Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsiluku on täynnä miksi ette mene steriloitavaksi?

Vierailija
20.06.2009 |

Tuli vaan tuosta mies vaatii aborttia ketjusta mieleen. Jos kerran jompi kumpi tai molemmat varmoja, ettei enempää lapsia tarvitse, niin miksi ette laita piuhoja poikki?

Itselläni raskauden mahdollisuus luomuna luokkaa joitakin promilleja, mutta nyt kun toinen icsi vauva on syntynyt aion jälkitarkastuksessa pyytää aikaa sterilointiin. Varma on varmaa enkä halua yllätysvauvaa 48-vuotiaana! Aborttiin en varmasti pystyisi. Ja tiedän, että miehelle helpompaa, mutta mies ei periaatteesta halua ko. operaatiota itselleen tehtävän.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa purkuja tehdään noin 5 prosentille steriloiduista. Se ei ole mikään syy kieltää sterilisaatiota potilaalta, joka sen haluaa ja jolla siihen on lain suoma oikeus.

Vierailija
2/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinkin on noudatettava lakeja. Siinä ei ole mitään epäselvää. Jos 30 vuotta täyttänyt haluaa sterilisaation, hänen on sen saatava. Ja sillä selvä. Lääkäri joka siitä kieltäytyy, rikkoo lakia. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa purkuja tehdään noin 5 prosentille steriloiduista. Se ei ole mikään syy kieltää sterilisaatiota potilaalta, joka sen haluaa ja jolla siihen on lain suoma oikeus.

Vierailija
4/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sinut useassa ketjussa inttämässä, ja tiedän että et luovuta.

Sanon silti: EI, en kirjoita sitä lähetettä. Mene hakemaan ja haasta oikeuteen, jos siltä tuntuu. :D

Vierailija
5/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kuulostaa naurettavalta, mutta tämä on tosiaan se ainoa todellinen syy.

Vierailija
6/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ovuloin ilman lääkkeitä max. kerran vuodessa, lisäksi miehellä sperman laatu niin huono, että icsi:lläkin saa vain 20% munasoluista hedelmöitettyä, koeputkessa alle 10%. Mutta niinpä vaan mulla oli kohdun ulkoinen luomuraskaus, näiden kahden icsi vauvan välissä. Ei pitäis olla millään logiikalla mahdollista, mutta enää en hedelmättömyyteen uskalla luottaa,,,

ap

Vierailija
7/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sterilisaation saa, jos on täyttänyt 30 vuotta.

Yritin päästä sterilisaatiojonoon 36-vuotiaana, neljän lapsen äitinä...enpä päässyt, vaikka kolmen lekurin luona kävin sitä anelemassa.

Tämä on joku uusi trendi nyt. Suosittelevat lämpimästi operaatiota miehille, mutta naisille maalaillaan kauhukuvia:

Vuodot pahenevat ja vuotoaika pitkittyy, kivut kuulemma lisääntyvät jne...jne. Gynet lisäksi sanoivat minulle, että muutaman vuoden kuluttua kuitenkin alkaa tulla ikääntymisen myötä hormonihäiriöitä ja niihin paras hoito on hormonikierukka. Ei mitään mieltä mennä sterilisaatioon ja sitten muutaman vuoden kuluttua kuitenkin käyttää hormonihoitoa... :O Ketään ei kiinnostanut se, mitä minä halusin.

Meillä mies menee operaatioon, on ollut jonossa kohta vuoden. Jono on kahden vuoden pituinen...

Vierailija
8/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia on täysin selvä. Lääkärin on suostuttava sellaiseen asiaan, johon laki potilaan oikeuttaa. Outoa, ettei ennakkotapausta tällaisesta ilmeisesti ole.

Vierailija
9/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaation purku.

Sellaista mahdollisuutta ei pitäisi olla olemassakaan.

Vierailija
10/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan mielenkiinnolla omaa taisteluani, kun 30v. napsahtaa mittariin.

Yksi lapsi jo on, sekin vahinkoraskauden seuraus. Sterilisaatiota olen halunnut jo 20-vuotiaana ja se halu on yhä voimakkaampi. Vanhemmuus ei ole mun juttu vaikka lastani toki rakastan.

Vierailija
11/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen, tuskin Suomen Lakikirjasta löytyy...

Vierailija
13/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä ja olisi saanut ajan seuraavalle päivälle. Meni kuitenkin vasta seuraavalla viikolla!

Rahalla pääsee.

Vierailija
14/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin haluaisin nopeasti yksityisen kautta kuin tapellen julkisen kautta.

Vierailija
15/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä ja olisi saanut ajan seuraavalle päivälle. Meni kuitenkin vasta seuraavalla viikolla!

Rahalla pääsee.

Vierailija
16/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitä mieltä, että ainoa mahdollisuus että lääkäri ei tunne ko lakia, olisi kieltäytymiseen.

Vierailija
17/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lääkäreiden suurin tehtävä tuntuu olevan lääkefirmojen sponssaaminen. Mitä enemmän potilas kuluttaa lääkefirmojen tuotteita, sen parempi.

Johan tämä näkyy esim. masennuslääkkeiden valtavasta suosiosta ja lääkäreiden hanakkuudesta tuputtaa sitä. Hoidetaan sairautta, ei ihmistä.

Vierailija
18/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehille on tehty sterilisaatio kertoa etta miten itse operaatio meni ja millasia "sivuvaikutuksia" miehelle tuli operaatiosta ? houkuttelen tota miesta sterilisaatioon mutta en ole onnistunu ainakaan viela. pelkaa etta mieskunto karsii ja kaikenlaista muuta.

Vierailija
19/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä voitte olla niin varmoja, et lapsiluku on täynnä? Mä en voi sanoa tietäväni tai uskovani tai haluavani uskoa tai luulla, että lapset olisivat tässä. Ikää 35 vuotta ja lapsia 6, 3 terveydenhuollon tutkintoa takataskussa ja tietoa sterilisaation tekemisestä miehelle ja naiselle, sterilisaation katumisesta ja purkamisesta ja toisaalta myös epäonnistumisesta.

Nuo pahimmat 25-vuotiaana sterilisaatiota vinkuvat valittajat useasti vaativat 35-vuotiaana sterilisaation purkua, kun mies mennyt vaihtoon tai on iskenyt keski-iän mummoudenpelkokriisi.

Kierukka persiiseen muutamaksi vuodeksi ja jos edelleenkin on varma päätöksestään, voi ne putket poikkaista tai klipsit laitattaa

Vierailija
20/93 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu sterilisaatiossa.