Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos joku puolituttu kehaisee miten hyvältä näytät jos olet pudottanut rutkasti painoa?

Vierailija
18.11.2022 |

Minusta on, ja epäterveellisiä elämäntapoja ei pitäisi normalisoida.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on! Kiva että muutkin huomaa kovan työn tulokset =)

Vierailija
22/33 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Kaikenlainen kehon kommentointi on epäasiallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Kaikenlainen kehon kommentointi on epäasiallista. 

Näin on. Ulkonäköä ei kommentoida mitenkään ilman lupaa.

Vierailija
24/33 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei painon kommentointi kannusta terveellisiin elintapoihin. Motivaatio tulee sisältä päin. Pahinmillaan kehonkommentointi voi vääristä kehonkuvaa ja ruokasuhdetta. Moukkamaista käytöstä joka tapauksessa.

Vierailija
25/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on merkitystä sillä, miten sen sanoo. 

 

Olen laihtunut 15kg n. 50 liikakilosta viime syksyn jälkeen. Suurin osa ihmisistä ei kommentoi mitenkään, mikä on erittäin ok. Ne kaksi, jotka ovat kommentoineet, ovat tienneet että olen korjannut elämäntapojani (vähentänyt alkoholia ja hiilareita, lisännyt liikuntaa). Molemmat kommentoivat, että näytän tosi hyvinvoivalta, mikä lämmittää toki. Uskon, että se hyvinvointi näkyy nimenomaan siinä, miten liikkuminen on helpottunut ja naama on vähemmän pöhössä. Koska läskiä edelleen riittää. 

Vierailija
26/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kehuja laihtumisestani ja kasvoni kaventumisesta. Tosin en ollut laihtunut yhtään. Olen normaalipainoinen nainen, jolla on välillä turvotusta ja välillä taas ei. Riippuu kierrosta ja mitä on tullut syötyä, myös hampaiden narskuttelu öisin vaikuttaa kasvojen turvotukseen. Kehuja oli puolituttu työni kautta tuntema mies. Sanoin ettei painoni ole muuttunut vuosiin, mutta viime kerralla nähdessä sitten saattoi olla kasvoissa turvotusta. Lopetti sen jälkeen ulkonäköni kommentoinnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Ei todellakaan ole ok. 

Minulle laihtumista kommentoi omalääkärini, ja se oli ok. Ei toki puhunut ulkonäöstä mitään, se kun ei ole olennainen asia millään tapaa. Kenenkään muun kommentit eivät ole ok.

Vierailija
28/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on vaikea aihe. Jos et huomaa toisen muutosta, olet törppö. Jos sanot siitä, olet törppö. Näissä asioissa ei vain voi voittaa.

Itse laihduin aikanaan rutkasti sairauden takia. Aloin pelätä tosissani ihmisten kommentteja ja joskus en kyennyt pidättämään itkua jonkun taas mainitessa asiasta oikein ihastellen.

Suosittelen puhumaan aiheesta vain jos ihminen puhuu ensin itse. Niin, että sinulla on tiedossa esim. elämäntapamuutos tai laihdutusprojekti. Tai vähintäänkin lähesty aihetta neutraalisti, älä riemuiten että wau miten upeaa kun olet noin muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ulkonäöstä ei huomautella mitään! Ei kehuta, ei moitita.

Vierailija
30/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä elä samalla planeetalla teijän kanssa. Eikö ihmistä saa edes kehua ja kannustaa? Sukupuoliakin on jo neljätoista niin pitää ottaa ne mielenailahtelutkin huomioon. Ei saa kommentoida pahalla eikä hyvällä. Kerrotteko vielä mitä kaikkea. Rotua ei saa kommentoida, vaikka ne ovat selvästi näkyvissä ja niitä olen koulussa aikoinani opiskellut. Sukupuolta ei saa kommentoida, vaikka niitä on vain kaksi plus häiriöt. Ei saa kommentoida jos joku on kaunistunut. Ei saa kommentoida seksuaalisesti tietenkään, sen todellakin ymmärrän ja ahisti nuorena itseäni vanhempien miesten kommentit ulkonäöstä. Mutta jos olen vaikkapa tätisi ja näytät kivalta, en saa siis kehua sinun laihtuneen, jos olet laihduttanut ja tehnyt kovan työn?

Kerrotteko, mistä tässä maailmassa saa vielä puhua? Historiallisissa sarjoissakin mustat ihmiset esittävät roolia jossa eivät olisi ikinä voineet olla todellisten tapahtumien kulussa. Ei saa onnitella tytön tai pojan saamisesta ja kastemekossakin on kohta kaikilla varmuuden vuoksi sateenkaarivärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä elä samalla planeetalla teijän kanssa. Eikö ihmistä saa edes kehua ja kannustaa? Sukupuoliakin on jo neljätoista niin pitää ottaa ne mielenailahtelutkin huomioon. Ei saa kommentoida pahalla eikä hyvällä. Kerrotteko vielä mitä kaikkea. Rotua ei saa kommentoida, vaikka ne ovat selvästi näkyvissä ja niitä olen koulussa aikoinani opiskellut. Sukupuolta ei saa kommentoida, vaikka niitä on vain kaksi plus häiriöt. Ei saa kommentoida jos joku on kaunistunut. Ei saa kommentoida seksuaalisesti tietenkään, sen todellakin ymmärrän ja ahisti nuorena itseäni vanhempien miesten kommentit ulkonäöstä. Mutta jos olen vaikkapa tätisi ja näytät kivalta, en saa siis kehua sinun laihtuneen, jos olet laihduttanut ja tehnyt kovan työn?

Kerrotteko, mistä tässä maailmassa saa vielä puhua? Historiallisissa sarjoissakin mustat ihmiset esittävät roolia jossa eivät olisi ikinä voineet olla todellisten tapahtumien kulussa. Ei saa onnitella tytön tai pojan saamisesta ja kastemekossakin on kohta kaikilla varmuuden vuoksi sateenkaarivärit.

Alkuperäisessä viestissä sanotaan jos joku puolituttu. Se on aika olennaista. Puolitutulle ei mennä sanomaan yhtään mitään ulkonäöstä, ei varsinkaan laihtumisesta. Kuten täälläkin on moni todennut, laihtuminen voi johtua esim. syövästä tai muusta vakavasta sairaudesta. Puolituttu ei sellaisista tiedä.

Jos olet laihtuneen täti ja teillä on läheiset välit, niin asia saattaa olla toinen.

Puolitutun ulkonäköä ei mennä kommentoimaan. Piste.

Vierailija
32/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä elä samalla planeetalla teijän kanssa. Eikö ihmistä saa edes kehua ja kannustaa? Sukupuoliakin on jo neljätoista niin pitää ottaa ne mielenailahtelutkin huomioon. Ei saa kommentoida pahalla eikä hyvällä. Kerrotteko vielä mitä kaikkea. Rotua ei saa kommentoida, vaikka ne ovat selvästi näkyvissä ja niitä olen koulussa aikoinani opiskellut. Sukupuolta ei saa kommentoida, vaikka niitä on vain kaksi plus häiriöt. Ei saa kommentoida jos joku on kaunistunut. Ei saa kommentoida seksuaalisesti tietenkään, sen todellakin ymmärrän ja ahisti nuorena itseäni vanhempien miesten kommentit ulkonäöstä. Mutta jos olen vaikkapa tätisi ja näytät kivalta, en saa siis kehua sinun laihtuneen, jos olet laihduttanut ja tehnyt kovan työn?

Kerrotteko, mistä tässä maailmassa saa vielä puhua? Historiallisissa sarjoissakin mustat ihmiset esittävät roolia jossa eivät olisi ikinä voineet olla todellisten tapahtumien kulussa. Ei saa onnitella tytön tai pojan saamisesta ja kastemekossakin on kohta kaikilla varmuuden vuoksi sateenkaarivärit.

Mitä kehumista tai kannustamista koet siinä, kun luet näitä esimerkkejä? Ihminen kokee kriisiä sairastumisen, menetyksen, eron takia. Ja joku puolituttu kokee, että kasvot kalpeana oleva tuttu on nyt niin elämänsä vireessä kun sentään LAIHTUI. Sitten toisinpäin udellaan vatsanpömpötyksestä raskausuutisia. Täysin tahditonta. Tai mitä normaalipainossa oleva nainen hyötyy kehuista? Laihduttaa niin että naisen normaali hormonitoiminta loppuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä ok, kuin kehaista kuinka hyvältä näytät jos olet lihonut reippaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi