Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsiluku on täynnä miksi ette mene steriloitavaksi?

Vierailija
20.06.2009 |

Tuli vaan tuosta mies vaatii aborttia ketjusta mieleen. Jos kerran jompi kumpi tai molemmat varmoja, ettei enempää lapsia tarvitse, niin miksi ette laita piuhoja poikki?

Itselläni raskauden mahdollisuus luomuna luokkaa joitakin promilleja, mutta nyt kun toinen icsi vauva on syntynyt aion jälkitarkastuksessa pyytää aikaa sterilointiin. Varma on varmaa enkä halua yllätysvauvaa 48-vuotiaana! Aborttiin en varmasti pystyisi. Ja tiedän, että miehelle helpompaa, mutta mies ei periaatteesta halua ko. operaatiota itselleen tehtävän.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, ettei niihin edes yleensä lähdetä, koska onnistumistodennäköisyydet ovat niin vähäiset. Koeputkihedelmöityksellä saa steriloitukin pari mahdollisuuden lapseen, mutta jos kumppani on sama kuin sterilisaation teko-ajankohtaan, ei Kela korvaa mitään lääkkeistä tai lääkärikäynneistä, eikä julkiselle puolelle hoitoihin pääse.

Vierailija
62/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko spontaanisti tai tarkoituksella aiheutettuna. Kohdun sisältö poistuu. Raskaus alkaa, vasta kun munasolu kiinnittyy kohtuun. Mutta siis kierukka ja etenkin hormonikierukka siis estää itse hedelmöittymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ole kaivannut muuta ehkäisyä. Ei vuotoja eikä kipuja, ei myöskään sivuvaikutuksia.

Vierailija
64/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatiota! No, eipä halua minunkaan mieheni. Hän pelkää kai, että mieskunto häviää tms.

Miehen mielestä meidän perheen lapsiluku on täynnä, mutta minä en ole yhtä varma. Siksi minä en tahdokaan sterilisaatiota, kun haluan säilyttää mahdollisuuden saada vielä lapsia.

Sitä paitsi meillä toimivat hyvin perinteiset ehkäisymenetelmät. Jokainen lapsi on saanut alkunsa melko helposti, mutta silti yrittämisen ja toivomisen jälkeen.

Vierailija
65/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole valmis ottamaan sellaisia

Vierailija
66/93 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihanaa lasta saatuina, mutta sterilaatio ei ole meille mahdollinen vuosiin, ihan jo koskei sitä myönnettäisi näin nuorille. Muuten olisin kyllä kiinnostunut, en halua kokeilla enää mitään hormoneja kun ne ovat tähän asti joko masentaneet tai tehneet minusta kärttyisän akan :) Ja toinenkin oli jo vahinko, ei auttanut meillä ns. varmat päivät+keskeytetty yhdyntä+kerran kuussa seksi yhdessäkään...

Vierailija
67/93 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten kävin sterilisaatiossa. Mulla ollut muksusta saakka mielessä, että jos lapsia tulee, haluaisin tytön ja pojan. Tyttö ja poika tuli ja nyt on mun lapsiluku täynnä. En uskaltaisi enää vanhempana lapsia tehdä, mun mielestä muksut on tehtävä nuorena.

Avomieheltä en kysynyt muuta kuin, että onko sille ok jos käyn pistämäs piuhat poikki. Sopihan se sille. Olen ajatellut, että jos tästä joskus vaikka ero tulee, tai satun itse kupsahtamaan(mies on mua nuorempi), niin mies voi vielä tehdä muksuja jos niin haluaa. Se oli siis mun puolelta varmaa, että minä en niitä enää kumminkaan ala tekemään.

Mulla toimenpide meni hienosti, lääkärit kyllä kyseli moneen kertaan, että olenko nyt sitten ihan varma. Kuukautisten vuotomäärä on ehkä hieman pienentynyt ja kuukautiskipuihin tarvii enää harvemmin ottaa kipulääkettä. Tyytyväinen olen ollut =)

Vierailija
68/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin aivan kamalista hormonaalisista kivuista ja vaivoista muutenkin. Olen kuullut, että aikamoisia kipuja voi olla odotettavissa.

Vierailija
69/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei suostuttu "näin nuorille" tekemään. Itse olen 31 ja mies 34. Lääkäri sanoi, että katsotaan viiden vuoden päästä uudelleen.

Vierailija
70/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pariskunnasta voi kuitenkin elätellä ajatusta siitä mahdollisuudesta saada lapsi, vaikka kumpikin sillä hetkellä olisi varma, ettei enää lisää.

Itse aion mennä kolmannen lapsen jälkeen steriloitavaksi (tai mies se menee, kun on helpompi operaatio). Ei sillä, etteikö neljäs lapsi perheeseen mahtuisi, mutta en vain halua olla pienen lapsen äiti enää tietyssä iässä. Kolme lasta on mulle ihan tarpeeksi, ettei tunne jääneensä jostain paitsi. :)

Vierailija
71/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahenna. Sterilisaatio olisi tosi hyvä juttu monelle ihmiselle. Harmi, että sitä ei voi saada kuka tahansa.

Vierailija
72/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v saa steriloinnin jos haluaa... siinä ei ole lääkärillä mitään sanomista!!

Vierailija
73/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole täyttänyt 40v, tai ole saanut jo 4 lasta. Eli sitä ei ihan kenelle tahansa tehdä, jos on vaikka 30v. ja on vain 2 lasta.

Vierailija
74/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sterilisaation saa, jos on täyttänyt 30 vuotta.

Vierailija
75/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sterilisaation saa, jos on täyttänyt 30 vuotta.

Enkä nyt jaksa siitä oiketta enempää lähteä hakemaan. Otin sitten hormonikierukan ja aion tosiaan hoitaa asian sitten viiden vuoden päästä. t:3

Vierailija
76/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkärit ei ole halukkaita kovin nuorille lähetteitä kirjoittamaan mutta varmasti sen jostain saa jos vain sinnikkäästi haluaa.

Vierailija
77/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä nuo miehet, jotka eivät operaatioon suostu.

Vierailija
78/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän tuo tajua alkaa noudattaa lakia. Koskee se laki lääkäreitäkin.

Vierailija
79/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehotan ystävällisesti vaihtamaan lääkäriä, koska komuunikaatiomme ei mitä ilmeisimmin toimi potilas-lääkärisuhteen vaatimalla tavalla.

Vierailija
80/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syytä vaihtaa alaa.