Mitä ajattelet naisesta, joka kirjoittaa näin:
"No jaa.. Minulle on useampikin mies (niin vapaa kuin varattu), sanonut, että
arvostaa minua naisena todella paljon, tai olisi onnellinen, jos saisi /oma naisensa olisi saman luonteinen nainen kuin minä.
Olen ottanut nuo vain kohteliaisuutena, eikä ole tullut pieneen mieleenikään, että niissä olisi mitään muuta takana.
Ja mitäkö piirteitä ne minussa sitten arvostaa; sitä että hoidan lapset ja kodin, kun mies on töissä. Sitä, että annan kitisemättä ja nalkuttamatta miehen harrastaa ja ottaa omaa vapaa-aikaa, mutta voin myös itse repäistä ja jättää miehen kotiin & hypätä miesten matkaan karaokeiltaan. Sitä, että meillä on aina itseleivottua pullaa, piirakkaa tmv, kun käyvät meillä kaffella. Sitä, että minun kans voi puhua yhtä hyvin henkilökohtaisista parisuhdeongelmista kuin tuoreimmista formulauutisista. Ja sitä, etten ikinä juorua mitään asioita eteenpäin, mitä mulle kerrotaan.
Sen kummempaa ei ainakaan meidän kaveripiirin miehet naiselta vaadi."
Kommentit (43)
Onko teistä yhtä lailla mies, joka kertoo tekevänsä paljon kotitöitä, tuovansa vaimolle kukkia ja hierovansa tämän hartioita, säälittävä naisten miellyttäjä jonka oma kehitys on jäänyt kesken?
Miksi ET haluaisi miellyttää omaa rakasta(?) miestäsi?
julistaa olevansa muita miehiä parempi.
Tämä ei siis tarkoita sitä, etteikö ole ihan ok tehdä kotitöitä, hoitaa lapsia, tuoda vaimolle kukkia ja hieroa hartioita tai leipoa tai mitä nyt vaan, mutta on idioottimaista julistaa olevansa sillä perusteella kokonaisvaltaisesti muita parempi, kuten ap:n lainaamassa viestissä tehtiin.
Todennäköisesti elää onnellisessa liitossa vielä silloinkin kun suuri osa ystävistä allekirjoittelee eropapereita
Hänhän vain kertoo, mitä miehet on hänelle sanoneet. Ei missään lue että "kyllä minä koen itseni paremmaksi vaimoksi kuin ne jotka ei tee yhtä paljon kuin minä, kaikkien tulisi toimia näin"
Minä: tykkään ruoanlaitosta
AV: eikö elämässäsi ole MITÄÄN muuta kuin ruoalaitto. Aika säälittävää!
Minä: jos mieheni haluaa harrastaa, hän voi sen tehdä
AV: kuinka surullista, et maininnut mitään omista harrastuksistasi joten niitä ei siis ole. Kuinka alistettu mahdat ollakaan, miehesi on paskapää sovinisti joka ajattelee vain itseään
Onko teistä yhtä lailla mies, joka kertoo tekevänsä paljon kotitöitä, tuovansa vaimolle kukkia ja hierovansa tämän hartioita, säälittävä naisten miellyttäjä jonka oma kehitys on jäänyt kesken? Miksi ET haluaisi miellyttää omaa rakasta(?) miestäsi?
Ehkä nuo tästä aiheesta keuhkoontuvat naiset ovat niit, joiden mies ei yritä yhtään "miellyttää" tai muutenkaan osallistu vapaaehtoisesti perheen arkeen. Silloin ymmärrän sen, että ajatus mielellään kotitöitä tekevästä naisesta tuntuu säälittävältä.
Kun miellyttää, voi odottaa samaa toiselta, jos toinen on reilu ja normaalin epäitsekäs. Ja mukavaa ihmistä on kiva passatakin.
Oikeasti en ole ennen av:ta tajunnut, miten hyviä miehiä minulla ja lähipiirilläni on. Meillä osallistuminen, perheen tärkeys ja tasapuolisuus (mikä ei tarkoita 50-50 -jakoa tiskivuoroissa, vaan sitä, että molemmat tekevät töitä kotona ja toisaalta saavat omaa aikaa) ovat itsestään selviä, eikä niistä tarvitse toista muistutella.
Melkein kuin minä paitsi että onnettoman huono oon leipomaan ;)
Eiköhän tässä muuten tää kirjoitus irrotettu taas ihan alkuperäisestä asiayhteydestään. Eihän kirjoittaja tehnyt tätä avausta itse kertoakseen itsestään vaan tää oli vastaus toiseen viestiin.
Kyllä tuosta viestistä keuhkoavat naiset ovat niitä joiden oma ukko ei tee mitään. Miksi muuten tuollainen raivo? Kun elää hyvässä parisuhteessa, toista haluaa miellyttää ihan automaattisesti ja puolin ja toisin.
Mä olen myös ja niin mun mieheni. Meillä on yleensä se lämminruoka pöydässä, mutta mies ymmärtää jos sitä ei ole. Pullaakin leivotaan, mutta välillä otetaan valmispakasteet käyttöön, miehelle sekin on ok!
Jos mä en jaksa siivota joka päivä, niin mies ei narise. Lapsia hoidan paljon, koska mies tekee paljon töitä, mutta en mä mikään pelkkä lastenvahti ole, mies osallistuu myös lapsien hoitoon.
Harrastuksia on molemmilla. On yhteiset ja omat kaverit. Mun ei tarvitse pitää jokaisesta miehen kaverista, eikä sitä edes vaadita. Ei mun mies tuo meille kavereitaan sen takia että meillä on tuoretta piirakkaa tarjolla ja että mä olen täällä automaattisesti olkapäänä myös miehen kavereille. Ei, en mä ole mikään sylkykuppi mihin voi kaikki purkaa.
Sängyssä menee hyvin, on hiljaiset kaudet ja sitten ne villimmät. Yhteistä eloa on jo 11 vuotta takana.
Mä en ole olemassa vaan sen takia että mun tehtävä on pelkästää miellyttää miestä ja sen kavereita.
Ihan normaalia elämää tuntuvat viettävän. En mä ymmärrä mitä mieltä tosta nyt pitäisi olla?
Tai mitä jos sua ei jonain päivänä huvita kuunnella sun miehen kavereiden huolia tai puhua formuloista. Mitä sitten tapahtuu? Mitä jos sun ei tee mieli seksiä, mutta miehen tekee? kieltäydytkö, vai onko se sun velvollisuus antaa seksiä aina kun mies haluaa?
Yrittää peittää sitä vetoamalla siihen, kuinka kaikki miehet kehuvat häntä. Haluaisi mielellään kuvitella olevansa parempi kuin muut, mutta tuon kuvauksen mukaan on täydellisen keskiverto.
Mutta siis jos joku nainen kirjoittaa noin viestissään miehelle, hän on ÄÄLIÖ.
Missäköhän mainitsin, että olen itse tuollainen? Laitoin vielä tekstinkin sitaatteihin. Se on lainattu tästä ketjusta:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1001527/mieheni_sano…
t. ap
Hänhän vain kertoo, mitä miehet on hänelle sanoneet. Ei missään lue että "kyllä minä koen itseni paremmaksi vaimoksi kuin ne jotka ei tee yhtä paljon kuin minä, kaikkien tulisi toimia näin"
mitä toiset miehet ovat hänelle puhuneet.
Onko teistä yhtä lailla mies, joka kertoo tekevänsä paljon kotitöitä, tuovansa vaimolle kukkia ja hierovansa tämän hartioita, säälittävä naisten miellyttäjä jonka oma kehitys on jäänyt kesken?
viestejä, joissa hän kertoo naisten yleisesti pitävän häntä täydellisenä aviomiehenä.
Tai mitä jos sua ei jonain päivänä huvita kuunnella sun miehen kavereiden huolia tai puhua formuloista. Mitä sitten tapahtuu? Mitä jos sun ei tee mieli seksiä, mutta miehen tekee? kieltäydytkö, vai onko se sun velvollisuus antaa seksiä aina kun mies haluaa?
En ole ap, mutta samanlainen. Voin kertoa, että ei tapahdu mitään. Voin kieltäytyä seksistä, leipomisesta ja formuloista ihan niin kuin muutkin.
Jos siis teen avauksen puutarhanhoidosta, minulla ei ole mitään muuta elämää kuin puutarhanhoito, ja elämäni romahtaa jos joku aamu en jaksakaan kitkeä perennapenkkiä.
Jos annan miehen pitää omat harrastukset, se tarkoittaa että minulla ei ole omia ja olen miehen sylkykuppi enkä uskalla kieltää häntä lähtemästä.
Jos kerron, että meillä on usein itse tehtyä piirakkaa, on avioliittoni huteralla pohjalla, mitäpä jos en joku päivä jaksakaan leipoa!?!
Jos kerron, että muutamat miehet ovat kertoneet arvostavansa elämäntyyliäni, korotan itseni kaikkien muiden yläpuolelle ja haen epävarmana hyväksyntää toisilta. OIen säälittävä.
En siis ole ap, mutta pisti huvittamaan tämä hyökkäys :)
Ainakin siltä pinnalliselta osalta, jonka nämä miehet ovat kommentoineet.
Sen sijaan se, että kirjoitat täällä tuollaista, herättää todella kummallisia mielikuvia. Mitkä ovat motiivisi? Suoraan sanoen en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, koska ihan kaikki kotona -tyyppi ei tuollaista kirjoittaisi.
Mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin, että perheissä on erilaisia tilanteita. Itse annan tietenkin mieheni harrastaa, mutta hän onkin sen verran fiksu, että suo saman minulle ja perhe tulee hänellekin ykkösenä. Sen sijaan ymmärrän OIKEIN hyvin, että kälyni ei tykkää miehensä harrastuksista. Hänen miehensä kun huitelee joka ainut ilta jossain treenissä ja hamstraa itselleen harrastusta harrastuksen perään. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään huippu-urheilija vaan joku salibandyn Ö-liiga. Samaa ihastelua tästä harrastamisen sallimisesta olen saanut tältä kälyni mieheltä, mutta hän ei älyä, että en minkään sitä katselisi, että joka ilta ja viikonloppu olisi jotain menoa ja perhettä nähdään ehkä tunti illassa. Parisuhteessakin (siis normaalissa, terveessä) pätee aika pitkälti se, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tietenkin sitä hyvillä mielin ilahduttaa puolisoaan jos sitä tehdään itsellekin. Kuka jaksaa aina antaa ja ilahduttaa jos ei koskaan saa mitään vastakaikua?
ap valitsi puhua siitä, miten hän miestä miellyttää joten silloin täytyy olettaa, että se on hänelle tärkeää. jos hän olisi puhunut siitä, miten hän miellyttää itseään, voisimme olettaa, että se olisi hänelle tärkeää.