Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?
Itse eilen, Teijon kansallispuistossa. Kerro myös, missä metsässä kävit.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jos lehden uutisotsikko on ”Mustikkasadosta tulossa erinomainen” ja itse uutisessa kerrotaan Väyrysen virkamatkasta Mongoliaan, niin kieltämättä hiukan sitä kummeksun. Sinulle se on kaiketi jokapäiväistä elämää.
Uutinen lapselle: Emme ole nyt missää uutissivuistolla, vaan AIHE VAPAA palstalla. Täällä ei tarvitse nussia pilkkuja eikä orjallisesti kirjoittaa vain siitä, mitä lukee otsikossa. Opettele erottamaan uutinen ja hömppäpalsta tosisistaan. Helpottaa kummasti elämää. Täällä normaalissa elämässä kukaan ei luule, että vauvapalsta on sama asia kuin lehden uutinen.
Se oli vertaus jota et ymmärtänyt. Jos pysytään tutussa ja turvallisesti AV-palstassa, niin täälläkin ketjuilla on avausotsikot, joiden on tarkoitus kertoa, mistä aiheesta ketjussa keskustellaan. Tämän ketjun aihe on, milloin on viimeksi käynyt metsässä, ei se mitkä ovat tilojen ja kiinteistöjen nimeämisperusteet. Mutta sinun logiikallasi niistä voisi kai kirjoittaa yhtä hyvin jauhenlihan pesu- otsikon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.
Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä.
Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä.
Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?
Metsän nimi: Jos metsä kuuluu osaksi maatilaa, sillä ei ole omaa erillistä virallista nimeään rekisterissä, vaan se on osa maatilan kiinteistöä. Metsäpalstalla voi olla virallinen nimi vain, jos se on itsenäinen kiinteistönsä (metsätila)
Niin, ekassa tapauksessa se metsä on nimeltään myös se, mikä nimi on tilalle annettu. Se metsä ei ole siis nimetön ollenkaan.
Nimetön metsä se on. Kiinteistörekisterissä ei ole erikseen mitään metsää nimettynä, vaan ainoastaan KOKO kiinteistö, johon kuuluvat metsät, pellot, rakennukset jne. Ei sillä paskahuussillakaan omaa nimeä ole, vaikka se on osa kiinteistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lehden uutisotsikko on ”Mustikkasadosta tulossa erinomainen” ja itse uutisessa kerrotaan Väyrysen virkamatkasta Mongoliaan, niin kieltämättä hiukan sitä kummeksun. Sinulle se on kaiketi jokapäiväistä elämää.
Uutinen lapselle: Emme ole nyt missää uutissivuistolla, vaan AIHE VAPAA palstalla. Täällä ei tarvitse nussia pilkkuja eikä orjallisesti kirjoittaa vain siitä, mitä lukee otsikossa. Opettele erottamaan uutinen ja hömppäpalsta tosisistaan. Helpottaa kummasti elämää. Täällä normaalissa elämässä kukaan ei luule, että vauvapalsta on sama asia kuin lehden uutinen.
Se oli vertaus jota et ymmärtänyt. Jos pysytään tutussa ja turvallisesti AV-palstassa, niin täälläkin ketjuilla on avausotsikot, joiden on tarkoitus kertoa, mistä aiheesta ketjussa keskustellaan. Tämän ketjun aihe on, milloin on viimeksi käynyt metsässä, ei se mitkä ovat tilojen ja kiinteistöjen nimeämisperusteet. Mutta sinun logiikallasi niistä voisi kai kirjoittaa yhtä hyvin jauhenlihan pesu- otsikon alla.
Miksi et sitten keskutele ketjun aiheesta, vaan keskityt nillittämään muille kirjoittajille siitä, mitä heidän pitäisi kirjoittaa?
Eilen kävin naapurin metsässä katsomassa että miten mustikat voi. Omassa metsässä ei ole mustikkaa.
Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?
Viikonloppuna Repovedellä.
Niin, ekassa tapauksessa se metsä on nimeltään myös se, mikä nimi on tilalle annettu. Se metsä ei ole siis nimetön ollenkaan.