Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku grillannut parvekkeella. Kerrostalo paloi

Vierailija
24.05.2026 |

Fiksua.

Kommentit (519)

Vierailija
501/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.

Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.

Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.

Vierailija
502/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä grillasi?

Grillissä oli kokonainen kerrostalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota nyt sitten ulosottoteitse peritään koko loppuelämän ajan.

Vierailija
504/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.

Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.

Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.

Eikä myöskään kaasugrillit ole luvallisia.

Vierailija
505/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota nyt sitten ulosottoteitse peritään koko loppuelämän ajan.

eihän ne mitään tule maksamaan, ulosottoon vaan ja muut veronmaksajat maksaa niille sitten jatkossa asumistuet ja kaikki.

Vierailija
506/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
507/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.

Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta. 

Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!

Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan. 

Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.

Justhan tässä meni koko talo asuinkelvottomaksi yhdellä ongelmalla. Selvästi grillausta ja grillejä pitää rajoittaa, valvoa ja kontrolloida paljon nykyistä enemmän. Harvemmin yksi auto saa tuhottua koko kerrostaloa. 

Vierailija
508/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan pariskunnalla Temusta tilattu laadukas ja turvallinen 9 euron hintainen kiinalaisvalmisteinen grilli? 

Onkohan niillä jotain MT ongelmia kuin ei ymmärretä että taloyhtiön säännöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Ne on samat kaikille ja koskee kaikkia. Tuskin ovat edes lukeneet ja tuskin oppivat mitään. Minäminäminä...

 

Miksi uutisissa puhutaan palokatkoista kun tv-kuvastakin näkee että palokatkot on tehty ja ne on toimineet kuten pitääkin. Katto on palanut siististi vain palokatkoon asti ja palo-osaston rajalle. Noin sen kuuluukin mennä, miksi tästä vaahdotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
509/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.

Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.

Talon rakenne oli viallinen. Ihan sama mitä roinaa vanhuksilla oli, silti tulen ei pitäisi päästä katolle asti.

Mitä vikaa rakenteissa oli? Ei mitään. Tuli pääsee katolle asti jos se sytytetään, tämä on suunnilleen tulipalon määritelmä.

Vierailija
510/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.

ja sähköpotkulautojen ja -pyörien lataaminen kielletty ja kiukaan käyttö huoneistosaunassa kielletty ja monet muut, joista syttyy enemmän paloja kuin grilleistä ja kynttilöistä toki tärkeysjärjestyksessä ensin, eikö vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
511/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.

Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta. 

Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!

Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan. 

Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.

Justhan tässä meni koko talo asuinkelvottomaksi yhdellä ongelmalla. Selvästi grillausta ja grillejä pitää rajoittaa, valvoa ja kontrolloida paljon nykyistä enemmän. Harvemmin yksi auto saa tuhottua koko kerrostaloa. 

Tämä talo oli selvästi rakennettu niin huonosti estämään palon leviämistä, että ei olisi mikään ihme, jos siitä löytyy sellainenkin virhe, että autolla nurkaan täräyttäminen kaataa koko roskan.

Vierailija
512/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jättää grillin valvomatta. Vielä pöytägrilli. Tuossakin näkee että parveke täynnä kamaa joka sitten syttyy herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
513/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Tietysti kiistää ei kai tuo yllätyksenä tule. 

Vierailija
514/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin ja palokatkot tekemäättä.Lemminkäisen sutta ja YIT maksajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
515/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään ruuanvalmistus parvekkeilla. Meidän taloyhtiössä on sellainen pykälä.  Se käry!  

Vierailija
516/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasitettu parveke, eli sama kuin sisätiloissa grillaisi. 

Eipä tulisi mieleenkään tommoinen.

Vierailija
517/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletään ruuanvalmistus parvekkeilla. Meidän taloyhtiössä on sellainen pykälä.  Se käry!  

Meillä se on kielletty palovaaran takia, ei käryn takia. Lause muotoiltiin niin, että ruoanlaitto parvekkeella on kielletty, joten ei tarvitse arpoa kaasu- tai sähkögrillin välillä.

Vierailija
518/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrostaloissa edes saa säilyttää kaasupulloja paitsi hyvin tarkoilla ehdoilla ja vain pieniä. Sama koskee parvekkeita. Varastotiloissa ja kellareissa noita ei saa säilyttää ollenkaan. 

Vierailija
519/519 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt kun on jo 2 keissiä tämä ja Jyväskylä(lähti kynttilästä) jossa uudehkot talot roihahti..niin olisiko paikallaan ihan valtakunnallinen pelastusviranomaisen kielto että kerrostalojen parvekkeilla on grillaaminen ja avotulen teko kielletty. piste.

ja sähköpotkulautojen ja -pyörien lataaminen kielletty ja kiukaan käyttö huoneistosaunassa kielletty ja monet muut, joista syttyy enemmän paloja kuin grilleistä ja kynttilöistä toki tärkeysjärjestyksessä ensin, eikö vaan?

Ihan kuin yrittäisit jotain whatabout argumenttia tuossa, vaikka oikeasti jokainen asia pitää käsitellä erikseen omilla ehdoillaan koska ne on kaikki erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme