Lue keskustelun säännöt.
Miksi Torniossa ei osata ruotsia vaikka Haaparannalla osataan suomea ja palvelua saa suomeksi?
24.11.2024 |
Kaksoiskaupunki muka. Torniossa möllötetään ilman alkeellistakaan kielitaitoa. Kaupassakaan ei osata sanan sanaa ruotsia. Haaparanta on kaksikielinen, jokainen vähintään ymmärtää suomea jollei puhu. Kaupoissa ja virastoissa voit asioida suomeksi.
Jengi asuu Ruotsin naapurissa ja käy Icassa kaupassa, muttei tajua kielestä hölkäsenpöläystä. Edes Ruotsin monipuoliset työpaikat ei kiinnosta vaikka palkkakin on parempi.
Noin surkeaa junttimaisuutta ja umpimielistä en ole muissa rajakaupungeissa tavannut.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Liittäkää nyt se Haaparanta Suomeen kun ovat suomalaisia