~~~Heinähattujen alkuviiko 26~~~
~~~Heinähatut~~~
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________ 2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. PilviLii _____________ 1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. -mila-____________ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 28/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
20.7. Emiliia ______ 27/29 1. _________ Kätilöopisto
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna/cheryll_89/86_1.
Kommentit (133)
Taitaa olla tiukat paikat käsillä aika monella tällä tulevalla viikolla. Kovasti onnenpotkuja mukaan siis synnärireissuillenne!
Kiitos kaunis kaikille osanotoista isoisääni koskien, ihana saada tukea teiltä!
Mun iäksi saa sitten muuten laittaa 29, synttärit oli viime viikolla.
Ansqu/Nasqu: juu täällä pari päivää perässä tullaan, nyt on viikkoja 36+1... En kyllä odottele meidän pojua vielä saapuvaksi vähään aikaan. Omalla äidilläni on me molemmat lapset menty reilusti yli LA:n ja ajattelisin, että lähemmäs heinäkuun puolta väliä mennään meilläkin.. Sittenpähän sen näkee, kun herra päättää ilmoittaa tulostaan! :)
Makkarin uudelleenjärjestelyurakka on tehty tänään ja huoneeseen tuli kerralla lisää tilaa ja rutkasti lisää käytännöllisyyttä. Vauvan sänky on nyt laitettu meidän sängyn viereen ja odottelen netistä huutamaani äitiyspakkauksen pehmustetta/röyhelölakanaa saapuvaksi postissa. Sairaalakassit ei oo vielä pakattuna, mutta kai sitä tässä vielä ehtii.
Mirablelle pahoittelut perhe/kaveridraamasta, se ei koskaan ole kivaa, eikä varsinkaan raskausaikana.. Mulla oli äitisuhde-draamaa raskauden alussa ja se auttoi, että laittoi itselle selkeät rajat, mitä sietää ja mitä ei. Nyt asiat ovat paremmin kuin pitkään aikaan ja äitin kanssa mukavaa!
Milan uni sai mut nauramaan ääneen! :)
Omalle kohdalle on sattunut vaan uni, jossa join kaksi lasia shamppanjaa vaikka olin unessakin kovasti paljon raskaana. Mies näki samana yönä unta, että pojalla on vihreät silmät, ja toistelee sitä nyt päivittäin.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)
RR 36+1
Valehtelisin jos väittäisin, että uskoin nukkuvani kuin tukki tämän yön...
Valehtelisin jos väittäisin että nukuin edellisen yönkin tosi hyvin...
Ja kattia kanssa...
Tämän yön piapriksimeno nyt oli aika selvä juttu, mut toi edellisen yön kukkuminen tuli kyl vähä puskista. Niin kovasti jännitti/jännittää että mulla meni edellinen yön veskissä kun maha heitti paniikista ilmeisesti sekasin...nyt oon saanu tän päivän kans juosta vessassa.
Koko päivä ollu muutenkin ihan kaamea...ajatukset ei pysy kasassa kahta sekuntia, sydän hakkaa välillä kurkussa asti ja jalat on niin levottomat kuin vaan voi olla. Niinpä mä otin auton ja huristelin iltasella 3 tuntia että sais ajatuksia muualle ja yksinkertasesti pois kotoa...kohta saan olla täällä enemmän kuin laki sallii...
Nukkumaan kävin tossa puoliltaöin ja nukahdinkin miehen kainaloon tunniksi...sitte heräsin ja tässä nyt ollaan...silmät on kun leipälautaset eikä väsytyksestä tietoakaan...
no eihän siinä muuten mitään jos ois huominen "normipäivä" eli pääsis vetää päikkäriä yms oleen muutenkin rennosti, mut kuten kaikki jo selkeesti tietää niin on pikkasen muuta ohjelmaa luvassa ja mun käsityksen mukaan väsymys/unettomuus ja käynnistys ei oo maailman paras yhdistelmä...
Mutta näillä mennään...
Koetanpa tässä siis ottaa viimoset tuntumat tuosta pepunpyörityksestä ja nauttia vielä kun voin...kohta on yksiö tyhjänä eikä siihen asuntoon ole muita enää koskaan tulossa...tuleehan tuota ikävä...
Onkohan Helga päässyt jo vuokralaisesta "eroon"? Luulisin....
Mutta, palailen palstalle kun kotiudun...
Isäntä veikkas kyl että tulee pitkä sairaalassaolo aika, että ei käynnisty sitten millään, että Justiina syntynee vasta torstaina...jännä nähä onko ukossa ennustajan vikaa...
Jenniliini ja Justiina 37+6
5h 20 min lähtölaskentaan...
Täällä valvotaan kanssa eikä väsymyksestä tietoakaan.
Onkohan Helga jo mahtanut saada nyyttinsä. Olit saanut niin huonoa kohtelua synnäriltä ja itsellä kun vielä on sama synnäri paikka niin ei tässä kovin hyvin mielin ole. Saas nähdä millaisen härdellin keskelle sitä sitten sinne joutuu kun kiirettä siellä varmasti pitää.
Jenniliinin valvomisen kyllä ymmärtää. Ei varmasti uni tule ja jänskät paikat edessä. Mutta kohta sullakin on oma nyytti kainalossa. Joten onnea tulevaan koitokseen.
Itsellä alkoi eilen illalla kuuden aikoihin supistella noin vartin välein ja n. puol minuuttia kerrallaan ja sitä on sitten kutakuinkin jatkunut tähän asti. Nukkumaan menin puolen yön aikoihin ku tuntu et rauhottu ja heräsin kahden aikaan supistukseen joka ei ollu mikään hirmu kova, mutta tuntu kuitenkin.
Nytkin on pakko välillä vähän kävellä supistuksen tullessa sen aikaa että se menee ohi. Saas nähdä helpottaako ne jossaan vaiheessa vai alkaako pahenemaan vaan.
Itse olisin jo ihan valmis pojun tällä viikolla synnyttämään. Viikkoja 38 ja painoarviokin oli viikko sitten lähes 3kg.
Aamulla on neuvola joten katotaan mihin suuntaan olo tästä alkaa menemään. Tarkotus oli mennä ite autolla yksikseen neuvolaan, mut jos tästä vielä pahenee ni taitaa olla parempi laittaa mies mut sinne viemään.
Ei auta muu kuin odotella ja toivoa jos vaikka edes pienet torkut saisi otettu ennen aamua. Muuten tulee aika väsynyt päivä jos ei tän enempää nuku.
Jeevi 38+2
..mennä ns."samoilla silmillä"? Voisin yhtyä tuohon Jenniliinin "valehtelisin jos väittäisin nukkuneeni..". On kyllä menny yöt niin penkin alle kun olla ja voi, koko aja pyörin ja hyörin ja katon kelloo.Veikkaisin että sellasen 4h/yö on aika saavutus jo yöuniksi.Jos tää menee yliajalle niinkuin kaks edellistä, enkä saa nukuttua, niin aikamoinen zombie sitä on 4-6vko päästä.
Jenniliinille onnea tämän päiväiseen :)
Aikamoista kohtelua Helgakin saanut osakseen, mitähän sinnepäin mahtaa tällä hetkellä kuulua?
RR:lle myöhäset synttärionnittelut.
Eilen illalla sain oikein mojovan potkasun vasempaan kylkeen, joku muistutti kunnolla olemassaolostaan(ihankun edes voisi unohtaa :D).Muuten omaan oloon ei kai kummallisuuksia, vuoroin on maha löysällä ja vuoroin taas täysin kovalla.Huomenna neuvola ja tänään vasta-aine verikoe, mä kun oon negatiivista verisorttia.
Tulevana lauantaina on meidän plikan 9vuotis synttärit, pitäis kai pullaa ja kakkua leipoa.Sunnuntaina on lastenkutsut, 10ikävuoteen asti meillä saa sellasia viettää. :)
Tuntuuko muista että nää loppuviikot menee hitaasti?Mä olisin ihan valmis jo kahtia jakautumaan :) Huomennahan olisi meidän ensimmäinen la, jollei sitä ultrassa olisi siirretty.
Piti vielä kyselemäni, että kun meitä TAYS:is synnyttäjiä tossa listalla näyttää olevan.Onko kukaan teistä kenties Olkahinen-Atala-Tasanne akselilta?
Miinnu ja Himpula 36+4
Eilen sitten tuli osa limatulpasta... ja yön taas supisteli. Onneksi sain nukuttua tuon yhden yön tuossa välissä :) Ja nyt nuo supistukset vahvistuvat yön aikana ja ovat päivälläkin - tosin epäsäännöllisempinä.
Myt käymään neuvolaan... Jännä nähdä koska...
Mitens Helga?
Juuri heräsin. Nyt kun tyttö on ollut mun kans kotona on aamutkin venyneet. Koko juhannuksen ajan nukuttiin puol kymmeneen,siis tosi harvinaista,että tyttö nukkuu noin kauan.Nyt oli pakko herätellä hiukan aiemmin,ettei huomisaamuinen klo 7 herätys oo ihan kamala.
Ilmeisesti täällä vauva on aloittanut laskeutumisen,sillä nyt on taas saanut juosta öisin vessassa. Ja rakossa on jopa ollut ihan tavaraakin kunnolla. Lonkat särkee nukkuessa,et toivottavasti tämä ei nyt kestä enää kauaa.
Ja olen Miinnun kanssa samaa mieltä,aika käy todella pitkäksi. Juuri ennen juhannusta sanoin miehelle,et jos huonosti käy niin tässä tilanteessa ollaan vielä kuukauden päästä =( No,esikoinen syntyi rv 40+3,joten ehkä ei tarvitse ihan niin kauan odottaa =)
Huomenna olis neuvola,josta sit pitäis ottaa yhteyttä polille,jos alkaisivat käynnistelemään siinä LA:n tienoilla,kun th epäilee tästä kaverista suurempaa kuin esikoisesta. Ja siihen LA:han on enää aikaa reilu viikko.
Mut nyt tytölle aamiaista ja sit kauppaan.
Ja toivottavasti kuulemme Helgasta pian jakautumisuutisia =)
Marika ja toukka 38+4
Täällähän on ollut vilkas yö! Itse meinasin myös nousta ylös 4.30, mutta jäin pyörimään sänkyyn ja olinkin jossain vaiheessa nukahtanut uudestaan. Viime aikoina uni on tullut vasta klo 00.30-1.30 välillä ja muutaman tunnin nukun hyvin, aamuyöstä heräilen ihan pirteänä. Sama juttu oli esikoisen odotuksne loppuvaiheessa. Kaipa sitä alkaa valmistautumaan yövalvomisiin :)
Jenniliinille tsemppiä koitokseen ja Helgalla varmaan onkin jo vauva sylissä :) Mitenköhän jakselee äiti-76 ja Näppis, vieläkö siellä ollaan yhdessä kasassa?
Eilen illalla/alkuyöstä masuasukki innostui mylläämään oikein kunnolla, tuntui ja näytti siltä kun poju yrittäisi tosiaan tulla vatsan läpi. Lähes puoli tuntia mylläsi menemään ja kyllä sattui! Pysyi kuitenkin onneksi oikein päin, pelkäsin, että alkaa kääntämään itseään perätilaan.
Miinnun tuntemuksiin yhdyn, että nämä loppuviikot matelee... Alkuvaihe ja varsinkin keskiraskaus meni tosi nopeasti, nyt ei aika kulu millään.
Kiva kun on lämmintä ilmaa luvassa, saa vaan nähdä kuinka muodottomaksi sitä oikein turpoaa :/
Ansqu ja poju rv 36+3 ja tyttö 06/06
täällä sitä ollaan ja hermot alkaa jo olla koetuksella ....
meistä taitaa kaksi jo olla jakautumassa, ainakin jenniliini siellä jo valmistautuu tulevaan. ja miten lie helgan laita ? oisi ollut todella hyvä, jos jenniliini olisi saanut unenpäästä kiinni, koska kova urakka edessä, jos samanlainen kuin omani olki esikosta. maanantai aamuna klo.7 meni vedet, ma-ti yön olin osastolla ja en nukkunut, tiistaina synnytys käynnistettiin, ja kuten arvata saattaa, ti-ke yönä en nukkunut kun kärvistelin kamalien supistuksien kanssa .. ja lapsi syntyi keskiviikko aamuna klo.9.37, joten pitkää oli .. huh .. silloin sanoin miehelle, never again, mutta tässä sitä ollaan :-))
helga oli saanut suorastaan sikamaista kohtelua synnärillä. kannattaa aina muistaa, että he ´´henkilökunta´´ ovat siellä meitä vanhempia varten, ja heidän pitää kohdella meitä hyvin, olipa sitten kipua tai ei. ja kipukin on niin hankilöstä kiinni. toisen kipua ei saisi koskaan epäillä, sekin opetetaan hoitoalan koulutuksessa. ei muuta kuin valitusta menemään ..omat oikeudet kannattaa aina muistaa. itse kun viimeksi olin kättärillä niin hoitaja tuli haastattelemaan siihen käytävälle ja oli mittarit sun muut mukana, ja tupa täynnä muita ihmisiä, ja totta kait jokainen kuulee mitä puhutaan jne. en suostunut siihen, että asioita kysellään käytävällä ja mittaillaan paineita :-)) kieltäydyin kunniasta, ja kysyin, eikö ole yhtään vapaata huonetta käytössä, ja kyllähän sellainen löytyi. mutta taisi tulla hankalan odottajan leima otsaan ..
omaa napaa: juu saisi jo syntyä .. ei jaksa enää, haluan oman itseni takaisin. en edes jaksa pahemmin pienen tyttöni kanssa leikkiä, tai mitään muutakaan. ruokahalu olematon, närästää, en saa unta vaikka olen tajuttoman väsynnyt, supistelee muttei kivuliaasti jnejne..
tänään nla, että silleen .. hyvää ja aurinkoista päivää kaikille t. emmi rv-39+ & esikko 2v2kk
Rupee oikeen jännittään jo toisten puolesta ja vähän ehkä kadehtiikin niitä joilla jotain jo tapahtuu tai on edes merkkejä siitä, kun täällä ei sitten tapahdu yhtikäs mitään!!!!
Oon näet tässä eilen ja tänään leikannu ruohoo yms..mutta ei mitään selkää ja jalkoja vaan särkee mutta ei supistele eikä pahemmin nipistelekkään!!! Illalla olis tarkoitus mennä anopin kanssa vähän matto pyykille saas nähä mitä se tekee!!
No toisaalta oon kyllä asennoitunu siihen että LA tietämissä käynnisteltäisiin eli parin viikon päästä vasta!!! Mut se olis vaan niin hienoo että vaavi päättäskin itse että koska hän tänne ulko maailmaan saapuu!! ja toisaalta isännällä on tässä kyllä niin paljon kaikkee ennen laskettua aikaa että senkin puolesta sais mennä sinne asti!! Mutta kun ei enää jaksaisi olla raskaana!! Ja haluais jo vaavin syliin!!
Mutta se on totta niinkuin useammat on jo tässä sitä sanonu niin viimeiset viikot ei sitten kulu millään ja totta se on!!!
Mutta malttia kanssa sisaret kyllä ne nyytit sieltä tulee!!
Tsemppiä kaikille synnytyksiin ja muihinkin ennakoiviin kyllä se palkinto sieltä sitten kohta on ulkona!!!
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!
anskur rv38+2
Kotona makoilu rauhoitti tilanteen eilen hitaasti mutta varmasti.
Tulin siihen tulokseen, et otan mieluummin ees päivän huilin kuin väkisin pidän itseni liikkeellä jotta supistukset sais tujumpaa potkua!
Käytiin eilen illalla pienellä kävelylenkillä ja päälle saunassa niin kyllähän se taas pisti hetkeks kipristelemään ja puhisemaan, mut ei paljoa.
Yöllä heräsin kolme erikertaa tosi voimakkaisiin suppareihin, mut ne loppus iihen kun nousin ylös ja kävin pissalla..
Tänään läksin tytön kanssa vähä kaupoille aamusta ja silloin ei mitään, mut nyt vähä taas tuikkii/juilii/kovettaa.
Joten tässä taitaapi mennä k.a.u.a.n ennen kuin vauva syntyy!
Huomenna on se viimenen polikäynti ja otan sen leikkausajan takataskuun odottamaan. Tuo synnärillä vietetty yö kyllä ei houkuta normisynnytystä kokemaan.. Plus tutun tuttu oli tuossa ruuhkassa synnyttäny ja jotain siellä on menny persiilleen, on kuulemma kauhuissaan vieläki synnytyksestä.
Se lääkäri joka oli mulla , oli ihan outo nainen? Liekkö kesätuuraaja? Ei nimittäin edes esitellyt itseään..
Kätilöhän sanos sitte sen viimesen käyrän jälkeen, et ketäänhän me ei pakoteta pois, mutta... niin se suuri mutta, aina on joku mutta!
Tuli kyl näin jälkijunassa mieleen, et jos ei ois lähdetty kotiin ja tilanne ois junnannu paikallaan eli kohdunsuu pysyny samoissa vaikka supistuksia ois tullu, niin mitähän ne seuraavaks ois tehny? Jos sitä tippaa ei helpolla laiteta sektiolla synnyttäneille, niin oisko ne ruvennu vesiä poksauttaan vai mitä?
Toisaalta, nyt on niin kaunis ilma et mieluummin oon kotona ja nautin kuin et huokailisin synnärillä siinä minimaalisessa kopissa... Ei vielä oo tullu sitä fiilistä et toivoisin vauvan syntyvän heti pikimmiten.
T helga rv 38+1
Jenniliinillä voikin olla vauva sylkyssä jo 24h sisällä hui!
Olin jo ihan varma,et sulla on nyytti sylissä. Kukakohan lääkäri siel sit on mahtanut olla? Kuulin juttua,et siel on viel joku Kaija,joku vanhempi naislääkäri tuossa viikonloppuna,kun käytiin kaverilla kylässä. Olisko ollu se? Ja kun kuuntelee tuota sun selostusta tuosta paikasta,niin luulis,et ne pikkuhiljaa heräis siihen,et tuolla meidän lähisairaalallla on hieman huono maine.
Mua on itsekin alkanut jo välillä naurattamaan oma tilanne,kun kaikenlaista kremppaa on ollu,on tullut limatulppa jne,mut MITÄÄN ei vaan tapahdu. Tämä varmaan pysyttelee sisällä ihan tuonne laskettuun aikaan saakka. Kovin aattelin puhua huomenna th:lle,et kun soitetaan sinne polille aikaa,niin sais sen käynnistyksen sinne heinäkuun alkuun. Ja section takia ei mullakaan hirveesti varmaan käytetä tuota oksitosiinitippaa tällä kertaa,viimeks meni täysillä ihan lopussa,ennenkuin leikattiin.
Mut mä jatkan ilmoista nauttimisesta.
Marika ja toukka 38+4
helga: Meillä on muuten samoja tuttujakin. Tuli eilen naapurille juteltua,et meitä on salonseudulla kolme kenellä LA peräkkäisinä päivinä. Kovin toivoi munkin tästä poksahtavan ennenkuin siirtyvät pohjoisemmas asustamaan =)
Jep, talvella ja keväällä kirjotin muutaman kerran, mutta jutut häipyivät taivaan tuuliin, joten pikku omanapa-päivitys on paikallaan.. Lukenut olen päivittäin tein juttuja mut en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. En muista koskaan kenenkään nimeä, joten turha kommentoida mitään. Paitsi tämä Helgan sairaalakeikka, huh-huh, aikas touhua.
On ollut kaiken maailman kremppaa matkanvarrella. Vkot 28-34 vain makasin, (mutta kotona), suppareiden ja kohdunsuun auki olemisen vuoksi. Sairaalassakin olin hetken, sain kortisonit, jotta vauvan keuhkot kehittyisivät ja vauva sai luvan syntyä vkolla 33, mutta tässäpä sitä edelleen (38+5). Viikon verran on supistellut, välillä aika kovaakin, mutta niinhän sen kuuluukin. Ja aikuistenoikeesti, kyllä sen tuntee ekakertalainenkin kun tulee oikeita synnytyssuppareita, ovat ihan eri svääreissä kuin harkkarit.
Keskiviikkona on käynnistysaika, koska vauva oli jo viimeviikolla kokoarviossa 3,9kg. Ei pelota, kunhan vaan pysyy pienenpänä kuin edellinen (4600g, otsatarjonta). Tämä kaveri on rt, yesh.
Voimia kaikille viimeisiin viikkohin, kyllä pian helpottaa, ainakin ison mahan osalta..
Siis tämä odottaminen. Vielä viime viikolla tuli hetkittäin synnytystä ajatellessa sellainen olo, että ei kai nyt vielä sentään ole pakko, mutta nyt voisin kyllä lähteä vaikka heti, vuorokaudenajasta riippumatta. Viime yönä olin taas aamuyöstä minäkin sen vakio parituntisen hereillä ja muutama jo vähän tuntuvampi supistus tuli siinä ollessa. Mutta kun ei tämä muutamalla synny :/
Jenniliinille paljon tsemppiä ja onnea matkaan, vaikka taidatkin olla jo työntouhussa. Vauvauutisia siis odotellessa :)
Helgalla tilanne sitten vielä rauhoittui. No, toisaalta hyvä tosiaan, niin saat vähän kerättyä voimia tulevaa varten.
Aurinko sentään paistaa, mutta sekään ei nyt tunnu parhaalta mahdolliselta asialta, varsinkin, jos helteeksi vielä muuttuu. Kiva, että osa meistä kuitenkin jaksaa nauttia lämpimistä keleistä.
Nyt ulos varjoon kirjan kanssa ja lapsia samalla vahtimaan.
M rv 39+1
Siis no täähän on pieni paikka eli vähintäänkin joku tutun tuttu löytyy kaveripiiristä sehä on varma!
Marika, ettei se tuttu vaan satu oleen tuolta palloilupiireistä...? Ainoo ketä tiiän tähän hätään olevan muuttamassa! =)
Hih, eli sää tiiät kuka mää oon mut mä en tiiä kuka sää oot! =D
T Helga rv 38+1
Joo,tuntuu et tää paikkakunta on aivan liian pieni =).
Ja ihan oikeassa henkilössä olet,asustellaan vielä tämä viikko samaa rivaria =)
Ja mun kuvani löytyy sieltä kyseisen ihmisen naamakirjasta,varmaan viimeisenä
Marika
Tuli vain mieleeni, että kai teitä on informoitu neuvolassa, että mikäli vauva syntyy 1.7. tai sen jälkeen, pääsee mukaan rotarvirusrokotusohjelmaan. Sitä ennen syntyneille voi toki itse ottaa rokotteen omalla kustanteella, mutta heinäkuiset saavat sen jo siis syyskuussa osana rokotusohjelmaa.
Itselle ei kuulu ihmeitä. Lauantai oli paha päivä, supisteli yms. mutta minä en kyllä vielä ainakaan haluaisi vauvan syntyvän. Ainakin viikoille 37+ pitäisi päästä ja mieluusti sinne minne kuopukseltakin eli 39+0. Ja sitten toisaalta vähän aiemmin kuin esikoinen (41+4)... Kiitos! Nyt on jo tullut vauvanvaatteita pestyä ja mies osti peräti tutin (joita tosin neitimme eivät mitenkään aktiivisesti käyttäneet ennen ½ vuoden ikää -sitä ennen äiti oli tutti). Oli meinannut ottaa vaaleanpunaisen, mutta sitten oli tullut mieleen, että jos tämä ei olekaan tyttö, joten meille muutti valkea tutti ;-)
nimba rv 35+5
Kylläpä on ollut kurjia sairaalakokemuksia! Toivottavasti jatkossa menee mukavammin, kun pääsette tositoimiin! Alkaa jännittämään teidän puolesta joilla LA ihan heinäkuun alussa tai ollut vahvasti synnytykseen viittavia merkkejä.
Minulla oli tänään synnytystapa-arvio. Kaikki ok, eli alakautta tämä ulos puserretaan. Kohdunpohjan korkeus oli tipahtanut yläkäyrältä alakäyrälle vauvan laskeutumisesta johtuen, eli "lähtöasemissa" ollaan. Paino tällä hetkellä 2500g. Mikäli kuukauden päivät laskettuun aikaan vielä odotellaan, niin lääkäri veikkasi painoarvioksi 3,5 - 4 kiloista. Ihan järkevissä lukemissa mielestäni.
Lisäksi oli tullut tieto äippäpolin lastenlääkäreiltä, että saan imettää. Minulla on jatkuva lääkitys niin käsittelivät jossain kokouksessa lääkityksen vaikutusta vauvaan. 3 vuorokautta olemme synnytyksen jälkeen "kontrollissa" äippäpolilla, mutta mikäli ei mitään erikoista ilmene niin lääkitykseni ei aiheuta erikoishuomioitavaa.
Helpotti paljon tuo myönteinen päätös, imetyksen kieltäminen olisi aiheuttanut minussa aika ristiriitaisia tuntemuksia. Toivottavasti tuon kolmen vuorokauden kontrollin aikana ei tule mitään ongelmia ja voin imettää normaalisti.
Olotilaan ei muuten erikoista. Supistuksia jne hieman enemmän taas ollut, mutta ei kovin kipeitä. Eilisen päivän vatsa oli todella jännittynyt, kyllähän siitä tukala olo tulee, mutta ei auta kuin odotella. Täällä Lahdessa aurinko paistaa ja on todella lämmin.
Pulputtaja, 36+3
Neuvola takana ja synnärillä käynti.
Joo,eli aamulla oli neuvola,kaikki oli muuten kunnossa,mut sykkeet meni 110-150 välillä,joten tuli lähete synnärille.
Siel käyrillä syke näytti ilmeisesti ihan hyvää ku lääkäri ei mitään siit sanonu muuta ku et iha normaalia näyttää.
Supistuksia tulikin sit 8-10 min välein käyrille,välillä vähä lyhyemmälläki välillä ja hoitaja meinas et otetaan käyrille vähän ajan päästä uudelleen et nähhään onko tihentyny supparit...
no lääkäri sit teki sisätutkimuksen ja sano ettei mitään käyriä,etten mä kuulemma synnytä viel pitkään aikaa:),toivottavasti neljän viikon sisään kuiteen.
Paikat oli auki kahelle sormelle,eli on siel taas tapahtunu viime tutkimiseen....mut kuten lääkäri sano,niin mie en ny sit synnytä pitkään aikaan...eikä kyl passaakkaan ku kahelle nuorimmaiselle oli viimeyön aikana tullu niit vesirokko näppylöitä,joten vauva saa nyt sit pysyä sisuksissa 2 viikkoa ainaki.
Nytkin supistelee vähä väliä,ja ikävä tunne alapäässä sen sisätutkimuksen jälkeen,et toivotaan nyt sit ettei se tutkimus mitenkää vauhittanu tätä hommaa...
Joo,mut jos meni syömään AAMUPALAN,ku en oo tälle päivälle viel kerenny mitään syömään ku aikaste oli neuvola ja sieltä suoraan synnärille.
...niin ja meille on sit tulossa tyttö
ja painoarvio oli 2.9kg nyt,ja neuvolassa otettu verenpaine 126/63,painoa oli tullu 500gr kymmenessä päivässä,pissa puhdas ja kohdun korkeus 31.5cm....
joo,mut jatkan näitä supistelujen tarkkailuja...ihan kivasti taas niit tulee...
-Johanna & lotta 37+5 (ultran mukaan JO 38) :)
käyty ja kohdunsuulla on tapahtunut.
Pituus 2 cm
Pehmeä
sisäsuu kiinni ulkosuu auki
Loppuajaksi sain nukahtamislääkkeet niistä ei vauvalle enää vaaraa ja sanoi et uni ennen synnytystä on tosi tärkeää. Aivan ihana lääkäri.
Uimisesta sanoi et jos painetta ei tunnu niin voi uida, mutkun mul on jo viikon tuntunu niin ei sitte kannata.
Vauvan painoarvio nyt 3,2 La:na n.4.
Alkaa jo jännittää vähäsen.
Eilen kyselin ootteko tehny synnytystoivelistaa eikä kukaa vastannu.. Eli ootteko??
Ainii kohdunpohjan korkeus 33,5 vähän yläkäyrillä mennäään.
Kaikki muut oli normit en jaksa laittaa niit tähän.
Nyt syömään.
Is ja Papunen 36+5
Ettei vaan Helgan uutiset unohdu vanhan pinon pohjalle =) Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja vauveli tulee ulos siedettävästi!
Jenniliinillekin paljon onnea huomiselle!
En katsellut vanhoja päivityksiä, joten laittakaa uusi viesti tähän pinoon, jos jotain korjattavaa on, korjaillaan sitten.
( . ) Ei mitään ihmeellistä. Ennakoivia merkkejä tietty on välillä kovastikin, mutta en anna niille kyllä enää mitään arvoa, metsään ovat vieneet ennenkin. Sitten kun synnytys joskus alkaa, se sitten alkaa ilmaan mitään merkkiäkään. Pikemminkin ollaan miehen kanssa mietitty miten eka yliaikaiskontrolli 41+5 saadaan järjestettyä, kun edellyttää mieheltä työvuoron vaihtoa. Luultavasti en kuitenkaan silloin enää kotiin palaa, istukat on olleet meidän yliaikaisilla jo niin kalkkeutuneita, enkä kyllä taida sieltä enää suostua silloin poistumaan muutenkaan =) Mutta positiivisesti olen yllättynyt jos ei sinne tarvitsisi sitkua! Ei silti, kyllä tämä viikon saisi vielä mahassa pysyä vaivoista ja kolotuksista huolimatta, en ole henkisesti vielä valmis ja hommiakin olisi muutama hoidettavana. Tilauksessa olisi, että aikaisintaan ensi sunnuntaina, katsellaan x-)
Miksu 38+3