Joku grillannut parvekkeella. Kerrostalo paloi
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Mitä grillasi?
Grillissä oli kokonainen kerrostalo.
Tota nyt sitten ulosottoteitse peritään koko loppuelämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.
Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.
Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.
Eikä myöskään kaasugrillit ole luvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Tota nyt sitten ulosottoteitse peritään koko loppuelämän ajan.
eihän ne mitään tule maksamaan, ulosottoon vaan ja muut veronmaksajat maksaa niille sitten jatkossa asumistuet ja kaikki.
nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.
Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta.
Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!
Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan.
Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.
Justhan tässä meni koko talo asuinkelvottomaksi yhdellä ongelmalla. Selvästi grillausta ja grillejä pitää rajoittaa, valvoa ja kontrolloida paljon nykyistä enemmän. Harvemmin yksi auto saa tuhottua koko kerrostaloa.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan pariskunnalla Temusta tilattu laadukas ja turvallinen 9 euron hintainen kiinalaisvalmisteinen grilli?
Onkohan niillä jotain MT ongelmia kuin ei ymmärretä että taloyhtiön säännöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Ne on samat kaikille ja koskee kaikkia. Tuskin ovat edes lukeneet ja tuskin oppivat mitään. Minäminäminä...
Miksi uutisissa puhutaan palokatkoista kun tv-kuvastakin näkee että palokatkot on tehty ja ne on toimineet kuten pitääkin. Katto on palanut siististi vain palokatkoon asti ja palo-osaston rajalle. Noin sen kuuluukin mennä, miksi tästä vaahdotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.
Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.
Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.
Mitä vikaa rakenteissa oli? Ei mitään. Tuli pääsee katolle asti jos se sytytetään, tämä on suunnilleen tulipalon määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.
ja sähköpotkulautojen ja -pyörien lataaminen kielletty ja kiukaan käyttö huoneistosaunassa kielletty ja monet muut, joista syttyy enemmän paloja kuin grilleistä ja kynttilöistä toki tärkeysjärjestyksessä ensin, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.
Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta.
Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!
Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan.
Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.
Justhan tässä meni koko talo asuinkelvottomaksi yhdellä ongelmalla. Selvästi grillausta ja grillejä pitää rajoittaa, valvoa ja kontrolloida paljon nykyistä enemmän. Harvemmin yksi auto saa tuhottua koko kerrostaloa.
Tämä talo oli selvästi rakennettu niin huonosti estämään palon leviämistä, että ei olisi mikään ihme, jos siitä löytyy sellainenkin virhe, että autolla nurkaan täräyttäminen kaataa koko roskan.
Kuka jättää grillin valvomatta. Vielä pöytägrilli. Tuossakin näkee että parveke täynnä kamaa joka sitten syttyy herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Tietysti kiistää ei kai tuo yllätyksenä tule.
Säästettiin ja palokatkot tekemäättä.Lemminkäisen sutta ja YIT maksajaksi.
Kielletään ruuanvalmistus parvekkeilla. Meidän taloyhtiössä on sellainen pykälä. Se käry!
Lasitettu parveke, eli sama kuin sisätiloissa grillaisi.
Eipä tulisi mieleenkään tommoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään ruuanvalmistus parvekkeilla. Meidän taloyhtiössä on sellainen pykälä. Se käry!
Meillä se on kielletty palovaaran takia, ei käryn takia. Lause muotoiltiin niin, että ruoanlaitto parvekkeella on kielletty, joten ei tarvitse arpoa kaasu- tai sähkögrillin välillä.
Ei kerrostaloissa edes saa säilyttää kaasupulloja paitsi hyvin tarkoilla ehdoilla ja vain pieniä. Sama koskee parvekkeita. Varastotiloissa ja kellareissa noita ei saa säilyttää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.
ja sähköpotkulautojen ja -pyörien lataaminen kielletty ja kiukaan käyttö huoneistosaunassa kielletty ja monet muut, joista syttyy enemmän paloja kuin grilleistä ja kynttilöistä toki tärkeysjärjestyksessä ensin, eikö vaan?
Ihan kuin yrittäisit jotain whatabout argumenttia tuossa, vaikka oikeasti jokainen asia pitää käsitellä erikseen omilla ehdoillaan koska ne on kaikki erilaisia.
Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.