Kun lapsiluku on täynnä miksi ette mene steriloitavaksi?
Tuli vaan tuosta mies vaatii aborttia ketjusta mieleen. Jos kerran jompi kumpi tai molemmat varmoja, ettei enempää lapsia tarvitse, niin miksi ette laita piuhoja poikki?
Itselläni raskauden mahdollisuus luomuna luokkaa joitakin promilleja, mutta nyt kun toinen icsi vauva on syntynyt aion jälkitarkastuksessa pyytää aikaa sterilointiin. Varma on varmaa enkä halua yllätysvauvaa 48-vuotiaana! Aborttiin en varmasti pystyisi. Ja tiedän, että miehelle helpompaa, mutta mies ei periaatteesta halua ko. operaatiota itselleen tehtävän.
Kommentit (93)
joka lähetteen sterilisaatioon kirjoittaisi...
Omasta puolesta piuhat olisi saanut poikkasta 22 vuotiaana...
paljon lääkäreitä. Kunnioituksen ja hyvän käytöksen pitäisi säilyä.
Esikoisen sain 22v ja kuopuksen 24v. Tiesimme jo ennen toista raskauttani, että kaksi riittää meille aivan varmasti. Nyt olen 28v ja edelleen samaa meiltä. Vielä 2v pitää odottaa jotta pääsen edes sterilisaatiojonoon (olen asiaa itse tiedustellut).
Jos on 30v. täyttänyt, niin sulla ON OIKEUS sterilisaatioon. Ei se lääkäristä ole kiinni.
mä en tule raskaaksi ilman lapsettomuushoitoja, ja lapsia on nyt ihan sopiva määrä =D
Lääkäri ei ole jumala. Lääkärillä ei ole oikeutta olla noudattamatta lakia. Jos 30 vuotta täyttänyt nainen haluaa sterilisaation, hänen on lain mukaan se saatava. Mikähän haloo nousisi, jos joku lääkäri kieltäytyisi antamasta lähetettä aborttiin vaikkapa sikiön vaikean ruumiinvamman perusteella.
omatuntonsa vastaisia hoitoja. Hyvää matkaa oikean elämän ihmeelliseen maailmaan, siivekäs.
Minun ei tarvitse sinun piuhojasi napsaista vaikka tulisit poliisin kanssa vaatimaan.
Miehelle on "tilattu" vasektomia lokakuussa. Vielä ei ole kutsua sairaalaan tullut.
Siitä et lain mukaan voi kieltäytyä. Ei ole olemassa mitään omantunnon lakeja.
Pco on ehkäissyt 100%.
Vain clomeilla olen raskautunut.
Nyt toinen lapsi tulossa ja ilmeisesti viimeinen.
Itse kyllä voisin harkita kolmattakin, mutta mies ei. Tätäkään hän ei olisi halunnut.
Lääkäri nyt tässä tapauksessa on ihmistä viisaampi.
Siellä kyllästymiseen asti tehdään purkuja, joten en ihmettele etteivät laita piuhoja poikki helpolla.
Meillä on se tilanne että mies ei halua enempää lapsia, minä haluaisin. Mies on varmaan menossa sterilisaatioon, mutta eipä tule sitten enää mitään multa saamaankaan.
joo, 30 vuotta tai 3 lasta näkyy olevan raja nykyään.
Sitten on kasa muita ehtoja, esim. jos raskaaksi tuleminen vaarantaisi henkilön terveyden tai hengen, tai on syytä olettaa että henkilön jälkeläisillä tulisi olemaan vaikea sairaus tai ruumiin vika, tai sterilisaation hakijalla on itsellä jo niin vakava sairaus ettei hän voisi huolehtia jälkeläisistään, niin sterilisaatio voidaan tehdä vaikka ei olisikaan 30 v tai 3 lasta