Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nimi jonka suosiota et ymmärrä

Vierailija
15.06.2009 |

ja nyt ilman et kukaan vetää hernettä nekkuun :)

ap vastaa Matilda. ihan järkky nimi, mut niin suosittu..

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan niin kamala.

Aki= Ilkeä "iso" poika lapsuudesta

Tino= Ei ihmisen nimi alkuunkaan, koirallekaan en itse laittaisi

Jenni= Tylsempää nimeä saa hakea

Joona= Unohtuiko viimeinen kirjain?

Sitten on vielä liuta nimiä, jotka ovat mielestäni toisia tai kolmansia nimiä, enkä voisi ajatella laittavani niitä etunimiksi. Esim. Juhani, Juhana, Antero, Petteri, Janika, Janita, Vilhelmiina, Pauliina

Vierailija
62/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSSI!!

Aivan järkyttävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Nenna, Ninnu, Nanna, Santtu, Sampsa jne. En ymmärrä..

Vierailija
64/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemina, Pinja jne. muotinimiä siis. Näitä tällaisia "pirteitä" nimiä. Tai nimiä, jotka ovat lempinimiä kuten Samu, Saku tai Jesse.

Vierailija
65/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tiedän että tosi monet tykkää tästä ja usealla kaverilla ja tutulla on näitä "emppuja". Jotenkin kauhean imelä ja ryhditön nimi.

Vierailija
66/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää, mikä erään lapsen nimi oli, mutta tyyliin Leppä, tai jotain muuta vastaavaa. Mitä järkeä tuommoisessa? Nimen perusteella ei tiedä alkuunkaan edes sitä, että onko kyseessä tyttö, vai poika.

Ja sitten vanhat nimet, kun Reino ja Yrjö!!!

Vierailija
67/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on minusta kamalia:

JOONA, OSSI, SAMULI, TAPIO, SAMUEL (kuulostaa vammaiselta)

IRMELI, PIRJO, ym. vanhat nimet.

J-hirvityksetkin on kamalia.. kuten Janica ym.

Vierailija
68/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvat nousee pystyyn kaikista top20 nimistä, tosin monesti ainoa syy on niiden yleisyys. Mutta nimiä joita en ymmärrä laisinkaan on Pihla, Pinja ja Eetu!

Vierailija
69/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi

Linus

Vierailija
70/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimeni on Janika ja olen siitä itse aina tykännyt. Olen 70-luvulla syntynyt ja se on ikäluokassani verrattain harvinainen. Lapsena sitä ihmeteltiin ja yleensä kehuttiin. Mutta, tulipa kerran 90-luvun lama-aika, jolloin Janika, Janita, Jessica yms. tulivat suosikkinimiksi ja ne leimattiin "lähiöprinsessan" nimeksi. Jokaisen fiksun ja koulutetun ihmisen kuuluu näitä J-nimiä inhota ja julkisesti halveerata, koska ne ovat selvästi alemman sosiaaliluokan suosimia nimiä. Tämä trendi eteni kulovalkean tavoin ja nyt kuulen oman nimeni olevan aivan hirveä, pikkutytön ja ghettokasvatin nimi, joka kertoo kaiken taustastani (joka muuten on harvinaisen keskiluokkainen). Ei se nyt kuulkaas ihan noin mene! Nimi herättää aina/usein mielikuvia, mutta on todella ikävä tapa leimata jonkun etunimen omistaja tietynlaiseksi ihmiseksi vanhmpien nimimaun mukaan.

Mun nimeni on Janika ja olen siitä itse aina tykännyt. Olen 70-luvulla syntynyt ja se on ikäluokassani verrattain harvinainen. Lapsena sitä ihmeteltiin ja yleensä kehuttiin. Mutta, tulipa kerran 90-luvun lama-aika, jolloin Janika, Janita, Jessica yms. tulivat suosikkinimiksi ja ne leimattiin "lähiöprinsessan" nimeksi. Jokaisen fiksun ja koulutetun ihmisen kuuluu näitä J-nimiä inhota ja julkisesti halveerata, koska ne ovat selvästi alemman sosiaaliluokan suosimia nimiä. Tämä trendi eteni kulovalkean tavoin ja nyt kuulen oman nimeni olevan aivan hirveä, pikkutytön ja ghettokasvatin nimi, joka kertoo kaiken taustastani (joka muuten on harvinaisen keskiluokkainen). Ei se nyt kuulkaas ihan noin mene! Nimi herättää aina/usein mielikuvia, mutta on todella ikävä tapa leimata jonkun etunimen omistaja tietynlaiseksi ihmiseksi vanhmpien nimimaun mukaan.

Nappasihan se joku sitten sen herneenkin :)

Mutta alkaa jo kyllästyttää. Herneet meni moneen kertaan silloin 90-luvulla, ei enää ;-). Minusta se kertoo kyllä aika paljon ihmisestä, että pitää luokitella nimen perusteella toiset tiettyyn kategoriaan. Ikäänkuin Janikat olisivat automaattisesti B-luokan kansalaisia. Surullista, mutta meitä on moneen junaan. Mulle ei tulisi mieleenkään arvostella jonkun toisen lapsen nimeä, koska lapsi on aina niin ihana, omanlaisensa tapaus.

Vierailija
71/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuuluuko sekin noihin vanhahtaviin nimiin?

Joka tapauksessa meidän pojan nimi on Lauri ja mielestäni se on hyvä, napakka, suomalainen nimi.

Itse en pidä (en kuitenkaan ihoa..) noista brooke ja ridge nimistä...

Niitähän tässä haettiin - suosittua nimeä, jonka suosiota et ymmärrä. Inhokkinimet ovat erikseen, koska ne usein harvinaisia nykyään. Vai kuinka monta vauva-Vesaa tunnet? Tai Virpiä? Merviä? Jarnoa? Nuo ovat omia inhokki-nimiäni, mutta suosituista nimistä pidän lähes kaikista (siis top 10 nimistä), koska nykyäänkin suosittu nimi ei ole läheskään yhtä suosittu kuin 60-70-luvun massanimet: Sari, Sanna, Minna, Piia, Niina, Tanja jne.

Vierailija
72/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on vain oma mielipiteeni..

Siis Joelin inhoajalle. Jännää, että susta lähiönimi, musta nimenomaan melko kulttuurinimi.

Lähiönimiä on Jesset ja Janicat, niin kuin kaikki tietää.

Vierailija
73/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ja kolmas nimi mainittu :)

tytön toista nimeä Jadea en ainakaan vielä ole tästä listasta löytänyt vaikka odotin löytäväni kaikki kolme, kuten yleensä :)

että KAIKKI j-alkuiset on kamalia...eikös Jadekin ala J:llä?

Ovatko kamalia mielestäsi myös nämä: Janne, Jan, Juhani, Johanna, Jaana, Jouko, Jukka, Joanna, Juulia, Julia, Joel?

Mikään Jiillä alkava ei voi olla kaunis nimi? Onpas kummallista, kun jotain kirjainta noin vihataan?

Vierailija
74/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Joelin inhoajalle. Jännää, että susta lähiönimi, musta nimenomaan melko kulttuurinimi.

Vierailija
75/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse, Yazmine

Salli mun nauraa. Tuskin on kuule kovin montaa vauvaa tuon nimisenä...

Vierailija
76/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim luontonimet selkeästi tarkoittaa esim syntymähetkeä, luonnetta jne ja ei ole mitenkään mitään sanomattomia

Ja sitten taas ryhmä: Onni Helmi Aarre Toivo Aatos Taimi Rauha jne. Ei niissä ole musta mitään pliisua niin kun joku sano. Meidän perheessä lapset on löytyy tosta ryhmästä. Heidän nimillään on positiivinen sisältö, esim Onni tietää että hän on syntyessään ollut suuri Onni vanhemmilleen ja Toivo saa aikoinaan kuulla että vaikeiden vaiheiden (mm keskenmenojen) jälkeen hän edusti perheelleen toivoa. (hei vaan tutut jos joku tunnistaa :) )

Niinpä en tajua ollenkaan sitä kun vaan napataan lapselle nimet jostain ja ne ei sitten tarkota mitään. Ei ole suvun vanhoja nimiä tai kerro vanhemmista/ perheestä mitään. Tai itsessään nimen tausta ole kaunis.

Vierailija
77/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yksi Veeti, Leevi, Eetu ja Aada. Mikä ihme näissä nimissä miellyttää?? Eivät kerro kantajastaan mitään, ovat täysin mitään sanomattomia. Tulee mieleen että vanhemmat eivät ole itse keksineet yhtään nimeä vaan ovat lukeneet hesarin kastetut-palstaa ja bonganneet sieltä yleisimmät nimet.

Nykyään suosittuja pienten ryhmissä alkaa olla suomalaiset vanhat perusnimet, kuten Kerttu, Kalle, Elviira, Juho, Eero ja onpa Aino edelleen pitänyt pintansa. Ihan ok nimiä mielestäni. Toki omilla lapsillani on maailman kauneimmat nimet ;)

T: Aaron ja Ilonan äiti

Vierailija
78/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuku, Tuisku, Pyry, Lumi, Taika, Pilvi, Koivu, Kivi, Myrsky, Aamu, Ilta, Kuu, Meri ja muut luontonimet

Aarre, Aatos, Aarne, Akseli, Arttu, Artturi, Amanda, Alisa, Alina, Aliisa, Anette, Aino, Anni ovat A-sarjaa, jota kovasti annetaan, mutta itse en voi sietää.

Ehdottomasti pahin on silti TINO, jota ei 90-luvun jälkeen ole kovasti enää annettu, kuten ei niitä teidän muiden inhoamia "lähiönimiä", vaikka en itse kauheasti inhoa nimenä Jessikaa tai Janitaa esimerkiksi.

Minusta 90-luvulla lähiönimet olivat Jiillä alkavia, nyt ne ovat A:lla alkavia.

Vierailija
79/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janicaa ja Janikaa on kastettu tänä vuonna suomessa 12 kpl. Miten se muka on enää suosittu? Olet niin ysärille jämähtänyt, että!!!

Vierailija
80/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti, Saara, Johanna, Kristiina, Tuula, Tuulia. Ja kamalimpina Kaija ja Paula ja Merja ja Felix