Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?

Vierailija
24.06.2026 |

Itse eilen, Teijon kansallispuistossa. Kerro myös, missä metsässä kävit.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Ei kai tontin nimi ole sama asia kuin metsän nimi? -eri

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

Kaikilla rekisteröidyillä tiloilla (kiinteistöillä) ei aina ole virallista nimeä. Jokaisella tilalla on kuitenkin aina virallinen numeerinen kiinteistötunnus, jonka avulla se yksilöidään viranomaisten rekistereissä (kuten Maanmittauslaitoksen kiinteistörekisterissä).

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

Vierailija
62/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oltu jo useampi kuukausi, mökillä, metsässä järven rannalla pohjoisessa.  Kotons ollessa metsä alkaa heti vierestä ja käyn joka päivä kävelyllä tai pyöräilyllä. Kaikkein ihaninta in ensilumi metsässä, pikku pakkanen, hiljaisuus.. Revontulet ja tähtiyöt..  Lapsesta asti kulkenut metsissä, sekä nähnyt varmaan kaikki villieläimet, useaankin kertaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

 

Mistä tilasta sinä höperehdät? Ei meillä mitään maatilaa ole, vaikka metsää omistammekin.

 

t. se, joka ei tiedä metsänsä nimeä

Ne metsätkin ovat tiloja, pölkkypää.

Ei välttämättä.

Metsää voi olla myös asemakaava-alueella.

 

Sanni16kerava 

Vierailija
64/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Vierailija
65/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Kait siinä nyt sukunimi lukee siinä teidän postilaatikossa? Mitä siinä lukee?

 

 

Sukunimi on ihmisen nimi, ei metsän nimi. Minun postiluukussani lukee "ei mainoksia". 

 

eri

Kai teillä nyt sentään nimi on!

 

 

Teillä on, mutta metsillä ei.  

Ja jos sillä tiellä ei ole nimeä, niin se ei ole tie lainkaan! Harva hoksaa, että nimetön ura on maastoajoa, vaikka omasta mielestä ajaa tiellä. Turha tulla vaatimaan korvausta rikkoutuneestä öljypohjasta tai akusta, jos on autoineen maastossa.

Vierailija
66/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tuon meidän tontilla olevan metsän nimeä tiedä. Siellä tulee käytyä påivittäin. 

Täytyyhän teidän tontilla nimi olla, hyvänen aika sentään. Meilläkin on omassa pihassa metsää.

Ei kai tontin nimi ole sama asia kuin metsän nimi? -eri

Kyllä jokaisella tilalla nimi on, mitä sinä höperehdät? 

Kaikilla rekisteröidyillä tiloilla (kiinteistöillä) ei aina ole virallista nimeä. Jokaisella tilalla on kuitenkin aina virallinen numeerinen kiinteistötunnus, jonka avulla se yksilöidään viranomaisten rekistereissä (kuten Maanmittauslaitoksen kiinteistörekisterissä).

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

Mulla on tontti asemakaavan alueella ja totta hitossa silläkin on kiinteistötunnus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kertoa milloin on ollut metsässä viimeksi, ei tapella siitä, millä nimellä mitäkin lohkoa kutsutaan. Riittää varmaan kun sanoo että omassa metsässä. Ja vaikka paikkakunta, jos haluaa tarkentaa.

Vierailija
68/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Meidän tilan nimi on Storgård vaikka meidän sukunimi on Möttönen. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
70/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ihan lakikirjasta löytyy tämä  tieto. Sinulla menee nyt sekaisin kaksi täysin eri asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Meidän tilan nimi on Storgård vaikka meidän sukunimi on Möttönen. Miten tämä on mahdollista?

 

 

Helposti. Mutta miten sinun sukunimesi liittyy aiheeseen METSÄ? 

Vierailija
72/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin omassa metsässä raivaamassa. Saha soi ja työ eteni ja joku maastoratsastaja oli päästä hengestään, kun oli tullut viereiselle ajouralle harrastamaan liikuntaa. Ei hevonen sahan ääntä pelästynyt vaan metsäkanalintua, joka lähti melkein vierestä lentoon ja se oli hevoselle menoa sen jälkeen.

Metsäni on nimeltää Kaunisvuori ja kävin siis Kaunisvuorella raivaamassa lehtipuita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Vierailija
74/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä uskalla enää jos vaikka tulee joku tuima ilmeinen naikkonen siellä vastaan. Ei vaan pysty, ei pysty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ihan lakikirjasta löytyy tämä  tieto. Sinulla menee nyt sekaisin kaksi täysin eri asiaa. 

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

Vierailija
76/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

Metsän nimi: Jos metsä kuuluu osaksi maatilaa, sillä ei ole omaa erillistä virallista nimeään rekisterissä, vaan se on osa maatilan kiinteistöä. Metsäpalstalla voi olla virallinen nimi vain, jos se on itsenäinen kiinteistönsä (metsätila)

Vierailija
77/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten...siellä on kaikenmaailman ötökkää ,hämähäkin verkkoja,ja risukkoa..liikun ainoastaan asvaltoiduilla alueilla..

Vierailija
78/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin. Täällä on todella kauniita polkuja ja metsäteitä. Koiran kanssa on kiva kävellä metsässä. 

Aika usein otan koiralle vielä kaverini koiran seuraksi, kun hän ei jalkojensa takia pääse metsään kävelemään.

Sielu lepää metsässä ja murheet unohtuu.

Vierailija
79/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna, ihan omassa metsässä. Katselin, että pitäisi laittaa tukkipuuta myyntiin muutama tuhat kuutiota.

Sit alkaa olla kiire. Muuten linnunpoikaset ehtii siivilleen ennen puiden kaatoa. Iso avohakkuu tosin auttaa vähän. Muista aurata koko hakattu alue täyteen äijänkorkuisia ojia. 

Talvihakkuuseen menee. 😎


Puustolla alkaa olla jo sen verran ikää, että kannattaa laittaa rahoiksi ja sijoittaa joko ostamalla lisää metsää tai sitten johonkin sopivaan rahastoon.

Vierailija
80/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, asun metsän keskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi