Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlat, joihin sinua ei kutsuttu TAI joihin jätit jonkun kutsumatta

Vierailija
08.06.2009 |

Tehdäänpäs pientä galluppia juhliin kutsumisesta.

Minkälaisessa tapauksessa olet jäänyt ilman kutsua?

Miksi olet itse jättänyt jonkun kutsumatta?

Onko perheestänne kutsuttu vain osa, esim. yksi aikuinen tai ei lapsia?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim serkkuja ja tätejä emme kutsuneet yhtään

---------

Toista lastani ei kutsuta synttäreille, koska on lievästi vammainen

Vierailija
22/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat jotenkin hyljeksittyjä suvussa ja sama jatkuu serkkulinjalla. Ymmärrän vanhempieni erikoislaatuisuuden (esim. eivät käytä alkoholia), mutta harmittaa, kun olemme jääneet serkkuporukasta ihan ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoitti siitä tekstiviestillä.

Viestin sisältö oli seuraavanlainen (suunnilleen näin):

Menemme naimisiin XX.XX. ja aiomme juhlia sitä kahdestaan häämatkalla Malediiveilla. Muistamiset voitte osoittaa tilille 12345-12345.

Että näin :)

Vierailija
24/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran muistan sattuneeni kylään vahingossajuuri sinä päivänä ku juhlia pitivät :(

Vierailija
25/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran muistan sattuneeni kylään vahingossa juuri sinä päivänä ku juhlia pitivät :(

Vierailija
26/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenilmaus, ja tarkoittaa: "En halua olla teidän kanssanne tekemisissä." Vastakutsuja ei kannata lähetellä sellaisille vaan mieluummin pyyhkiä yhteystiedot yli kännykästään.

Vierailija
27/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon miehen 40-vuotisjuhliin ei tullut kutsua, vaikka muut siskoni kyllä kutsuttiin.

Tätini järjestää vuosittain itsenäisyyspäivän juhlat, on järjestänyt noin 15 vuoden ajan. Muutamana vuonna emme päässeet paikalle, kun asuimme ulkomailla. Suomeen paluumuuton jälkeen ei kutsua olekaan sitten enää tullut, vaikka koko muu suku on kutsuttu. Ja aina isäni jaksaa ihmetellä, miksi emme olleet paikalla (hän ei siis ymmärrä, että emme mene juhliin, ellei meille tule kutsua). Muutenkin olemme nykyisin täysin ulkona tämän suvun vieraslistalta, vaikka kaikki sisareni kutsutaan joka juhliin. Syytä en tiedä, ihmettelen vain.

Me olemme jättäneet kutsumatta lapseni kummit synttäreille useammankin kerran. Syynä oli se, että asuivat ulkomailla, ja tiesimme etteivät olleet tulossa Suomeen tuolloin.

Vierailija
28/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhempien synttäreille (siis pyöreiden, en nyt oletakaan että mihinkään 61 v päiville kutsuttaisiin) ei ole pyydetty aina meitä, vaikka koko muu suku on pyydetty.

Itse olen kutsunut häihini vain ne ihmiset, jotka ovat jollain tapaa pitäneet yhteyttä esim. viimeisen vuoden aikana muutakin kuin joulukortin muodossa. Tällä logiikalla karsiutui aika paljon sukulaisia pois, vain vanhemmat ja kummit pääsi juhliin mukaan.

Vierailija
29/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua. Varsinkin jos kaikki muut lapset on kutsuttu. Se on juhlan järjestäjältä selkeä viesti: "Emme halua olla ystäviä tuon lapsen kanssa." Lapselle olen neuvonut että tuo kutsuja vain ei halua olla ystäväsi, siksi ei kutsunut.

Vierailija
30/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkia mahdollisia kavereita kutsuta välttämättä häihin, mutta voidaan kutsua juhlimaan

viimeistä sinkkuiltaa...

Itse olen jättänyt kutsumatta lasten synttäreille joitain kavereitani. ristiäisitä tuli iso show, kun halusimme pitää pienet perheen ja lähisuvun kesken, niin moni loukkaantui.

Vierailija
31/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei ole kutsuttu kertaakaan kummilapseni synttäreille :(

Lahjan olen lähettänyt joka synttäri ja joka joulu ja kertaakaan ei ole kiitosta kuulunut. Lapsi on nyt jo 9. Viime jouluna meni hermot ja lähetin kirjekuoressa joulukortin ja 5 euroa.

Sitten omilla lapsillani on molemmilla sellainen kummiperhe, joka ei kutsu omien lastensa synttäreille. Onneksi loput kummit ovat ihania ja haluavat olla meidän muksujen kanssa tekemisissä (molemmilla lapsilla useita kummeja).

Vierailija
32/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi tai kaksi lasta jätetään kutsumatta varsinkin jos kutsumatta jätetty saa varmuudella tietää että muut on kutsuttu juhliin.

Vierailija
33/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko muu kaveripiiri kutsuttuna. Harmitti ja ihmetytti, koska häät olivat aika isot. Saimme kutsun lopulta n. 2 viikkoa ennen häitä ns. B-listalta. Eli osa A-listalaisista oli peruuttanut. Tuli kyllä olo, että olemme kakkosluokan kansalaisia heille. Onneksi sattui muu pakollinen meno heidän hääpäivälleen, joten ei tarvinnut mennä. Kyllä tuo kutsumattomuus/viime tipassa armopalan heittäminen vaikutti kaverisuhteen viilenemiseen. Olin loukkantunut, vaikka ehkä pikkumaista. Koin olevani paljon läheisempi heille kuin moni A-listalainen, mutta taisi olla väärin ajateltu.

Vierailija
34/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kutsumatta jättäminen tarkoituksella. Meillä kutsutaan tasapuolisesti kaikki suvun jäsenet (siis tiettyyn lähisukulaisuuteen asti). Kutsumattajättäminen on helposti niin iso loukkaus, että itse jäisi sitten ilman kutsua ko. sukulaisen juhliin tai hänen lastensa juhliin.

Vierailija
35/119 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lapseni synttäreille, jos he eivät ole lapseni kummeja???

Muakaan ei ole kutsuttu kertaakaan kummilapseni synttäreille :( Lahjan olen lähettänyt joka synttäri ja joka joulu ja kertaakaan ei ole kiitosta kuulunut. Lapsi on nyt jo 9. Viime jouluna meni hermot ja lähetin kirjekuoressa joulukortin ja 5 euroa. Sitten omilla lapsillani on molemmilla sellainen kummiperhe, joka ei kutsu omien lastensa synttäreille. Onneksi loput kummit ovat ihania ja haluavat olla meidän muksujen kanssa tekemisissä (molemmilla lapsilla useita kummeja).

Vierailija
36/119 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa tapauksessa polttarikaverit, joita ei kutsuttu häihin, olivat osallistuneet polttareiden suunnitteluun ja osa ohjelmasta oli sellaista, että niistä oli tarkoitus tehdä esitys häihin. Kiva olla mukana, kun suunnittelun jälkeen vasta tietää, että ei saakaan kutsua häihin. Ja lisäksi maksaa noin 60 euroa omasta pussista tästä kivasta.

Vierailija
37/119 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihan samanikäiset lapset ja ollaan muutenkin tosi paljon tekemisissä keskenämme, oltu pitkään hyvin läheisiä ystäviä (no lasten ja eri paikkakuntien takia vähän vähemmän viime aikoina, siksi onkin ollut kiva kun on noita synttäreitä ollut niin "pakko" ollut nähdä).

Siksi siis oletin, että myös meidät kutsuttaisiin heidän lasten juhliin - toisen perheen ekan lapsen 1-vuotissynttäreihin kutsuttiinkin, sen jälkeen ei.

En mä nyt niistä niin pulttia olekaan ottanut, kukin tyylillään. Vähän silti harmittanut.

Vierailija
38/119 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinassa oli isot bileet appiukolla v.1989 ja minä olin riidellyt anopin kanssa. Ratkaisu perusteltiin myöhemmin, koiran hoidolla.

Myöhemmin olen päässyt kyllä mukaan,yhteiseoa jo 21v+5lasta

Vierailija
39/119 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttiin mieheni kaikki sisarukset perheineen, mutta ei mieheni perhettä eli meitä. Puhuessamme asiasta mietimme, olisiko syynä se, että emme enää ole aikoihin olleet yhdessä koko perhe mieheni vanhempien luona, koska masennukseni vuoksi en kestä anopin ikäviä kommentteja lastemme hoidosta jne.

Vierailija
40/119 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kummilapsi kiitä saamastaan lahjasta, niin lahjojen antaminen loppuu siihen. Joku saivartelija tietysti alkaa väittää, että ei lahjoja kiitoksen takia anneta. Mutta mielestäni on pelkkää hyväksikäyttöä, jos kummi on vain lahja-automaatti. Lapsellekin tekisi hyvää tajuta, ettei toinen ole vain hyväksi käytettävä esine.