Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?
Itse eilen, Teijon kansallispuistossa. Kerro myös, missä metsässä kävit.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin.
Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.
Tonteilla ei ole nimiä. Jos kyseessä on esim. sukutila, sillä voi olla jokin nimi. Mutta se tilan nimi ei ole metsän nimi.
Laitapa linkkiä asiaan, jolla todennat asian. Asia on niin, että sinä valehtelet niin kovasti, että korvasi heiluvat.
Tänään, omassa metsässäni Uudellamaalla. Kohtasin siellä limaisen tätinaisen ja toivoin että ennemmin kohtaisin karhun.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Voisimme tässä yhdessä keksiä nimen teidän metsälle. Minkä nimisistä metsistä yleensä pidät?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Ne metsätkin ovat tiloja, pölkkypää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa päivänä kansallispuistossa. Mieli lepäsi, aurinkoa, lämmin sää ja luonnon ääniä. Teki hyvää.
Missä kansallispuistossa?
Liesjärven kansallispuisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Voisimme tässä yhdessä keksiä nimen teidän metsälle. Minkä nimisistä metsistä yleensä pidät?
Emme voisi. Haluan, että minun metsäni on anonyymi, kuten omistajansakin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Ne metsätkin ovat tiloja, pölkkypää.
Eivät ole. Tila tarkoittaa tässä yhteydessä maatilaa. Metsä on metsää.
Vierailija kirjoitti:
Asun Virnamäen metsän reunassa Turussa. Viimeksi tunti sitten menin iltakävelyllä metsän läpi Aurajoen rantapoluille.
Kas, asumme vierekkäin. Metsäilen päivittäin.
Kokoajan.Asun mökissä keskellä metsää.Ympärillä vain metsää,ei naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Voisimme tässä yhdessä keksiä nimen teidän metsälle. Minkä nimisistä metsistä yleensä pidät?
Emme voisi. Haluan, että minun metsäni on anonyymi, kuten omistajansakin tällä palstalla.
Sitten joudun keksimään nimen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä maaseudulla ei metsillä ole nimiä. Ne ovat ihan vain metsiä.
On niillä nimet, me vain emme käytä niitä, käymme arkisesti metsässä. Mutta kun pitää tarkentaa, niin sanon olevani Pikkumäessä, Jokinotkossa, Kuoppalassa, Toivolassa tai Rannansivussa tilojen nimien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin.
Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.
Tonteilla ei ole nimiä. Jos kyseessä on esim. sukutila, sillä voi olla jokin nimi. Mutta se tilan nimi ei ole metsän nimi.
Laitapa linkkiä asiaan, jolla todennat asian. Asia on niin, että sinä valehtelet niin kovasti, että korvasi heiluvat.
Virallinen nimi (Kiinteistötunnus)
Maatilan nimi: Virallisissa asiakirjoissa (kuten lainhuudatus- ja verotustiedoissa) maatilalla on tietty kiinteistötunnus ja sitä vastaava virallinen nimi (esim. Mäkelä tai Pelto-Hovi).
Metsän nimi: Jos metsä kuuluu osaksi maatilaa, sillä ei ole omaa erillistä virallista nimeään rekisterissä, vaan se on osa maatilan kiinteistöä. Metsäpalstalla voi olla virallinen nimi vain, jos se on itsenäinen kiinteistönsä (metsätila)
Pari viikkoa sitten olin Puurijärvellä pari yötä teltan kanssa. Puistoon kuuluu metsääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät?
Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.
t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä
Ne metsätkin ovat tiloja, pölkkypää.
Eivät ole. Tila tarkoittaa tässä yhteydessä maatilaa. Metsä on metsää.
Tila voi olla joko maatila tai metsätila ja jotkut ovat jopa molempia. Älä luettele omia sääntöjäsi edes hätäpäissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä maaseudulla ei metsillä ole nimiä. Ne ovat ihan vain metsiä.
On niillä nimet, me vain emme käytä niitä, käymme arkisesti metsässä. Mutta kun pitää tarkentaa, niin sanon olevani Pikkumäessä, Jokinotkossa, Kuoppalassa, Toivolassa tai Rannansivussa tilojen nimien mukaan.
Minkä vtun tilojen? Esimerkiksi minun lähimetsäni omistaa Jyväskylän kaupunki. Ei ole mitään tiloja.
Tila voi olla joko maatila tai metsätila ja jotkut ovat jopa molempia. Älä luettele omia sääntöjäsi edes hätäpäissäsi.
Ihan itse olet päissäsi.
Miksi tuntemattomana pitäisi kertoa tarkemmin missä metsässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa päivänä kansallispuistossa. Mieli lepäsi, aurinkoa, lämmin sää ja luonnon ääniä. Teki hyvää.
Missä kansallispuistossa?
Liesjärven kansallispuisto.
Olin siellä kuun alussa. 😍 ap
Mistä sinä tuon tilan nappasit nyt tähän.