Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketkä miehet pettävät?

Vierailija
16.06.2009 |

Vauvaa lukiessa tuntuu että todella monet ovat halukkaita pettämään. Varsinkin täällä kirjoittelevat miehet tuntuvat olevan pettäjiä, naisissa taitaa olla niin uskollisia kuin uskottomia.

Olisi kiva kuulla onko miesten tilanne se, mikä keskusteluista jää pinnalle, eli pettääkö suurin osa, ja onko yleisin syy parisuhteessa olevan seksin vähyys.

Eli miehet, petätkö puolisoasi vai oletko uskollinen?

Jos petät, koetko huonoa omatuntoa vai onko asia sinulle ok (kunhan vaimo ei saa tietää=ei tule seuraamuksia)? Miksi petät, oletko puutteessa vai onko kiva vain saada vaihtelua? Vai onko sinulla vakituinen suhde josta et tahdo luopua, jotain muutakin kuin pelkkää seksiä sopivan kumppanin kanssa?

Jos olet uskollinen, tahtoisitko pettää vai onko uskollisuus sinulle ainoa harkittava vaihtoehto? En nyt tarkoita sitä että joskus katselee mielihyvällä vastaantulevaa naista vaan että pettäisitkö jos se olisi mahdollista/et pelkäsi seuraamuksia?

Itse siis päälle 20-v vaimo jolla onnellinen parisuhde ja toinen lapsi tulossa. Mies tulee aina töistä suoraa kotiin etc joten voin sanoa tietäväni ettei mieheni petä, luotan häneen mutta hänellä ei myöskään olisi mahdollisuutta edes huorissa käymiseen saati suhteeseen.

En siis ole katkera vaimo vaan vain utelias. Itse en miestäni pettäisi, olen sitä mieltä että yksi suhde kerrallaan. Jos meidän liittomme ei kestä, ehdin sen jälkeen naimaan vaikka puolta suomea. Nyt mieheni tyydyttää minun kaikki tarpeeni.

Olisi kiva kuulla myös, niin pettäjiltä kuin uskollisilta, mikä parantaisi seksielämää puolisosi kanssa. Onko sellaista mikä saisi lopettamaan pettämisen?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatuissa ei vikaa, toiset naisethan ne houkuttelee. Hei haloo! Kyllä sen varatun pitää tietää rajansa. Ja mieheni ei varmasti petä kun tulee suoraan töistä kotiin eikä käy missään. Haloo taas! Mistä todella tiedät että tulee suoraan kotiin. Ai kun sanoo niin... Pettäjät ovat ammattivalehtelijoita.

Vierailija
22/62 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ne juokseekin... tiedän sen itse ja erittäin hyvin..lankeaa ja aina, jos sellanen epeli joka osaa pelata vastaan tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus että mies ei petä, ei ole koskaan niin tehnyt, ei ole koskaan yhden illan juttuja harrastanut ei takaa mitään. mies voi olla vaikka kuin uskollinen ja tunnollinen siinä suhteessa MUTTA se nainen on luultavasti sellanen pelaaja joka saa kenet haluaa! Ei takuita ikinä

Vierailija
24/62 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no voisi hieman valista tätä asiaa toiseltakin kantilta. Okei miehethän , oli ne kuinka "uskollisia" ikinä mutta ne on aina otettavissa... Itsehän en jaksa pitkiä suhteita, mutta kun oikea mies kohadalle sattuu niin otan sen itelleni, siksi aikaa kun jaksaa. Aina on pettäjiä ja petettyjä mutta itse et kuulu mihinkään kastiin kun et liity niihin. Otat mitä haluat ja heität sen pois kun tympii. Elämä on ja sitä sattuu, ja kuka leikkiin ryhtyy sen myös kestäköön... Ja uskon että tämä herättää kovasti närkästystä ihmisissä mutta se on hyvä reaktio, mutta niillähän tässä pelataan,reaktioilla, olettamuksilla ja heikkouksilla.

Vierailija
25/62 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä todella tiedät että tulee suoraan kotiin. Ai kun sanoo niin... Pettäjät ovat ammattivalehtelijoita

Vierailija
26/62 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi harmittaa kun muuttui vain minun suhteestani keskusteluksi ja oletuksien tekemiseksi siitä. Tarkoituksenani oli vain kysellä yleisesti mikä saa pettämään, mitä se merkitsee osapuolille, kuinka moni pettää, mitä näille parisuhteille tapahtuu etc. Asia alkoi häiritsemään kun toisaalta sanotaan että VAIN joka toinen pettää (olen perusoptimisti ja ajattelen tässäkin asiassa lasin olevan puoliksi täynnä). Kuitenkin tällä palstalla pettämisestä puhutaan yleisen hyväksyvästi ja kuin se kuuluisi lähes joka parisuhteeseen eikä merkitsisi mitään pettäjälle, petetylle tai kolmannelle osapuolelle. Sitä nyt vain tehdään kun tilaisuus sattuu. Halusin tietää onko todella näin (vai onko täällä vain äänessä sellaisia ihmisiä joilla on parisuhdeongelmia).

Kerroin omasta parisuhteestani koska oletin että pelkkä kysymys tuottaisi oletuksen että olen katkera vaimo jota mies pettää ja saisin vain asiattomia kommentteja, en oikeita vastauksia. No kertomisestani seurasi se että noiden "epäilee että mies pettää"-vastauksien lisäksi tuli myös "oletpa tyhmä-tottakai miehesi pettää sinua"-vastauksia. ...Olettepas te positiivisia ;)

Korjataampa siis. En TIEDÄ että mieheni tulee suoraan töistä kotiin, USKON niin. En TIEDÄ ettei mieheni petä minua, USKON niin. Miehelläni ON tilaisuus pettää minua, esimerkiksi olla panokaveri töissä. Minä nyt vain LUOTAN häneen.

Ja eiköhän näin ole parempi. Luulisin mielenterveyden ja uskon kumppanuuteen kestävän paremmin sen että luottamukseni osoittautuu turhaksi ja selviää että mieheni pettääkin minua kuin että eläisin jatkuvassa epäilyksessä ja surisin valmiiksi.

Naurakaa vain minulle mutta olen pahoillani puolestanne jos elätte parisuhteissa joissa ei ole yhtään luottamusta. Mitä suhteessa sitten oikein on jos toisesta uskoo aina pahinta?

Ja tuhannet kiitokset niille jotka olette vastanneet asiallisesti ja kertoneet omista kokemuksistanne aiheesta. Kiitos että kerroitte mitä ajattelette ja olen pahoillani niiden puolesta joita on kovasti loukattu ja luottamusta horjutettu. Toivottavasti saatte takaisin luottamuksen kumppanuuteen, tapahtui se sitten pettäneen puolison kanssa tai uudessa suhteessa.

~Naivi tyttö-rukka kömpii petturi miehensä viereen elämään typerän huoletonta elämäänsä ja odottamaan kyynistymistä~ ;)

Vierailija
27/62 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kronkeli mihin kyrpäni tungen.

Tarjolla on ollut ihan kivannäköistäkin tyttöä ja joskus parhaimmillaan jopa "seurustelin" 5 tytön kanssa yhtä aikaa.

Nyt kuitenkin olen ollut 15 vuotta samassa suhteessa ja en ole pettänyt.

Hyvä runkkaus päihittää huonon seksin mennentullen. Yhdenillan keikat ovat aina huonoa seksiä koska minulle ainakin toisen tunteminen on tärkeintä.

m35

Vierailija
28/62 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoneuvoja M. Gary Neuman on selvittänyt, miksi ja miten miehet pettävät. Hän teki 200 pettävää ja uskollista miestä kattavan tutkimuksen, jonka tuloksia hän esittelee kirjassaan (The Truth About Cheating). Terveyssivusto WebMD esittelee Neumanin löydöksiä jutussaan.

48 prosenttia miehistä kertoi tunnepohjaisten syiden olevan pääasiallinen syy pettämiseen. Vain kahdeksan prosenttia miehistä kertoi syyn pettämiseen olevan epätyydyttävä seksielämä.

66 prosenttia pettäneistä miehistä kertoi tunteneensa syyllisyyttä syrjähyppynsä aikana. 68 prosenttia pettäjistä ei olisi itse osannut kuvitella koskaan olevansa uskoton.

77 prosentilla pettäneistä miehistä oli ystäviä, jotka ovat olleet uskottomia. Syrjähyppyjä harrastavat kaverit saavat pettämisen vaikuttamaan vähemmän väärältä. Hyvän ystävän pettäminen saa miehen ehkä ajattelemaan, että tällaista tapahtuu miehistä parhaimmillekin.

40 prosenttia syrjähypyn tehneistä miehistä tapasi toisen naisen töissä. Toinen nainen on Neumanin mukaan usein työkaveri, joka kehuu ja arvostaa miestä.

Vain 12 prosenttia pettäneistä miehistä piti rakastajatartaan fyysisesti viehättävämpänä kuin kumppaniaan. Vain kuusi prosenttia puolestaan harrasti toisen naisen kanssa seksiä samana päivänä, kun oli tämän tavannut.

Vierailija
29/62 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuori naisystäväsi tajuaa millainen vanha kurttu olet ja vaihtaa sinut nuorempaan ja kiinteämpään.

Et varmastikaan ansaitse häntä.

Ja usko pois, kyllä häntä rupeaa kiinnostamaan

nuoremmat miehet, viisi vuotta ja olet poissa pelistä.

...jättää taakseni tuon pettämisen, koska aiemmin petin lopulta jokaisessa pidemmässä suhteessa kumppaniani(takana neljän ja viiden vuoden suhteet ja kuuden vuoden avioliitto), mutta aina se toi minulle huonon omantunnon, koska ns. vapaista suhteista ei ollut kyse eli kumppanini eivät pettämistä suvainneet. Kyse oli varmaan psykologisista asioista, kun uskottelin kerta toisensa jälkeen, että "jos oma suhde olisi kunnossa, niin en pettäisi". Luulen kuitenkin, että ajatukseni oli tuolloin itsensä huijaamista. Tai sitten se oli vaan pitkittynyttä "itsensä etsimistä" yli kolmekymppiseksi saakka.

Nyt olen ollut avioeron jälkeen 2,5 vuotta onnellisesti kihloissa ja saman katon alla uuden naisystävän kanssa, enkä ole pettämistä koskaan edes ajatellut tilaisuuksista huolimatta. Naisystäväni on niin nuori, ettei hänellä ole ollut seksikokemuksia ennen minua, eikä häntä ajatus "muiden kokeilemisesta" kuulemma lainkaan houkuta. No, aika näyttää, sillä hän on niin uskomattoman kaunis, että miehet katsovat perään tauotta ja yrittävät iskeä vaikka pankissa tai supermarketissa (parhaana esimerkkinä kenties poliisien iskuyritykset, kun hän kävi rikosilmoitusta tekemässä).

Olen itse niin onnellinen, että olen vihdoinkin voinut olla rehellisessä suhteessa mitään salailematta ja ilman mitään omantunnon tuskia, enkä usko tilaisuuden tekevän minua enää varkaaksi, koska tiedän, millaisten omantunnontuskien kanssa joutuisin painiskelemaan - jopa nuo vanhat pettämiset edelleen häiritsevät mielenrauhaani. Olen sanonut avokille, että jos häntä alkaa joskus kokemuksien puute ahdistamaan, niin hän voi käydä "kokeilunsa kokeilemassa", mutta siitä pitää voida avoimesti puhua, sillä silloin ei mielestäni kyse ole "pettämisestä" vaan luvan kanssa toteutetusta toiminnasta.

M40

Vierailija
30/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman surullinen tarina.

Nuoren vaimon kaverit kertoivat "varmaa tietoa" sun miehes pettää sua.

Miksikö, mistä tiedät?

Kaikki miehet pettää, munkin mies on pettänyt kertoo "ystävä".

Kato nyt ympärillesi varmat merkit näkyy jo, kertoo ysävä.

Se muistaa merkkipäivät, avaa sulle oven, antaa sulle pikku lahjoja ilman mitään syytä ja kun se tulee työmatkoilta se tuo joskus kukkia, sillä täytyy olla huono omatunto, mitä se koittaa hyvittää.

Kaiken vakuudeksi ystävät oli varannut vaimolle ajan ennustajalta.

Asia täysin selvä, ennutajakin kertoi että mies pettää.

Tästä loukkaantuneena vaimo päätti "tasoittaa pelin".

Meni vieraisiin ja jäi kiinni. Selitys edellä kerrottu.

Voi helvetti ei elämä ole mikään peli.

En ole koskaan pettänyt vaimoani, vaikka tilaisuuksia on ollut aivan riittävästi. Vaimo sai anteeksi vieraat miehet.

Lopputulos: vaimo kärsii tilanteesta "morkkista" viellä parinkymmenen vuoden jälkeen. Ei ole pystynyt antamaan itselleen anteeksi. Minä en tuo lahjoja en syntymäpäivänä, nimipivänä, hääpäivänä, enkä mutenkaan.

Toki merkkipäivät muistan keitän kahvit, tai vain onittelen meitä yhteisestä taipaleesta. Kukkia en osta enään koskaa. Äitienpäivän vaimo saa pienen kimpun luonnonkukkia. No Jouluna kaksi pentä lahjaa, meillä kun perhe viettää yhteistä joulua lasten kanssa (ja lasten puolisot).

Miettikää hyvät naiset ennen kun menette selittämään toiselle että "sun miehes pettää sua varmman". Jos on tarkoitus kateuksissaan pilata kahden ihmisen elämä, niin tuolla tavalla se ollistuu helposti.

Voiko niin helvetin sairasta ihmistä oikeasti olla olemassa että tekee tuon kaverille ihan vaan piruuttaan, vai onko kysymyksessä täydellinen ääliö, joka ei käsitä tekonsa seurausta?

Kuulisin naisilta kommentteja mielellään.

Ps

Minkälaisin lasein luet tätä palstaa, kun näet vain pettäjiä täällä. Mene muutama sivu taaksepäin ja katso kyllä täällä palstalla on paljon muuta. Pettäjät on vain pieni, mutta näkyvä vähemmistö. Oma asenteesi voi saada kaiken muun ympäriltä katoamaan ja näet vain pettäjät.

Lainaus:

"Olisi kiva kuulla myös, niin pettäjiltä kuin uskollisilta, mikä parantaisi seksielämää puolisosi kanssa. Onko sellaista mikä saisi lopettamaan pettämisen?"

Tuohon pettämisen lopettamiseen en osaa vastata, mutta olalla toiminnallasi voit kyllä ajaa puolison luotasi ja lopulta pettämään.

M53

Vierailija
31/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Eli miehet, petätkö puolisoasi vai oletko uskollinen?

Jos olet uskollinen, tahtoisitko pettää vai onko uskollisuus sinulle ainoa harkittava vaihtoehto? En nyt tarkoita sitä että joskus katselee mielihyvällä vastaantulevaa naista vaan että pettäisitkö jos se olisi mahdollista/et pelkäsi seuraamuksia?

Rakastan vaimoani hyvin paljon enkä missään nimessä pettäisi häntä. Olen kiinnostunut vain hänestä eivätkä muut naiset kiinnosta ollenkaan. Myöskin pettämisestä aiheutuva morkkis ja kiinnijäämisen riski ovat esteenä pettämishaluille.

Kyllä maailmasta löytyy vielä puolisoilleen uskollisiakin, sekä miehiä että naisia.

m42

Vierailija
32/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Miksi pettäisin? Seksi on seksiä kaikkien kanssa, joidenkin kanssa upeeta, toisten hyvää, toisten kanssa surkeeta...parisuhteessa on kyse tunteista, raukkaudesta, halusta rakastella juuri sen ihmisen kanssa. Minulle riittää seksi rakkaani kanssa ja siksi minulla ei ole tarvetta pettää. Jos olisin suhteessa, jossa seksi ei toimisi, kysyisin itseltäni, että onko suhde tosiaan se suhde, jossa haluan olla. Olen kerran lähtenyt tällaisesta liitosta ja en kadu. Nyt olen onnellinen. Seksi-seikkailuita on ollut riittävästi, joten sekään puoli ei enää houkuta. En saa tarpeeksi irti seksistä ilman tunteita, vaikka se olisi tekniseksti kuinka upeeta tahansa. Se kun kokee yhteyden toiseen, rakastelee, saa yhtäaikaa- mikään ei voita sitä tunnetta.

Vierailija
33/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Miksi pettäisin? Seksi on seksiä kaikkien kanssa, joidenkin kanssa upeeta, toisten hyvää, toisten kanssa surkeeta...parisuhteessa on kyse tunteista, raukkaudesta, halusta rakastella juuri sen ihmisen kanssa. Minulle riittää seksi rakkaani kanssa ja siksi minulla ei ole tarvetta pettää. Jos olisin suhteessa, jossa seksi ei toimisi, kysyisin itseltäni, että onko suhde tosiaan se suhde, jossa haluan olla. Olen kerran lähtenyt tällaisesta liitosta ja en kadu. Nyt olen onnellinen. Seksi-seikkailuita on ollut riittävästi, joten sekään puoli ei enää houkuta. En saa tarpeeksi irti seksistä ilman tunteita, vaikka se olisi tekniseksti kuinka upeeta tahansa. Se kun kokee yhteyden toiseen, rakastelee, saa yhtäaikaa- mikään ei voita sitä tunnetta.

Kysymys oli miehille mutta kun nyt kerran kerroit ihanan tarinasi niin petä siksi että miehesi tekee sitä kuitenkin. Olet ainakin tasoissa.

M4X

Vierailija
34/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa kuten miehenikin. Kaksi hyvää ystävääni pettää parhaillaan miestään ja tiedän useita miehiä, jotka pettävät enemmän tai vähemmän vaimojaan. Ehkä ihmistä ei ole tarkoitettu yksiavioiseksi? Ja onko se sitten niin vakavaa loppujen lopuksi... Monissa pettämistapauksissa on kyse ihan aidosta rakastumisesta ja sen tuomasta himosta. Ei se sen kummempaa ole kuin vaikka mies huomaisi olevansa homo ja olisi pakko "saada" toista miestä. Samalla tavoin voi haluta toista naista, koska oma ei enää kiihota. Seksillä on alkukantaista voimaa.

Vierailija
35/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pettänyt, enkä aio tulevaisuudessakaan pettää vaimoani.

Vierailija
36/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä ole koskaan pettänyt suhteessa ollessani. En uskoisi niin koskaan tekeväni, mutta tähän ikään (liki 40v) mennessä olen oppinut elämästä sen, että koskaan ei voi varmasti sanoa "ei koskaan".

Mun ensimmäinen avomies petti mua, kun olin ulkomaankomennuksella. Jonne hän oli mua kannustanut koko ajan! Jälkeenpäin hän kertoi, kun muutamaa kuukautta myöhemmin tunnusti pettäneensä, että hänen oli "pakko kokeilla toimiiko charmi vielä", nyt kun hän ressukka siellä joutui yksin asumaan kun olin ulkomaankomennuksella. En tähän päivään mennessä ole voinut ymmärtää tätä syytä pettämiselle?? Mutta niin vaan iski naisen, ja vei tämän vielä meidän sänkyymme!! Eikä se ollut merkinnyt hänelle mitään. Mulle merkitsi meidän suhteen peruspilarin tuhoamista. Vaikka yritin alkaa luottaa häneen uudelleen, suhteemme päätyi eroon paria vuotta myöhemmin. Tämän takia. Jonkun, joka ei edes merkinnyt hänelle mitään.

Toisaalta mulla on kokemusta myös siitä, että mies pettää mun kanssa. Olin suhteessa naimisissaolevan miehen kanssa puolisen vuotta. Hän sanoi, että avioliitossa ei ole enää seksiä ja että he ovat naimisissa vain pojan takia. Ja minä tyhmä uskoin?! Myöhemmin selvisi, että miehellä olikin 3 lasta, joista yksi oli saanut alkunsa meidän suhteen aikana. - Tämän miehen motiivia vaimonsa pettämiselle en tiedä. Luulin silloin, että hän on rakastunut muhun. Hah! Luulen, että hän on tätä miessorttia, jonka täytyy saada valloittaa uudestaan ja uudestaan. Olen 100% varma, että hänellä on ollut ja tulee olemaan muitakin naisia. Ehkä hän tarvitsee pettämistä pönkittääkseen omaa miehisyyttään?

Luulen, että kun kerran pettää, se kynnys pettämiselle katoaa. Jos pystyy yhden yön nukkumaan syyllisyytensä kanssa, pystyy elämään elämänsä sen kanssa. Syitä pettämiselle on varmasti monia, mutta ainakin yksi ihan varma on tilaisuus. Jos on tilaisuus panna vierasta, eikä varmuudella jää siitä kiinni, niin moni mies JA nainen on valmis pettämään, ihan vaan maistaakseen ruohoa aidan toisella puolella. Ja tosiaan alleviivaisin tässäkin keskustelussa sitä, että kyllä naisetkin pettävät! Ei ne miehet keskenään pane.

Vierailija
37/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelumme varhaisessa vaiheessa vaimoni vehtasi exänsä kanssa, kaulaili muita miehiä jopa samoissa bileissä, joissa minä olin ja toi jopa syyhypunkit jostakin. Ja minä onneton olin niin rakastunut, etten antanut kenkää koko vosulle.

Hän ei kuulemma pettänyt. Se kaikki oli sitä kuuluisaa vain-ystävyyttä. Neljän ja puolen vuoden yhdessäolon jälkeen minä petin. Enkä totisesti yritä väittää naimisen olleen vain-ystävyyttä. Niin halpaan en mene.

Kokemukseni mukaan "minä en petä" saattaa hyvinkin tarkoittaa, että en kehtaa sanoa suoraan mitä teen, enkä myöntää edes itselleni.

Minä petin ja ehkä myös tulen pettämään, ellei elämässäni tapahdu merkittäviä muutoksia. Voin tietenkin muuttaa elämääni, mutta uskokaa, moralistit, 13 vuoden jälkeen ei naista nakata mäelle kuin kinnasta, ei tässä tapauksessa, jossa pettämisestä on ollut tuskaa koko ajan. Ja juu. En pidä itseäni luuserina. Se olisi minusta häviäjän käytöstä, että oman egonsa pönkittämiseksi pakkaisi roinansa neuvottelematta.

Ja mikä järki tällä saarnalla on? Ei ehkä kaikkien mielestä mikään. Mutta yrittäkää ymmärtää, että vaikka itse ette ymmärtäisi ja/tai hyväksyisi, tämä on minun toimintatapani.

Jatkakaa!

Vierailija
38/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo 8. Ensin tulee petetyksi eikä millään "voi ymmärtää" miksi. Ja eiköhän itse ole seuraavaksi ukkomiestä panemassa ja taas ei voi ymmärtää. Tällä kertaa yllättäen taas sitä miestä! Kyllä työ naiset ootte välkkyjä jumalauta.

M4X

Vierailija
39/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli hyvässä uskossa sen suhteen, että miehen liitto oli vain kulissia lapsen takia.

M3X

Hyvä tuo 8. Ensin tulee petetyksi eikä millään "voi ymmärtää" miksi. Ja eiköhän itse ole seuraavaksi ukkomiestä panemassa ja taas ei voi ymmärtää. Tällä kertaa yllättäen taas sitä miestä! Kyllä työ naiset ootte välkkyjä jumalauta.

M4X

Vierailija
40/62 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että tuo pettäminen on hyvin pitkälti omasta moraalista kiinni. Kykyä erottaa oikea väärästä jne. Jos ihminen valehtelee ja on epärehellinen muutenkin, ei pettäminen ole ongelma. Ja päinvastoin.

N25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän