Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet käynyt viimeksi metsässä?

Vierailija
24.06.2026 |

Itse eilen, Teijon kansallispuistossa. Kerro myös, missä metsässä kävit.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava esimerkki siitä kuinka kaksi vänkäävää puupäätä pilaa koko ketjun!

Vierailija
82/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tunti sitten koirien kanssa.  Takapihalta pääsee Kuhankuonon reitistölle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Vierailija
84/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Koska noin hyvin tiedät, niin kerropa meille kaikille se lainkohta, jossa kerrotaan, että yhdellä kiinteistöllä ja yhdellä rekisterinumerolla oleva metsä ja pelto ovat erinimisiä.

Vierailija
85/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä "missä metsässä"? Pitääkö kertoa, oliko kyseessä kuusimetsä, sekametsä vai mäntymetsä? Aika harvalla metsällä mitään erillistä nimeä on elleivät ole luonnonsuojelualueita. 

Vierailija
86/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Et tainnut ymmärtää otsikon kysymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä "missä metsässä"? Pitääkö kertoa, oliko kyseessä kuusimetsä, sekametsä vai mäntymetsä? Aika harvalla metsällä mitään erillistä nimeä on elleivät ole luonnonsuojelualueita. 

Kuvaa haluamallasi tavalla!

Vierailija
88/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Koska noin hyvin tiedät, niin kerropa meille kaikille se lainkohta, jossa kerrotaan, että yhdellä kiinteistöllä ja yhdellä rekisterinumerolla oleva metsä ja pelto ovat erinimisiä.

 

 

En kerro, koska jokainen edes alkeet tästä aiheesta tietävä tietää, ettei pelloilla ole mitään nimiä. On ruispeltoja, rypsipeltoja, heinäpeltoja jne. Mutta ne eivät ole peltojen nimiä. Eikä sekään ole pellon nimi, jos pelto sattuu kuulumaan esim. Peltolan tilan omistukseen. Peltola on tuossa tapauksessa vain sen tilan nimi, ei yksittäisen pellon tai metsän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Hae ihmeessä ratakisko, koska lakikirjan mukaan metsä on osa kiinteistöä, joten metsällä on ihan sama nimi kuin kiinteistöllä muutenkin on. Metsä ei ole pala kiinteistöä, se on osa kiinteistöstä. 

Metsällä on sama nimi kuin sillä kiinteistöllä, josta se on osa. Väittää lakikirja.

Sinä nähtävästi koet metsän olevan jotain ihan muuta kuin mitä se oikeasti on.

Vierailija
90/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Et tainnut ymmärtää otsikon kysymystä.

 

 

Ymmärsin oikein hyvin ja kerroin jo ajat sitten, milloin olen viimeksi käynyt metsässä. Sinä olet nyt KESKUSTELUpalstalla. Täällä juttu jatkuu, kun kysymykseen on vastattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Koska noin hyvin tiedät, niin kerropa meille kaikille se lainkohta, jossa kerrotaan, että yhdellä kiinteistöllä ja yhdellä rekisterinumerolla oleva metsä ja pelto ovat erinimisiä.

 

 

En kerro, koska jokainen edes alkeet tästä aiheesta tietävä tietää, ettei pelloilla ole mitään nimiä. On ruispeltoja, rypsipeltoja, heinäpeltoja jne. Mutta ne eivät ole peltojen nimiä. Eikä sekään ole pellon nimi, jos pelto sattuu kuulumaan esim. Peltolan tilan omistukseen. Peltola on tuossa tapauksessa vain sen tilan nimi, ei yksittäisen pellon tai metsän. 

Eri peltolohkoilla on todellakin nimensä.

Vierailija
92/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suunnilleen joka päivä lähimetsässäni Espoossa. Nyt en ole muutamaan päivään ollut minkäänlaisessa kunnon metsässä, kun olen lomamatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten lähimetsässä, lenkillä koirien kanssa

Vierailija
94/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Et tainnut ymmärtää otsikon kysymystä.

 

 

Ymmärsin oikein hyvin ja kerroin jo ajat sitten, milloin olen viimeksi käynyt metsässä. Sinä olet nyt KESKUSTELUpalstalla. Täällä juttu jatkuu, kun kysymykseen on vastattu. 

Jatkuu jatkuu, mutta tarkalleen aiheen vierestä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eilen joka päivä, asun metsän lähellä.

Vierailija
96/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä ratakisko, koska lakikirjan mukaan metsä on osa kiinteistöä, joten metsällä on ihan sama nimi kuin kiinteistöllä muutenkin on. Metsä ei ole pala kiinteistöä, se on osa kiinteistöstä. 

 

Pala ja osa ovat sama asia tässä yhteydessä. Onko sinun perseesi nimi vartalo, kun se on kuitenkin osa sinun vartaloasi? ::D:D:D:D:D:

Vierailija
97/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Koska noin hyvin tiedät, niin kerropa meille kaikille se lainkohta, jossa kerrotaan, että yhdellä kiinteistöllä ja yhdellä rekisterinumerolla oleva metsä ja pelto ovat erinimisiä.

 

 

En kerro, koska jokainen edes alkeet tästä aiheesta tietävä tietää, ettei pelloilla ole mitään nimiä. On ruispeltoja, rypsipeltoja, heinäpeltoja jne. Mutta ne eivät ole peltojen nimiä. Eikä sekään ole pellon nimi, jos pelto sattuu kuulumaan esim. Peltolan tilan omistukseen. Peltola on tuossa tapauksessa vain sen tilan nimi, ei yksittäisen pellon tai metsän. 

Eri peltolohkoilla on todellakin nimensä.

 

 

Ei meillä ainakaan ole. Ihan niitä kutsutaan sillä "nimellä", mitä niissä kasvaa. 

Vierailija
98/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä "missä metsässä"? Pitääkö kertoa, oliko kyseessä kuusimetsä, sekametsä vai mäntymetsä? Aika harvalla metsällä mitään erillistä nimeä on elleivät ole luonnonsuojelualueita. 

Joillakin metsillä on. Esim. Teutoburgin metsä.

Vierailija
99/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näköjään eri lakikirjat käytössä. Suomen lain mukaan koko kiinteistö on nimeltään Peltola, jos sillä on sama rekisterinumero. Myös metsä on osa Peltolaa eli siis Peltolan metsä. 

 

Meillä on ihan sama lakikirja. Sinä vain olet niin tollo, ettet ymmärrä lukemaasi. Puhut KIINTEISTÖN nimestä, vaikka aiheena on METSÄN nimi. Jos metsä on osa kiinteistö, metsällä ei ole omaa nimeä. Se on vain pala kiinteistöä siinä missä pelto tai niittykin. Ei niilläkään ole nimiä. Metsällä on oma nimi vasta sitten, kun metsä on OMA KIINTEISTÖNSÄ. Ymmärrätkö vai haenko ratakiskon avuksi? 

Et tainnut ymmärtää otsikon kysymystä.

 

 

Ymmärsin oikein hyvin ja kerroin jo ajat sitten, milloin olen viimeksi käynyt metsässä. Sinä olet nyt KESKUSTELUpalstalla. Täällä juttu jatkuu, kun kysymykseen on vastattu. 

Jatkuu jatkuu, mutta tarkalleen aiheen vierestä…

 

 

Aiheena on metsä ja keskustelu käsittelee metsää. Ei siis olla lainkaan metsässä, vaan tarkalleen ketjun aiheessa. 

Vierailija
100/127 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asemakaava-alueen ulkopuolella kiinteistöllä on aina nimi ja kiinteistötunnus. Iso osa metsistä on asemakaava-alueen ulkopuolella.

 

Miksi sotket asioita? Metsällä ei ole omaa nimeä ellei se ole erillinen metsäkiinteistö. Jos se on osa vaikkapa Peltolan maatilan kiinteistöä, sillä ei ole omaa nimeä. 

Mistä ihmeestä tuon olet keksinyt? Jos metsä on osa Peltolan kiinteistöä, niin se on Peltolan metsä. 

Miksi kuvittelet, että Peltolan metsä olisi nimetön, jos tilalla on myös peltoa?

 

 

Ei tuota tarvitse keksiä, kun se on kirjattu kiinteistöjä koskeviin säädöksiin. Ota lapsi asioista selvää äläkä kysele tyhmiä. 

Koska noin hyvin tiedät, niin kerropa meille kaikille se lainkohta, jossa kerrotaan, että yhdellä kiinteistöllä ja yhdellä rekisterinumerolla oleva metsä ja pelto ovat erinimisiä.

 

 

En kerro, koska jokainen edes alkeet tästä aiheesta tietävä tietää, ettei pelloilla ole mitään nimiä. On ruispeltoja, rypsipeltoja, heinäpeltoja jne. Mutta ne eivät ole peltojen nimiä. Eikä sekään ole pellon nimi, jos pelto sattuu kuulumaan esim. Peltolan tilan omistukseen. Peltola on tuossa tapauksessa vain sen tilan nimi, ei yksittäisen pellon tai metsän. 

Peltola ei ole tilan nimi, se on kiinteistön nimi. Ymmärrätkö eron?

Ei ole olemassa mitään lainkohtaa, joka tukisi mielipidettäsi.

Lisäksi joudun muistuttamaan, että pelloilla on erikseen nimet, joita käytetään erilaisissa viranomaisyhteyksissä. Yhdellä kiinteistöllä voi olla monta peltoa (lohkoa), joilla kaikilla on eri nimi. Ei ole pelkästään rypsipeltoja ja heinäpeltoja jne., koska pellolla viljeltävät kasvilajit vaihtelevat vuosittain, mutta pellon nimi säilyy samana.

Oletan, että sinulla ei ole mitään käsitystä kiinteistöistä tai maataloudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi