Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torniossa ei osata ruotsia vaikka Haaparannalla osataan suomea ja palvelua saa suomeksi?

Vierailija
24.11.2024 |

Kaksoiskaupunki muka. Torniossa möllötetään ilman alkeellistakaan kielitaitoa. Kaupassakaan ei osata sanan sanaa ruotsia. Haaparanta on kaksikielinen, jokainen vähintään ymmärtää suomea jollei puhu. Kaupoissa ja virastoissa voit asioida suomeksi.

Jengi asuu Ruotsin naapurissa ja käy Icassa kaupassa, muttei tajua kielestä hölkäsenpöläystä. Edes Ruotsin monipuoliset työpaikat ei kiinnosta vaikka palkkakin on parempi.

Noin surkeaa junttimaisuutta ja umpimielistä en ole muissa rajakaupungeissa tavannut.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittäkää nyt se Haaparanta Suomeen kun ovat suomalaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän