Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsi traumoja tai häiriintyykö kehitys

Vierailija
05.07.2009 |

jos sitä ei vie noihin kaikenmaailman jukujukudinoparkkeihin, litsille, korkeasaareen yms yms yms. Onko oikeesti ihan pakko. Musta suurin osa noista on niin mauttomia paikkoja. Eihän se lapsi edes muista niistä myöhemmin mitään, vai?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistaako se siitä mitään edes seuraavana päivänä. enkä mä haluais että mun lapsi nauttii mistään kämäsestä nalleksi puketuneesta keski-ikäisestä äijästä.

ap

Vierailija
2/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluiässä, kun toiset menevät ja hän ei pääse.

Siinäkin toki balanssi, toki lapsi haluaa ihan joka paikkaan eikä ole tervettä päästä, mutta jos ei koskaan ole käynyt ulkomailla, Lintsillä, Korkeasaaressa jne, niin kyllä se korpeaa ja aiheuttaa erilaisuuden tunnetta.

Mutta jos tarkoitat jotain parivuotiasta naperoa, niin eiköhän nuo paikat ole olemassa sitä varten, ettei mamma tylsisty kotona ja on joku paikka, missä voi valokuvata lapsia ihanissa maisemissa omiin muistoihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintsille ja korkeasaareen + suokki ja muu keskusta ja ulmomaille silloin tällöin, mutta kun mä en kestä noita dinosauria, vahakabinetteja, puuhamaa, jukujukumaa yms yms. mun mielestä ne on niin halpiksia enkä oikeesti haluais että oma lapsi näkee sellasta peetä, saatika tykkäisi siitä.

mua alko vaivaamaan kun just näin jonkun mikkelinvesipuistohuvimaakaravaanarileiri-mainoksen, missä 1-2 v lapsi istui rattaissa ja näytti todella tykkävään edessään keikkuvasta mistälie pehmoukosta.

Vierailija
4/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluiässä, kun toiset menevät ja hän ei pääse.

Siinäkin toki balanssi, toki lapsi haluaa ihan joka paikkaan eikä ole tervettä päästä, mutta jos ei koskaan ole käynyt ulkomailla, Lintsillä, Korkeasaaressa jne, niin kyllä se korpeaa ja aiheuttaa erilaisuuden tunnetta.

Mutta jos tarkoitat jotain parivuotiasta naperoa, niin eiköhän nuo paikat ole olemassa sitä varten, ettei mamma tylsisty kotona ja on joku paikka, missä voi valokuvata lapsia ihanissa maisemissa omiin muistoihinsa.

Vierailija
5/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee

lintsille ja korkeasaareen + suokki ja muu keskusta ja ulmomaille silloin tällöin, mutta kun mä en kestä noita dinosauria, vahakabinetteja, puuhamaa, jukujukumaa yms yms. mun mielestä ne on niin halpiksia enkä oikeesti haluais että oma lapsi näkee sellasta peetä, saatika tykkäisi siitä.

mua alko vaivaamaan kun just näin jonkun mikkelinvesipuistohuvimaakaravaanarileiri-mainoksen, missä 1-2 v lapsi istui rattaissa ja näytti todella tykkävään edessään keikkuvasta mistälie pehmoukosta. mutta muistaako se siitä mitään edes seuraavana päivänä. enkä mä haluais että mun lapsi nauttii mistään kämäsestä nalleksi puketuneesta keski-ikäisestä äijästä. ap

Voidaan nauttiakin erilaisista asioista?

p.s jos itselle maistuu olut tai siideri, niin ei kai lapsen siitä tarvii tykätä??? =D

Vierailija
6/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee

mua alko vaivaamaan kun just näin jonkun mikkelinvesipuistohuvimaakaravaanarileiri-mainoksen, missä 1-2 v lapsi istui rattaissa ja näytti todella tykkävään edessään keikkuvasta mistälie pehmoukosta. mutta muistaako se siitä mitään edes seuraavana päivänä. enkä mä haluais että mun lapsi nauttii mistään kämäsestä nalleksi puketuneesta keski-ikäisestä äijästä. ap

Olisikohan niin, että aikuisen maailma on erilainen kuin lapsen?

Voidaan nauttiakin erilaisista asioista?

p.s jos itselle maistuu olut tai siideri, niin ei kai lapsen siitä tarvii tykätä??? =D

Toki

Vierailija
7/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmitti, kun ei koskaan päässyt käymään paljon missään. Köyhän paskaperheen paska lapsi.

Vierailija
8/15 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne nauttii jos pääsee mutta loppuiän muistoja ei välttämättä niistä vielä saa. Paitsi meillä 2v. muistaa vieläkin tenerifan matkan ja sieltä erityisesti Loroparkin. On siis nyt 4v.

Me ei todellakaan kahlata kaikkia mahdollisia paikkoja läpi vaan jokin huvipuisto yleensä Lintsi ja sen lisäksi joku kylpylä tms. vesipuisto hommeli ja Puuhamaassa ollaan käyty koska se on oikeesti kiva paikka koko perheelle. Meillä lapset 2-9v. olivat ihan onnesta soikeena kipeillessään apinaradalla ja laikkisessä erilaisissa keinuissa, trampoliineilla yms. Nuorimmaisen ainut kesäreissu siis tuonne puuhamaahan kun on vielä turhan pieni Linnanmäelle missä tänä kesänä käytiin isompien kanssa.

Vierailija
9/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen 38 v. ja muiden ihanien lapsuuskesämuistojen joukossa ovat kärkipäässä vierailut Lintsillä ja Korkeasaaressa. Ulkomaisista eläintarhoista ja huvipuistoista puhumattakaan. Ja ekat muistot siinä 4-5 vuotiaana (todistettavasti, siis muistan).

Mutta yhtä ihania muistoja ovat mummolan rauhalliset lomapäivät uimisineen, mansikoineen ja onkimisineen. Ihania muistoja kaikki.

Vierailija
10/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suoranaisesti traumoja jään, mutta kyllä minä muistan ihan selvästi, miten harmitti kun koulussa kaikki kertoilivat mukavia kesäkokemuksia huvipuistoissa yms.

Meillä ei IKINÄ käyty missään. No okei, kierrettini pohjois norjaa autolla (meitä oli komle lasta), nukuttiin teltassa ja syötiin purkkiruokaa. Inhosin kesälomia, kun ei koskaan päässyt mihinkään kivaan paikkaan!

Vierailija
11/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin sitten, kun osaa itse pyytää niihin, voisit viedä edes johonkin joskus

Vierailija
12/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että onko oikeesti "järkeä" viedä joku 1-2 v lapsi noihin kaikenmaailman dinosauriapuuhajukujukumaihin.

Vierailija
13/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin osaa nauttia huvituksista vielä

Vierailija
14/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäinen paljonkin nauttia, mutta olen vähän laiska viemään!

Vierailija
15/15 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasi jo nauttia. 4v pulputtaa kuin papupata mummuille ja muille tutuille kokemuksistaan.