Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nimi jonka suosiota et ymmärrä

Vierailija
15.06.2009 |

ja nyt ilman et kukaan vetää hernettä nekkuun :)

ap vastaa Matilda. ihan järkky nimi, mut niin suosittu..

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lausunkin sen noin lyhyenä eli Ada, kivempi noin kuin pitkänä Aada

Ada ei ole minusta ruma nimi missään tapauksessa. Mutta se on jotenkin "olematon", koska siinä on vain kaksi eri kirjainta, a ja d, joista se muosostuu ja siksi minusta jotenkin kumma. Vähän kuten nimi Ea, en ymmärrä mikä siinä on jujuna?! Ja siksi en sitä ymmärrä enkä antaisi omalle lapselle. Mä tykkään juusri näistä vanhoista suomalaisista nimistä, koska niillä on kunnon historia. Meidän pojilla on vanhat nimet ja ne on otettu ihan iso- tai isoisiltä sukuperinnettä kunnioittaen. Ei siksi, että ne ovat nyt muotia. Jos meille olisi tullut tyttö niin hänelläkin olisi vanha nimi, todennäköisesti Vilhelmiina.

Janina Janica Jesse Veeti Jimi Monna/Moona Oskari Oona Ilona Amos Nää nyt tuli mieleen. Terv. Aadan äiti, joka ihmettelee miksi Aada on niin ruman kuuloinen monen mielestä

Vierailija
42/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ja kolmas nimi mainittu :)

tytön toista nimeä Jadea en ainakaan vielä ole tästä listasta löytänyt vaikka odotin löytäväni kaikki kolme, kuten yleensä :)

että KAIKKI j-alkuiset on kamalia...eikös Jadekin ala J:llä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ja kolmas nimi mainittu :) tytön toista nimeä Jadea en ainakaan vielä ole tästä listasta löytänyt vaikka odotin löytäväni kaikki kolme, kuten yleensä :)

että KAIKKI j-alkuiset on kamalia...eikös Jadekin ala J:llä?

Vierailija
44/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tusina nimi, niin ja lällysellainen

yks vanha nimi

ja yks koiran nimi

hyvin olen nimet valinnut... "kaivelee papuja nenästään"

Vierailija
45/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa olla tosikko :)

mikä oli koiran nimi, en muista huomanneeni..

yks tusina nimi, niin ja lällysellainen yks vanha nimi ja yks koiran nimi hyvin olen nimet valinnut... "kaivelee papuja nenästään"

Vierailija
46/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Peetu.

Vierailija
47/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli siellä muitakin. Itsekin kyllä pidin sitä koiran nimenä mutta pidin siitä silti niin paljon että oli pakko pojalle laittaa. Ei tunnu enää koiran nimeltä kun pojalla jo vuosi ikää:)

Vierailija
48/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainoatakaan lapsemme nimeä koko listalla... Ohhoh.

Kuitenkin minä olen päässyt listalle useamman kerran niin etu- kuin toisenkin nimen kanssa :D Tosin olen itsekin aina inhonnut molempia nimiäni, joten enpä kyllä ihmettele, ettei herätä täälläkään ihailua.

Itse en pidä nimistä, jotka tarkoittavat jotakin yleisessä puheessa. Esim. Anna on kamala. Verbin käskymuoto. Toinen mokoma on Alita.

Tämä ei ole yleinen (2000-luvulla annettu kaksi kertaa) mutta en tajua, kuka nimeää lapsensa Gandalfiksi...

Vierailija
49/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä inhokkini

Jere, Jesse, Roni, Jimi, Jami - koiran nimiä.

Oliver, Kasper, Jasper, Jesper, Luca: kaamean teennäisiä

Eetu, Aatu: vanhan isännän typerien renkipoikien nimiä

Vierailija
50/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojista Niklas, Nico, Veeti, Benjamin, Miro, Miko, Jere, luca... jne.

Vierailija
51/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUISKU (nouseva?), JAMI, ANNA, JEMINA, AINO.. YMYM.. Onhan noita. On se hyvä ettei kaikilla ole samannimisiä lapsia jos näitä listoja pitäisi "noudattaa" luulen että joka toinen tyttö olisi: Liisa ja Poika olisi Matti:) Minunkin pojan nimi pitää hyvin näiden listojen vihatuimpana kärjessä.. Ja mitenhän ne on niin vihattuja jos ne on suosituimpia??? Aika jännä.. Ehkä monella on tuttuja (LAPSIA) näiden nimisiä ja ovat jotenkin ärsyttäviä luonteeltaan??? Itse ainakin lapsiani nimetessä ajattelin aina tunnenko jonkun ääliön jolla sama nimij a on jäänyt moni kiva nimi antamatta tuon takia.

Vierailija
52/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mutta, kuitenkaan en antaisi tytölleni nimeksi Evi. Nimi kun liittyy mielessäni negatiivisesti kyseisen nimiseen ihmiseen, eikä sellaista mielleyhtymää halua liittää lapseensa.

Eli kaikki sellaiset nimet, joissa on jollain lailla negatiivinen kaiku henkilökohtaisesti, jäävät ns. inhokkilistalle.

Herneitä ei nenusta löydy vaikka oma nimeni täältä löytyikin. Tosin poikani nimeä ei varsinaisesti ole mainittu....jollei ota huomioon sitä, että joku / jotkut inhoaa vanhoja / vanhahtavia nimiä... ;)

Vierailija
53/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opettajan mielipide perään: Ikinä en o vielä tavannut normaalia Jesseä!

[/quote]

Vierailija
54/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuuluuko sekin noihin vanhahtaviin nimiin?

Joka tapauksessa meidän pojan nimi on Lauri ja mielestäni se on hyvä, napakka, suomalainen nimi.

Itse en pidä (en kuitenkaan ihoa..) noista brooke ja ridge nimistä...

Vierailija
55/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöööööööööökkkkk! Minja on myös kamala.

Vierailija
56/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi, Maire, Urho, Fanni,Erno, Tarmo, Leila ja Anneli... näitähän riittää.

Ja tietenkin noi c-nimet ja liian hienot nimi yhdistelmät, kuten Lilian Isabella jne

Vierailija
57/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä herneitä. Kaksi on sentään vielä mainitsematta! :D

Itselläni ei oikeastaan ole inhokkinimiä. Ehkä - jos jotain olisi PAKKO sanoa - niin nimet tyyliin Jessica, Joakim, Janika, Janita, Janina, Jemina, Josefina jne. Omat suosikkinimeni kun löytyvät perinteisemmistä, suomalaisista nimistä.

Vierailija
58/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Eino-nimen suosiota sitten lainkaan. Myöskin Otto ja Atte ovat todella tylsiä. Tuttavapiiristäni keksin heti 7 pientä Atte-poikaa. Tutulla on pojat Otto ja Atte. Blaah!

Myöskin Niko on tylsä.

Tytön nimistä en keksikään niin helposti inhokkeja. Paitsi nuo jonkun mainitsemat NJ-nimet eli Pinja, Minja jne.

T. Myöskin eräs Matildan äiti, joka ei vetänyt hernettä nenään ap:lle. =D

Vierailija
59/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla, Ella, Jenna

Vierailija
60/207 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti antaa lapselleen nimen miniä? haloo?

Vielä puuttuu että minjan veli olisi vello...