta asiaa:
-EI tyrkytetä,jos sanon,et ei niin se on ei ja kiitos hei
-EI valehdella. Tilasin esim kaksplus lehden koska lehden myyjä sanoi tilauslahjana olevan vauvan istuimen. Kysyin et minkälaisen istuimen ja sanoi et "kai tää on autonistuin" ja varmistin 3 kertaa et kyseessä on siis vauvan turvaistuin autoon. Merkkiä myyjä ei osannut sanoa,mut sanoe et käy 9kg ylöspäin. Meillä oli juurikin tarve tuollaiselle ja aattelinkin et onpa vitsin hyvä tarjous... Puhelun jälkeen aloin miettiin et olikohan LIIAN hyvä ja meilasin 2+ johonkin palvelupostiin ja sieltä vastattiin et AINOA lehtimyynti tarjous mikä heillä on on vauvan istuin toki,MUTTA sellainen sack´n´seat syöttötuoli"pussi" tmv...
Asuimme 2-kerroksisessa rivarissa, olin alakerrassa 3 kk ikäisen vauvan ja 2-vuotiaan kanssa, vauva makaili lattialla, kun puhelin soi yläkerrassa. Juoksin vastaamaan, jätin lapset kahdestaan hetkeksi.
Olin jo tulossa portaita alaspäin, kun vastasin puhelimeen. "X tässä firmasta y hei. Soitinko pahaan aikaan?", kuului luurista ja samalla hetkellä näin portaiden puolien välistä, että esikoinen seisoi täydellä painolla vauvan selän päällä. Automaattisesti vastasin vielä puhelinmyyjälle, että "joo, 2-vuotias seisoo 3 kk ikäisen selän päällä". Puhelinmyyjä vielä vastasi: "No lasten asioilla minäkin soittelen...", mutta siinä vaiheessa löin luurin korvaan. Vauvalle ei onneksi käynyt mitään.
että ei nyt ole yhtään ylimääräistä rahaa tilata mitään, niin myyjä ihan tosissaan kehotti keräämään pulloja sen parin kympin edestä että olisin sen tietyn tarjouslehen saanut.
-ehtona oli KUITENKIN, että tilaan 100 eurolla kestotilauksen lehdestä x...
No heiiii Maija, älä pelästy vaikka lehtitalosta soitankin, nimittäin ihan ilmaisia lehtiä haluaisin sulle lähettää.
Minä: Kuule Maija, sen verran tiedän, että yksikään lehtitalo ei koskaan missään tilanteessa anna mitään ilmaiseksi. Se ei katsos millään tavoin edistä voiton tekemistä, mikä on lehtitalon toimintaperiaate. Kiitos kuitenkin soitostasi ja kuulemiin.
Viimeinen vinkaisu ennen linjan sulkeutumista... "No ei nyt ilmaisia, mutta puoleen hintaan tää jakso...."
Kertoi tarinansa, kuinka heillä on niiiin hyviä ja kehittäviä satukirjoja joita ostamalla voi tukea lapsikyliä. Kerroin, että olen lastensuojelukohteita tukenut meidän perheen osalta aiemmin, enkä nyt tähän osallistu valitettavasti. Mieshenkilö sanoi, että kuulee kyllä meidän olevan itsekin lastensuojelun tarpeessa ja että huonoja vanhempia näkyy olevan maailma pullollaan. Selvitin sitten miehen esimiehen kanssa tilanteen ja mies soitti meille anteeksipyyntöpuhelun. Kirjoja emme ottaneet vastaan ilmaiseksi, koska kyseessä oli hyväntekeväisyyskohde.
Tosin se vaati 4 toimenpidettä, joista mikään ei pitänyt olla mitenkään tarpeellinen. Piti olla määräaikaistilaus, joka päättyy itsekseen ilman eri toimia. Kuitenkin jouduin kahdesti soittamaan asiakaspalveluun ja kahdesti laskutukseen, kun lehtiä tuli vaan ja laskua kanssa. Siis edes ensimmäisellä yhteydenotolla en saanut "kestotilaukseksi" kirjattua tilaustani päättymään...
Asiakaspalvelupäällikkö tms. sanoi, että heidän lehtiään on mahdollista tilata vain kestona, ja kaikki puolen vuoden lehdet ilmaiseksi / postimaksun hinnalla jne on aina puhelinmyyjien myyntikikkoja, mielestäni siis valheellista myynti-informaatiota. Lehtitalo ei kuitenkaan voi tähän vaikuttaa, sillä he ostavat myyntipalvelut myyntifirmoista, jotka oman kokemukseni mukaan puhuvat mitä sattuu.
En tilaa koskaan yhtään lehteä, vaan luen kirjastossa ja satunnaisesti ostan irtonumeron.
koska olen niin hyvissä kirjoissa kyseisessä lehdessä, saisin 2 v lehdet vuoden hinnalla. Sanoin että toivottvasti olen hyvissä kirjoissa, koska työskentelen samassa lehdessä:-)
ikänä saaneet puhelinmyyjää itseään lyömään luuria korvaanne. Minä juoksin kerran kasvimaalta vastaamaan niin turhaan puheluun, mutta kun kerran nyt kauppoihin päästiin, aloin kaupata soittajalle perunoita, porkkanoita, tilliä, mustaherukoita (pienellä toimitusajalla), sipuli, retiisiä, persiljaa, lanttuja ja erilaisia kesäkukkia. Ei ollut kiinnostunut mistään, vaikka tosi halvalla olisin just vaan hänelle tarjonnut! Tillit olisi saanut ilmaiseksi, jos olisi ostanut kaikki perunat 5 euron kilohintaan.
kerran ja tarjottiin jotain "vuoden lehdet puoleen hintaan". Mies siihen, että no se vain sopii, lehti kun on jo vuosikaudet tullut, että laittakaapa vaan hyvityslaskua tälle vuodelle. Myyjä rupesi heti perumaan, että on tullut virhe tms ja nopeasti sanoi kiitos hei ja sulki puhelimen. Mies soitti asiakaspalveluun ja kertoi peruvansa lehtitilauksen ja kiitteli kovasti kanta-asiakkaiden jo pitkäaikaisesta unohtamisesta tarjouskampanjoissa.
Mulle soitti kerran lehtimyyjäukko, joka tosissaan oli antamassa mulle ilmaista lehteä tietylle jaksolle. Kyselin että onko varmasti ilmaista, ja vakuutteli ja vakuutteli. Vakuutuin.
Koska tarjous oli loistava, suotuin.
Niinpä tämä ukko tokaisi, että sen_ja_sen suuruinen lasku tulee sitten postista. Ja luuri kiinni.
Olin aivan hämilläni, kun sen suuruisista summista ei oltu puhuttu missään vaiheessa!
Päätin, että odotan tilausvahvisuksen ja perun lehden.
Parin päivän päästä minulle soittikin nainen (ukon esimies?), joka tiedusteli, että oliko ukko soittanut minulle ja tarjonnut sitä_ja_tätä. Nainen oli kovin pahoillaan. Kysyi haluaisinko tilata lehden kuitenkin.
En todellakaan tilannut! Enkä tilaa enää ikinä!
lehtitalolle, että piti saada puolen vuoden lehdet ilmaiseksi, siis kestotilauksen hinnalla...
Ihmettelen vaan, mistä mä niin hyvää asiakasta niille olin, kun oli edellisestä tilauksesta vahingossa jäänyt laskut maksamatta ja perintätoimiston kautta maksoin ne...
muutamia vuosia sitten neljä eri puhelinmyyjää soitti perättäisinä päivinä ja kauppasivat samaa lehteä samalla tarjouksella. Kolmelle ensimmäiselle sanoin: ei kiitos. Kun neljäs soitti niin sanoin ärtyneenä mutta kohteliaasti: Olet neljäs myyjä neljän päivän sisällä kun soitaa samasta tarjouksesta eikä mua edelleenkään kiinnosta se. Myyjä oli hetken hiljaa ja pahoitteli tapahtunutta ja selitti vielä nopeasti, että soitteleevat eripuolelta Suomea eivätkä nää mihin numeroihin muut myyjät soiteelee..
Tässä toinen soitto joka tuli viime viikolla. Keskustelu meni jotakuinkin näin:
myyjä: Olet hoitanut niin hyvin ja ajallaan laskut Sanoma Magazinelle, että siitä hyvästä saat 4 ilmaista numeroa valitsemastasi lehdestä (luettelee lehdet)
minä: onko ne lehdet oikeesti ilmaisia? Jos on niin sitten voin ottaa vai liittyykö niihin kytköksiä?
myyjä: no, valitse nyt se lehti niin kerron tarjouksen lehtikohtaisesti
minä: ei kiitos, oon just lähdössä töihin (olin oikeesti lähdössä)
Oon myös tilannut joskus puhelinmyyjältä lehden kun oli oikeesti edullinen (kannattaa kysyä paljonko yhdelle lehdelle tulee hintaa niin on helpompi vertailla). Kaikki minulle soittaneet myyjät on kyllä kuulostaneet siltä, että lukevat suoraan paperista...
Ainakin dna:lla on niin että kun dna:n liittymän omistava soittaa tuttavalleen ulkomaille (ja jolla on kotimainen matkapuhelinliittymä), ei soittaja maksa mitään ylimääräistä, vain sen saman kuin jos vastaanottaja olisi suomessa. Vastaanottaja sen sijaan maksaa enemmän. Lieneekö sama muilla operaattoreilla?
-kerran kun soitin eräälle miehelle sanoi hän ivallisesti "puhu vaan oiiikein pitkään", no minä kerroin millä asialla olen ja mies esitti jaaritellen kysymyksiä. Puhelu kesti ainakin 15-20 min. Lopuksi hän nauroi mielestään näppäränä "ha-ha olen ulkomailla saattepa maksaa kunnon laskun". Ei tainnut tämä näppärä setä tietää että vastaanottaja maksaa puhelusta myös...
en ole eläissäni kokenut niin hyvää puhelinpalvelua. Nuori mies flirttaili minka kerkes. Lopuksi heitti jopa, että laitettasko vaikka vauva lehteä, jos se ei aivan nyt ole ajankohtaista, pistetäänkö se ajankohtaiseksi. Ja silleen tosi positiivisesti sanoi nuo heitot, jonkun muun sanomana se olisi tuntunut ällöttävältä, hän todellakin osasi. Aivan ihana myyjä. :D
No kuitenkaan en häneltä tilannut, vaikka mieli teki :)
Onkohan sama soittanut joskus mullekin, oli meinaan tosi hauska nuori mies puhelimessa.:D En mäkään mitään tilannut mutta olis voinu kun oli niin mukava palvelu.
mun tapauksessa, mutta Turun Tuomiokirkon jostain historia-kirjasta, kun kirkko täytti pyöreitä vuosisatoja (joskus 90-luvulla).
Mulle soitettiin ja kaupiteltiin sitä historia-teosta, jota painetaan vain 1000 kappaletta tai jotain. Hinta olisi ollut 1000 markkaa. Olin opiskelija ja kuukausituloni oli reilusti alle. Todella vetävää myyntipuhetta tuli kauan ja sitten kun kuulin hinnan, sanoin, että kirja maksaa huomattavasti enemmän kuin mulle tulee kuukaudessa opintotukea. Puhelu loppui todella nopeasti.
Mulla on muuten todella vanhan naisen nimi. Kuulosti vahvasti keski-ikäiseltä jo silloin, vaikka olin jotain 20-vuotias.
Ajattelin, että ne ei olis kyllä soittanu, jos olis oikeesti tiennyt, kuinka nuoresta tyypistä on kyse.
En ollut kiinnostunut lehdestä. jatkoi myyntipuhettaan... Laskun voi maksaa erissä, ettei ole hinnastakaan kiinni. En ollut kiinnostunut lehdestä. Sitten alkoi "hauska osuus." Kysyi enkö saa päättää kotona mistään vaan määrääkö mies kaiken??!! Minä kyllä päätän itse omista asioistani ja en ole edelleenkään kiinnostunut lehdestä. Lopuksi myyjä tiuskas "sulle ei sit kelpaa mikään" ja luuri korvaan.
ja harvoin uskoo vaikka kuinka sanois ettei ole kiinnostunut tilaamaan mitään. Mulle soitti muutama kuukaus sitten joku alusvaatemyyjä (??!!) joka kauppas siis rintsikoita ja alushousuja naisille, hetken kuuntelin myyntipuhetta ja olin sanonut jo ettei kiinnosta ostaa, niin silti jatkui ja jatkui, kunnes sanoin myyjälle etten käytä alusvaatteita. Siihen loppui se puhelu ,myyjä lopetti puhelin erittäin nopeasti.
ja että tilaisi kyllä jos näkisi lukea :D
Eivät ole pitkään aikaan soitelleet sille, on varmaan poistettu soittolistoilta.
yhden tapauksen kenelle soitettiin juuri näitä "6kk ilmaiseksi eikä maksa mitään, paitsi sitten tietysti se loppu vuosi jne"... Nosti siinä puhelimessa kauhean älläkän ja pyysi esimiehen numeron. Soitti sille esimiehelle että perkele kun ilmainen on ilmainen eikä mikään maksat vaan puolesta vuodesta. Nyt sitten tulee se lehti, koko vuoden ja ihan ilmaiseksi :)