Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet naisesta, joka kirjoittaa näin:

Vierailija
09.06.2009 |

"No jaa.. Minulle on useampikin mies (niin vapaa kuin varattu), sanonut, että

arvostaa minua naisena todella paljon, tai olisi onnellinen, jos saisi /oma naisensa olisi saman luonteinen nainen kuin minä.

Olen ottanut nuo vain kohteliaisuutena, eikä ole tullut pieneen mieleenikään, että niissä olisi mitään muuta takana.

Ja mitäkö piirteitä ne minussa sitten arvostaa; sitä että hoidan lapset ja kodin, kun mies on töissä. Sitä, että annan kitisemättä ja nalkuttamatta miehen harrastaa ja ottaa omaa vapaa-aikaa, mutta voin myös itse repäistä ja jättää miehen kotiin & hypätä miesten matkaan karaokeiltaan. Sitä, että meillä on aina itseleivottua pullaa, piirakkaa tmv, kun käyvät meillä kaffella. Sitä, että minun kans voi puhua yhtä hyvin henkilökohtaisista parisuhdeongelmista kuin tuoreimmista formulauutisista. Ja sitä, etten ikinä juorua mitään asioita eteenpäin, mitä mulle kerrotaan.

Sen kummempaa ei ainakaan meidän kaveripiirin miehet naiselta vaadi."

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksulta ja hyvältä tyypiltä. Minäkin arvostaisin tuollaista naista kaverinani, olisipa mukava tutustua häneen!

Vierailija
2/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmisten on helppo puhua kanssasi. Mulle ei kukaan koskaan puhu mitään, hyvä jos päivää sanoo. Edes parhaat kaverit eivät koskaan kerro mitään yksityisasioitaan (kuulen ihan vierailta, että nyt bestiksellä onkin joku mies tai että toisella kaverilla on masennusta jne.).

Muuten olet mielestäni ihan tavispuoliso, mutta tuo kyllä pomppaa, että sulle ihmiset noin helposti avautuvat, varmaan luonnekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvarisrouva viimeistä edeltävän vuosisadan lopulta ja selvästi sitä mieltä, tetä kaikkien muidenki npitäisi tyytyä olemaan miesten pikkuapulaisia...

Vierailija
4/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumainen ja lapsellinen. Kuvittelee olevansa erinomaisempi kuin on. Vertailee itseään jatkuvasti muihin. Ottaa itsensä liian vakavasti.

Mä sanoisin, että varmaan joo joku voi kuvitella, että mä olisin ihanampi nainen kuin hänen omansa - koska ei ole arkea mun kanssa viettänyt. Ei voi nostaa itseään toisten yläpuolelle.

Sitä paitsi monet miehet kehuu siksi, että ne haikailee ja flirttaa. Mutta ei ole pakko antaa imarrella itseään sen kummemmin. Näyttäähän ne kaverinkin miehet välillä viehättävämmiltä kuin oma. Kun ei tarvi niitä kalsareita pestä ja tiskivuorosta vääntää.

Vierailija
5/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat tykkää!

Vierailija
6/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa ihan tosissaan mitä miehet sille visertää ja kuvittelee olevansa muita naisia erinomaisempi slilä perusteella. ja sitten hän näyttää kuvittelevan, että miesten miellyttäminen on joku elämän päätarkoitus ja naisten erinomaisuuden arviointikriteeri.

Mutta kyllä hän vielä joskus huomaa että a) miehet kehuu kaikkea mistä toivoo saavansa jotain vastinetta (ja tietenkin sitä, mik ätekee heidän elämänsä helpommaksi) ja b) miesten vaatimukset on naisen nkannalta aika yhdentekeviä, tärkeämpää on, mitä itse haluaa ja mitkä on omat lahjat ja sitä kautta vastuut ja velvollisuudet.

Vierailija
7/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on erittäin harvinainen piirre suomalaisessa naisessa. Tämä ketjukinhan sen todistaa.

Vierailija
8/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän nauttii tuosta elämästään. Itse en leivo ja vaadin kotityöt jaettavaksi tasan koska molemmat käyvät töissäkin. Mutta kaikki tyylillään. =) Olen feministi ja sitä mieltä, että naisella on oikeus valita myös perinteinen kotirouvaelämäkin. Itse valitsin tosin toisin.

Vierailija
9/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile yhtään.

Vierailija
10/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan välillä tuntuu,että olen mieheni äiti... =/

Vierailija
11/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonon itsetunnon omaavalle, jos tuollaiset kehut noin tosissaan ottaa ja antaa niille noin suuren painoarvon.

Ainahan kohteliaisuuksia ladellaan. Ketä kehutaan kauniiksi, ketä älykkääksi tai milloin miksikin. Minusta kohteliaisuudet ovat osa smalltalkia.

Vierailija
12/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että kun olen kotona, teen ruoat valmiiksi miehelleni (olen siis töissä osa-aikaisesti), seksiä riittää, meillä kumpaakin kunnioitetaan. Haluan pitää myös itsestäni huolta :)

Oikeasti, kaikki hyvä tuplaantuu. Jos olet ystävällinen ja huomaavainen, sinullekin ollaan. Ei minun omanarvontunteeni ole kiinni siitä, siivoanko enemmän tai hoidanko meidän perheen pyykinpesun. Ennemminkin nautin siitä, kun mies kertoo olevansa onnellinen, kun on saanut vaimokseen juuri minut, rakastaa tekemääni ruokaa ja ihailee tapaani hoitaa asiat. Ja kyllä, pärjää lasten kanssa myös ilman minua.

Näin meille jää paljon enemmän aikaa olla yhdessä myös perheenä. Kun kaikilla on hyvä mieli, koko elämä sujuu niin paljon helpommin!

Eli ap, täällä on sinun kanssasi samantapaista elämää elelevä äiti, nainen, vaimo.

Vierailija
13/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tuohon vielä

sen, että kun olen kotona, teen ruoat valmiiksi miehelleni (olen siis töissä osa-aikaisesti), seksiä riittää, meillä kumpaakin kunnioitetaan. Haluan pitää myös itsestäni huolta :)

Oikeasti, kaikki hyvä tuplaantuu. Jos olet ystävällinen ja huomaavainen, sinullekin ollaan. Ei minun omanarvontunteeni ole kiinni siitä, siivoanko enemmän tai hoidanko meidän perheen pyykinpesun. Ennemminkin nautin siitä, kun mies kertoo olevansa onnellinen, kun on saanut vaimokseen juuri minut, rakastaa tekemääni ruokaa ja ihailee tapaani hoitaa asiat. Ja kyllä, pärjää lasten kanssa myös ilman minua.

Näin meille jää paljon enemmän aikaa olla yhdessä myös perheenä. Kun kaikilla on hyvä mieli, koko elämä sujuu niin paljon helpommin!

Eli ap, täällä on sinun kanssasi samantapaista elämää elelevä äiti, nainen, vaimo.

Vierailija
14/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai miehet arvostaa naista joka hoitaa kodin ja lapset hyvin ja antaa omaa aikaa! Miettikää nyt itsekin, olisiko oma ihannemiehenne mies joka ei tee mitään kodin tai lasten eteen eikä ikinä anna omaa aikaa? Niinpä, miksi miehet olisi tässä suhteessa erilaisia?

Minua niin ällöttää että "miehen miellyttäminen" on niin kova kirosana av-mammoille. Hui kauhea jos miehelle tulee hyvä mieli kun leivoin omenapiirakan, nythän olen ihan alistettu! Nämä samat kotinorsut sitten odottavat että mies siivoaa kämpän töistä tullessaan, kantaa kotiin kukkia ja hieroo jalkoja "koska naista täytyy vähän hemmotella, ehkä sitten nainen jaksaa sitä seksiäkin".

Vierailija
15/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLLENKAAN sitä, mistä nainen itse tykkäisi - ilmeisesti koska hän ei itsenäisesti tykkää mistään, vain siitä, mikä "miehiä" miellyttää. Minusta sellainen on surullista, koska aika paljon ihmisestä jää silloin kehittämättä.

Minua niin ällöttää että "miehen miellyttäminen" on niin kova kirosana av-mammoille. Hui kauhea jos miehelle tulee hyvä mieli kun leivoin omenapiirakan, nythän olen ihan alistettu! Nämä samat kotinorsut sitten odottavat että mies siivoaa kämpän töistä tullessaan, kantaa kotiin kukkia ja hieroo jalkoja "koska naista täytyy vähän hemmotella, ehkä sitten nainen jaksaa sitä seksiäkin".

Ja kokonaan toinen asia on, että henkilökohtaisesti tunnen kyllä paljon miehiä, jotka haluavat muutakin kuin tunnollisen kotiapulaisen, ihailevan kuuntelijan ja paljon vapaata harrastusaikaa. Monet haluavat kumppanin, jonkun joka osaa paitsi myötäillä, myös haastaa kyneenalaistaa, provosoida ja sanoa ei. Jonkun, joka ei tee elmästä vain miellyttävää, vaan pitää huolen siitä, että se on OIKEAA. Mukava kun ei aina ole oikein.

Vierailija
16/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta kai miehet arvostaa naista joka hoitaa kodin ja lapset hyvin ja antaa omaa aikaa! Miettikää nyt itsekin, olisiko oma ihannemiehenne mies joka ei tee mitään kodin tai lasten eteen eikä ikinä anna omaa aikaa? Niinpä, miksi miehet olisi tässä suhteessa erilaisia? Minua niin ällöttää että "miehen miellyttäminen" on niin kova kirosana av-mammoille. Hui kauhea jos miehelle tulee hyvä mieli kun leivoin omenapiirakan, nythän olen ihan alistettu! Nämä samat kotinorsut sitten odottavat että mies siivoaa kämpän töistä tullessaan, kantaa kotiin kukkia ja hieroo jalkoja "koska naista täytyy vähän hemmotella, ehkä sitten nainen jaksaa sitä seksiäkin".

Ei sullakaan ole kaikki himassa! Ap vaikuttaa hyvin tavalliselta naiselta. Siksi mä en ymmärräkään miksi kirjoitta ja kysellä täällä "mitä mieltä olet kun hoidan lapsia". Tottakai niitä hoidetaa jos niitä ollaan tehty jne.

Tuli tunne että ap nyt vaan kalastelee täällä kehuja. Miksi? luulis että saa niitä ihan tarpeeksi kotoa ja niiltä muilta miehiltä.

Vierailija
17/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokonaan toinen asia on, että henkilökohtaisesti tunnen kyllä paljon miehiä, jotka haluavat muutakin kuin tunnollisen kotiapulaisen, ihailevan kuuntelijan ja paljon vapaata harrastusaikaa. Monet haluavat kumppanin, jonkun joka osaa paitsi myötäillä, myös haastaa kyneenalaistaa, provosoida ja sanoa ei. Jonkun, joka ei tee elmästä vain miellyttävää, vaan pitää huolen siitä, että se on OIKEAA. Mukava kun ei aina ole oikein.

Onko OIKEA elämä sitten sitä, että aina tapellaan jaetaanko siivousvuorot fifty-fifty ja laitetaan työstä palaava mies ruoanlaittopuuhiin ihan vain siksi, että "se ei saa päästä liian helpolla"?

Entäpä, jos alkuperäisen viestin nainen nauttii kodin ja lasten hoidosta (niin kuin ilmiselvästi tekee). Pitääkö ne hommat sitten jättää retuperälle että saisi elämään vähän tulta ja tappuraa?

Voin kertoa, että itse olen ollut sekä kotiäitinä että työäitinä mutta aina hoitanut kotihommat esimerkillisesti. Pidän leipomisesta, siivoamisesta ja ruoanlaitosta eikä tämä fakta pooissulje sitä ettenkö osaisi haastaa, kyseenalaistaa ja sanoa ei. Minä en vaan koskaan ole ymmärtänyt, miksi pitäisi periaatteesta estellä miehen omia menoja (joita ei edes hirveästi ole) kun minusta hän on oman aikansa ansainnut, eikä hänkään rajoita minun menemisiäni.

Vierailija
18/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehutuksi? Miksi teit tämän aloituksen?

Vierailija
19/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLLENKAAN sitä, mistä nainen itse tykkäisi - ilmeisesti koska hän ei itsenäisesti tykkää mistään, vain siitä, mikä "miehiä" miellyttää. Minusta sellainen on surullista, koska aika paljon ihmisestä jää silloin kehittämättä.

No, kirjoitus koski asioita joita miehet ovat kertoneet hänessä arvostavansa. Olisiko samaan litaniaan pitänyt kertoa, että harrastan kirjallisuutta ja spinningiä ja katselen niitä- ja niitä tv-sarjoja mieluiten? Eihän se, että tykkää hoitaa kotia tarkoita ettei ole mitään omia juttuja!

Vierailija
20/43 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän mainitsin, että olen itse tuollainen? Laitoin vielä tekstinkin sitaatteihin. Se on lainattu tästä ketjusta:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1001527/mieheni_sano…

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi