Juhlat, joihin sinua ei kutsuttu TAI joihin jätit jonkun kutsumatta
Tehdäänpäs pientä galluppia juhliin kutsumisesta.
Minkälaisessa tapauksessa olet jäänyt ilman kutsua?
Miksi olet itse jättänyt jonkun kutsumatta?
Onko perheestänne kutsuttu vain osa, esim. yksi aikuinen tai ei lapsia?
Kommentit (119)
Kummisetä piti 50v.pippalot.veljeni ja kaikki serkkuni Ym.kutsuttiin.kuulimme niistä vasta jälkeenpäin.minua ja miestäni ei kutsuttu.pahoitin mieleni.olemme varmaankin pohjasakkaa..
Minä olen vain tyytyväinen, jos ei kutsuta kaiken maailman kissanristiäisiin. Tänäkin kesänä on jo mennyt satoja euroja valmistujaislahjoihin, ja kesäkuu ei ole puolessakaan.
Minun tajuntaani ei vaan millään mene, että aikuiset ihmiset vetävät porot sieraimiin, jos eivät saa kutsua joihinkin lastenjuhliin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2009 klo 23:06"]
Vanhempani olivat jotenkin hyljeksittyjä suvussa ja sama jatkuu serkkulinjalla. Ymmärrän vanhempieni erikoislaatuisuuden (esim. eivät käytä alkoholia), mutta harmittaa, kun olemme jääneet serkkuporukasta ihan ulkopuolelle.
[/quote]
Ehkä sinä sisarustesi kanssa voisit kutsua serkkusi joskus kylään, tai tapaamiseen jonnekin? Ehkä havaitsisivat sitten, että haluaisitte olla tekemisissä. Ja voi sen sanoa ääneenkin: tahdomme pitää yhteyttä. :) Älkää suotta jääkö vanhempienne "taakse", astukaa vain rohkeasti esiin sukujoukkoon.
Tai onko esimerkiksi joku serkuistanne teille tutumpi, tai helpompi lähestyä? Itse aikanaan esittelin kyllä pari minulle tuttua serkkua, jotka muille jäivät vieraammiksi, yhteisille serkuillemme. Toisinaan pidän näitä serkkujani esillä kun eivät ole itse paikalla, eli juttelen heistä jotakin muille, kerron jotakin kuulumisia. Ei mitään liian henkilökohtaista, mutta sellaista, että tulevat vähän tutummiksi muille, ja muiden seuraavalla kerralla helpompi kohdata. Tähän on kyllä facebook auttanut myös viime aikoina (serkkujoukkoa) - pysymiseen kärryillä toisten kuulumisista tai kiinnostuksista.
Naapuri piti muutama päivä sitten keppihevosbileet mutta eipä näkynyt kutsua. Kyllä harmitti!
Täällä myös yksi joka kutsuttiin kyllä polttareihin muttei häihin. Eikä muuten ihan halvat polttarit edes olleet. Lisäksi polttareissa kerättiin myös kaikilta osuus yhteiseen häälahjaan, johon osallistuin koska luulin tietysti olevani menossa myös häihin. Mutta häihinpä ei kutsuttu, joten aika veemäiseltä rahastukselta tuntui.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2009 klo 18:17"]
Kärsimme lapsettomuudesta ja kavereiden saadessa lapsia & järjestäessä heille juhlia tipuimme kaveripiiristä ulos. Eli meitä ei kutsuttu lasten/vanhempien synttäreille, grillijuhliin tms, jotka olivat vain lapsiperheille. Pidämme molemmat paljon lapsista ja emme myöskään käytä alkoholia juuri ollenkaan (eli emme siis olisi vetäneet kännejä juhlissa).
[/quote]
Sama juttu :( Näin kävi myös meille lapsettomuuden myötä, olemme pääsääntöisesti ulkona lapsiperheiden juhlista, vaikka juhlissa olisi aikuisetkin vieraina, eli ei vain järjestetty lastenjuhlia. Kaverisynttärit ymmärrän toki, mutta erittäin mielellämme ja hyvin sopisimme niihin juhliin, joissa muitakin aikuisia on. Tai jos vauvan / taaperon juhliin kutsutaan tuon mukaan, onko itsella lapsia vaiko ei, sitten vaikka puolituttujakin. Pidämme hurjasti lapsista, ja jo se, että olemme tahattoman lapsettomuuden myötä tahallisesti (?) ulkona myös lapsiperheiden tapaamisista, juhlista ja elämästä, kirpaisee. Tulee fiilis, etteikö meitä sitten kaivata ja toivota osaksi noiden lasten elämää? Annettavaa meillä kyllä olisi, ja lapset joiden kanssa voimme olla tekemisissä, kyllä pitävät seurastamme.
Ja kyllä, me kutsumme lapsia ja lapsiperheitä kylään meille.
Mua ei kutsuttu ainoan veljeni häihin.
Kuulin äitini kautta että veljeni on menossa naimsiin,minulla on veljelläni on ollut hiukan nihkeet välit, mutta minusta mitään peruuttamatonta ei ollut tapahtunut, niinpä päätin mennä häihin. Suunnittelimme sitä innolla äitini kanssa, että sit mennään yhdessä ynnä muuta. Häät järjestettiin toisella paikkakunnalla ja äitiä kehoitettiin ottamaan yhteys veljeeni jos tarvii majoitusta. Mä otin puhelin kouraan ja soitin veljelleni, hän oli jossain poissa, puhelimessa oli hänen morsiamensa, en ollut ikinä tavannut ihmistä enkä koskaan jutellut hänen kanssaa.
Hän vaan kylmästi ilmoitti minulle, kuinka kuvittelen tulevani kun minua ei ole kutsuttu!!! Menin ihan shokkiin, suljin vain puhelimen ja aloin itkemään, niin pahalta se tuntui.
No nyt tämä kyseinen pariskunta on eronnut ja veljeni on uusissa naimisissa, ei tullut kutsua uusiikaan häihin, mutta kukin tyylillään. Minä en voisi tuollaista tehdä omalle sisarukselleni!
Yhdessä vaiheessa oli tilanne, että olin tiiviin kaveripiirin ainoa sinkku. Mua ei sitten koskaan kutsuttu minnekään, koska kokivat, että heistä tunnelma laskisi, koska joutuisivat säälimään mua, kun mulla ei ole parisuhdetta :-o
Kun aloin seurustella, alkoi taas kutsujakin tulemaan yhteisiin illanviettoihin. Loppuivat kyllä, koska ei menty. Oli mennyt mielenkiinto koko ihmisiin ja hommattu uusi kaveripiiri, joille kelpasin ihan vain itsenäni.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:34"]
Mua ei kutsuttu ainoan veljeni häihin.
Kuulin äitini kautta että veljeni on menossa naimsiin,minulla on veljelläni on ollut hiukan nihkeet välit, mutta minusta mitään peruuttamatonta ei ollut tapahtunut, niinpä päätin mennä häihin. Suunnittelimme sitä innolla äitini kanssa, että sit mennään yhdessä ynnä muuta. Häät järjestettiin toisella paikkakunnalla ja äitiä kehoitettiin ottamaan yhteys veljeeni jos tarvii majoitusta. Mä otin puhelin kouraan ja soitin veljelleni, hän oli jossain poissa, puhelimessa oli hänen morsiamensa, en ollut ikinä tavannut ihmistä enkä koskaan jutellut hänen kanssaa.
Hän vaan kylmästi ilmoitti minulle, kuinka kuvittelen tulevani kun minua ei ole kutsuttu!!! Menin ihan shokkiin, suljin vain puhelimen ja aloin itkemään, niin pahalta se tuntui.
No nyt tämä kyseinen pariskunta on eronnut ja veljeni on uusissa naimisissa, ei tullut kutsua uusiikaan häihin, mutta kukin tyylillään. Minä en voisi tuollaista tehdä omalle sisarukselleni!
[/quote]
No on kyllä aika tökeröä toimintaa sinultakin, jos ei ole kutsuttu niin ei sitten tarvitse mennä kuokkavieraaksikaan. Varmaan tuli vähän puskista morsiamellekin tämä yhtäkkinen majoitustarve ihmiseltä jota ei ole koskaan nähnyt ja jota ei syystä tai toisesta ole kutsuttukaan.
Tottahan toki odotin pääseväni ainoan veljeni häihin, ei silloin tullut mieleenkään että vastaus olis joku muu.
Vai etkä sinä sitten menisi oman veljesi häihin?
ja äitinikään ei ollut nähnyt morsianta, oli hieman pikaiset häät jostain syystä. En minä tässä mitään tökeräö tehnyt, totta kai olisin itse maksanut oman majoitukseni ja muut kulut.
86
[quote author="Vierailija" time="08.06.2009 klo 23:32"]
Muakaan ei ole kutsuttu kertaakaan kummilapseni synttäreille :(
Lahjan olen lähettänyt joka synttäri ja joka joulu ja kertaakaan ei ole kiitosta kuulunut. Lapsi on nyt jo 9. Viime jouluna meni hermot ja lähetin kirjekuoressa joulukortin ja 5 euroa.
Sitten omilla lapsillani on molemmilla sellainen kummiperhe, joka ei kutsu omien lastensa synttäreille. Onneksi loput kummit ovat ihania ja haluavat olla meidän muksujen kanssa tekemisissä (molemmilla lapsilla useita kummeja).
[/quote]
ei mekään olla ikinä kutsuttu kummeja synttäreille, koska ei ole synttäreitä pidetty kuin lapselle kaverisynttärit. Kummit tuskin olisivat viihtyneet lasten kaverisynttäreillä.
Voi kauhea, heillä on varmaan nyt herne nenässä :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2009 klo 22:23"]
lapsen ristiäisiin, perustelivat sillä, että pitävät ihan pienet ristiäiset. No, nyt on lähellä rippijuhlat, kyllä tekisi mieli sanoa että pidätte varmaan nytkin sellaiset pienet juhlat, niin kuin ristiäisetkin olivat:)
Meillä on kutsuttu lastemme ristiäisiin vain kummit ja isovanhemmat.
Meillä 5 lasta
Meillä oli esikoisen ristiäisissä maanantai-iltana vain pappi, miehen äiti ja miehen isäpuoli ja 1 kummi.
Ei kaikki pidä isoja juhlia tai yleensäkään juhlia. Naimisiinkin menimme sakastissa ja kirkon puolesta todistajat.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 15:57"]
Töissä typykät meuhkasivat kivoista tulevista juhlista joita isoon ääneen suunniteltiin. Niihin sitten kutsuttiin kaikki paitsi kaksi. Jossei kaikkia kutsuta niin voisi ainakin vähän sivuummalla hoitaa ne järjestelyt.
[/quote]
Ei kun niin että kutsumatta jääneet varmasti huomaavat. Erityisesti voidaan kaikkeen tiedotukseen käyttää työpaikan sähköpostilistoja, ja muistutella siellä etteivät tiedotukset koske kaikkia, vaan ainoastaan juhliin kutsuttuja.
Minulla ja sisarellani oli kireät välit isääni johtuen vanhempien erosta.(Järkkyä valehtelua ja huijaamista myös meitä kohtaan)Isä meni sitten naimisiin tämän eroon johtaneen syrjähyppynsä kanssa....ei tullut kutsua häihin.Ja kun isämme kesällä kuoli,tuli tekstiviesti uudelta vaimolta että hautajaiset silloin ja silloin,muistotilaisuuteen ei ole mitään asiaa...
No yksi hyvä kaverini joka on muuttanut pois järjesti synttärit hänen paikkakunnallaan, mutta hän kutsui vain pari ystävääni minun kotipaikkakunnaltani ja minä jäin pois vaikka silloin kun hän oli vielä samassa koulussa kuin minä olimme todella hyviä kavereita mutta silti ei kutsunut minua😞
Minun hyvällä kaverilla on synttärit perjantaina ja ei minua sit viittinyt kutsua. Kutsui minun siskon sinne. Oon monta päivää ollu odotellu että milloin tulee kutsu ja nyt en sitten saakkaan sitä!
Kivasti jouduin olla selkä siskooni päin ettei nää kun itken sitä kun se vaan pälättää mitä kaikkea ohjelmaa sirklä on luvassa ja on niin innoissaan! Nyt on taas paha mieli :(
Ystäväni pyysi minua auttamaan jo puoli vuotta ennen tyttärensä häitä. Niinpä viikon ennen häitä, olen ammatiltani kokki, tein ruokia ja leivoin morsiamen äidin kanssa. Ihmettelin vähän, kuin emme saaneet kutsua, mutta ajattelin ilman muuta meneväni häihin,kutsuvat suullisesti. Viimeisenä päivänä äiti kyseli ruokien lämmitys ja tarjoiluohjeita, kun heille tulee Ammattilaiset hoitamaan tarjoilun. Ei tullut kutsua, eikä kyseessä olleet mitkään pienet häät, 130 vierasta. Serkkuni oli jälkeenpäin kysynyt olinko häissä morsiamelta. Piti kuulemma rajoittaa vieraslistaa, kun ruoka tuli niin kalliiksi.
serkkujen ja veljen synttäreille ei vaan kutsuta minua koska en juo alkoholia..... onko oikein?
miksi ei voi esimerkiksi pitää välillä peli iltaa tai lähteä keilaamaan, niinkun minä olen yrittänyt
itse jäin yhden serkun häistä poies koska olin juuri ollut pari viikkoa flunssassa, veto oli ihan out, ei kyennyt vielä ihmisten ilmoille, tosin tämän serkun kanssa ei oltukkaan niin läheisiä, oli silti kivaa tulla huomioiduksi
Miehen kummilapsen synttäreille en saanut kutsua. Ilmeisesti johtui siitä, ettei mies halunnut minua mukaan. Jaksoi kyllä sieltä tultuaa kertoa, miten paljon oli ollut porukkaa, siis lapsen vanhempien kavereita ym. Siinä sitten hymyilin kauniisti ja nielin pettymysätni.