Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta pizzaa tilaat perheellesi?

Vierailija
20.05.2015 |

Montako perheeseen kuuluu ja miten pizzat jaetaan?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta ja 3 pitsaa tilataan.
Miehelle oma ja mulle sekä lapsille yhteiset kaksi.
Lapset 10, 7 ja 5. Nuorin syö 1/8 osaa yhdestä, on pikkuruinen ja pieniruokainen. Itse syön pari palaa ja pojat vetää loput. Yleensä jää pala tai pari ja minä ne sitten napsin.
Jos tämä 10 vuotias on tosi nälkäinen ja haluaa oman pitsan sen hän myös saa. Sit tilataan neljä :)

Vierailija
62/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/pippuri/2015051819712682_ah.shtml

Kotipizzasta laihdutuspitsaa...

"Järkevä herkuttelu sallittu

Alku-valmennuksen ravintoasiantuntija Sami Sundvik muistuttaa, että tosiasiassa onnistunut painonpudottaminen tai painonhallinta ei saa tarkoittaa sataprosenttista askeettisuutta, vaan mukaan mahtuu järkevästi myös herkuiksi koettuja ruokia.

Ruokavalion tulee olla sellainen, että sitä pystyy helposti noudattamaan vaikka koko loppuelämän.

Pizzan kalorimäärä vaihtelee täytteistä riippuen, mutta jos sitä vertaa vaikka runsaasti kastiketta sisältävään caesar-salaattiin, jossa on jokseenkin saman verran kaloreita, on proteiinia ja hyviä rasvoja sisältävä laadukas pizza ravintoasiantuntijan mukaan paljon parempi vaihtoehto."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pitsaa, mulle ja miehelle. Mun pitsasta yleensä jää. Vauva ei syö pitsaa :)

Vierailija
64/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4 ja tilataan yleensä 2 perhepizzaa

Vierailija
65/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhekoko tilaillaan ja meitä on kolme. Lapsi vielä tissi-ikäinen joten sille ei pitsaa, itse syön 1/4 ja mies loput

Vierailija
66/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 + ekaluokkalainen ja tilataan 2 normipitsaa.

Kaikki saa syödä niin että enempää ei tee mieli ja aina on jäänyt vähintään puoli pizzaa vielä iltapalaksi.

Vierailija
67/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjättäisiin kahdella pizzalla ja joskus tilataankin vain 2 jos on tarve syödä kaikki pizza kerralla (esim. jos ei mahdollisuutta ottaa loppua mukaan tai jos ei tilata pizzoja kotiin). Yleisimmin tilataan 3, joista yksi on lastenpizza. Tämä siis jos on saatavilla lastenpizzoja.

perheessä vanhemmat ja 11v

Vierailija
68/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 henkeä, 4-5 pizzaa. Kolme aikuisten ja kaksi lasten tai yksi perhepizza, yksi aikuisten ja kaksi lasten. Tämä siksi, että lapsilla on omat suosikkinsa jokaisella ja sen kerrankun pizzaa meillä syödään suon heille omat suokkimaksunsa. Esikoinen syö jo aikuisten pizzan, joskus hänen kanssaan jaan saman kun meillä on samoja suosikkeja eli se on se perhepizza. Yleensä jää puolikas yhdeltä lapselta ja neljännes tuosta yhdestä aikuisten pizzasta.

Vierailija
69/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette tee itse?

Vierailija
70/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:02"]

Miksette tee itse?

[/quote]

Koska se ei ole sama asia.

Tykkään kotitekoisista hamppareista, mutta niin tykkään lähigrillistä ja mäkkäristäkin. Tykkään kotitekoisesta pizzasta, mutta niin tykkään joistain pakastepizzoista ja ravintolapizzoistakin. Ihan mitä sattuu mieli tekemään. Ravintolapizzoillakin on eroa. Ei minun ikinä tee mieli vain pizzaa, tai salaattia tai lihapullia, vaan ihan tietynlaista.

Vierailija
71/96 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi ja kaksi pitsaa aina ostetaan. Mies syö omansa heti ja mä syön reilu puoli pitsaa ja ne loput miehelle töihin evääksi.

Vierailija
72/96 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pizzaa. Mulle ja miehelle omat ja lapsile 1v ja 3v yksi puoliksi. Kaikki menee yleensä viimeistä palaa myöten.

Vierailija
73/96 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa pizzaa! Ja limua!:(

Vierailija
74/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:13"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:11"]Emme syö pitsaa. Liikaa kaloreita. Ei ole järkevää syömistä. [/quote] Aha. Mene syömään sitä salaattia sitten. [/quote] Syömme ihan normi kotiruokaa. Mutta sitä salaattia on kyllä aina puoli lautasellista. Olen entinen läski. On pakko pitää jostakin periaatteista kiinni, jos haluan pitää kiinni normaalipainosta. [/quote] Kiva juttu. Mutta tuota en ymmärrä, että miksi pitää tulla tänne sitä pätemään. Yhtä järkevää kuin "minkälainen kissa sinulla on?"-ketjuun menet vastaamaan, että inhoat kissoja. Mikä motiivi vastata ketjuun, joka ei koske sinua?

[/quote]

Sellainen motiivi, että haluan herätellä ihmisiä tajuamaan, että pitsassa on oikeasti ihan sairaasti kaloreita, eikä kauheasti mitään terveellistä... Että jos sattuu olemaan paino-ongelmia, niin suosittelen että pitsat pois. Jokainen tekee tietysti niinkuin itse haluaa ja päättää itse syömisistään. Lapsille ei kannattaisi myöskään kauhean usein syöttää tuollaista roskaruokaa. Harvinaisena herkkuna okei, mutta ei ole hyvä ottaa siitä säännöllistä tapaa. Mietin vain, että osuuko tämä jollakulla arkaan paikkaan, kun herättää niin paljon voimakkaita tunteita?

Vierailija
75/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 henkeä ja 2 normaalikokoista pizzaa. Syön itse korkeintaan 3/4 omasta pizzasta niin tulee sopiva himpun alle 1000kcal annos :p

Vierailija
76/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, jokaiselle oma. Yli jää 0-30 %.

Vierailija
77/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pitsaa. Meitä on n,m,2,5v ja 6kk joka ei osallistu. 2,5v syö gluteenitonta. Sitä iloa riittää seuraavaan päivään asti, ja äiti hotkii loput. Ekstra valkosipulilla, tottakai. omnom

Vierailija
78/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:58"]En tilaa pitsoja ja poika ei edes syö. 18 vee.
[/quote]

Ja tämä kiinnosti kaikkia miksi?

Vierailija
79/96 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:13"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:11"]Emme syö pitsaa. Liikaa kaloreita. Ei ole järkevää syömistä. [/quote] Aha. Mene syömään sitä salaattia sitten. [/quote] Syömme ihan normi kotiruokaa. Mutta sitä salaattia on kyllä aina puoli lautasellista. Olen entinen läski. On pakko pitää jostakin periaatteista kiinni, jos haluan pitää kiinni normaalipainosta. [/quote] Kiva juttu. Mutta tuota en ymmärrä, että miksi pitää tulla tänne sitä pätemään. Yhtä järkevää kuin "minkälainen kissa sinulla on?"-ketjuun menet vastaamaan, että inhoat kissoja. Mikä motiivi vastata ketjuun, joka ei koske sinua?

[/quote]

Sellainen motiivi, että haluan herätellä ihmisiä tajuamaan, että pitsassa on oikeasti ihan sairaasti kaloreita, eikä kauheasti mitään terveellistä... Että jos sattuu olemaan paino-ongelmia, niin suosittelen että pitsat pois. Jokainen tekee tietysti niinkuin itse haluaa ja päättää itse syömisistään. Lapsille ei kannattaisi myöskään kauhean usein syöttää tuollaista roskaruokaa. Harvinaisena herkkuna okei, mutta ei ole hyvä ottaa siitä säännöllistä tapaa. Mietin vain, että osuuko tämä jollakulla arkaan paikkaan, kun herättää niin paljon voimakkaita tunteita?
[/quote]

Mulla herättää voimakkaita tunteita sen takia koska tulet tänne kitisemään pitsan kaloreista vaikka se tässä ketjussa ei ollut tarkoitus. Kyllä kaikki varmasti tietää kuinka paljon kaloreita siinä on ilman sinun "opastusta". Kivat sulle ettet syö pitsaa mutta ketään ei kiinnosta se varsinkaan tälläisessä ketjussa.

Vierailija
80/96 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 2 perhepitsaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän