Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö koulukiusaamisen traumasta enää?

Vierailija
20.06.2026 |

Mua kiusattiin että haisen. Keksittiin koko asia. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olet niin tottunut omaan hajuusi, ettet itse huomaa sitä?

Vierailija
2/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä olet niin tottunut omaan hajuusi, ettet itse huomaa sitä?

Vaikka mä haisisinkin niin se ei ole oikein kiusata siitä

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillalailla pääsee, että hakkaa tai jollain ikävällä tavalla teloo. Auttaa.

Vierailija
4/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pääsee. Se unohtuu kun sua kiusataan työpaikalla. 

Vierailija
6/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. Olin koulukiusaaja koko peruskoulun ajan, mutta olen päässyt yli siitä traumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on myös mielisairaita oppilaita, joten yritä ajatella siten, että se kiusaaja oli sairas henkilö ja hän saattoi myös toistaa tai matkia jotakin mitä hänelle oli sanottu eli domino efektinäkin asiat joskus etenee. Ihmiset toistaa mitä kuulee ympäriltään. Aikoinaan kun minua kiusattiin, yksi kiusaajista sanoi, että hänen mummo kiusasi häntä ja sitten hän sanoi samat sanat minulle. Samoin hänen äitinsä oli jotain haukkunut ulkonäköäni ja ystäväni sen tokaisi minulle eli siis kiusasi vaikka oli muka ns. ystävä myös. Ihan kotoaan kuuli noita juttuja toisteli. Mut diagnoosikin löytyy mikä osaltaa selittää käytöksen haasteita. Hieman se helpottaa omaa oloa kun tiedostaa, että on ollut viaton ja kiusaaja sairas. Jos pystyt niin yritä keskustella kiusaajan kanssa. Omalla kohdallani pahimmat kiusaajat on avoimesti kertoneet miksi kiusasivat ja siellä taustalla on ollut sellaisia taustatekijöitä mitkä selittää sitä vaikka se ei oikeuta sitä mitenkään. Se antaa vapauden itselle luopua siitä, että minussa ei ollut kiusattuna mitään vikaa vaan kiusaajassa se vika oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme