Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku grillannut parvekkeella. Kerrostalo paloi

Vierailija
24.05.2026 |

Fiksua.

Kommentit (519)

Vierailija
481/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa  tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä

Ei asukas voi olla vastuussa talon selvistä rakennusvirheistä johtuneesta palosta. Grillaajat ovat vastuussa oman parvekkeensa palosta, ei mistään muusta.

Jos unohdetaan täysin ilmeinen palovaara (kaasupullot, muu palava) niin suurin ongelma grillauksessa on se kaikki pienhiukkas- ja savustus joka leviää joka ainoalle naapuriparvekkeelle ja varsinkin yläpuolelle. Pelkkä tupakkakin haisee 10m sätelle vähintään joka suuntaan polttajastaan, saati sitten grilli jonka löyhkät leviää 50 metriä joka suuntaan vähintään tuulesta riippuen. Lisäksi noita parvekkeita pitää olla grillaajan ympärillä pesemässä vieläkin useammin kattoa myöten kun tuo savu ja rasvankäry nokeaa joka paikan. 

Silti sinusta on ok. että partsit ovat suoraan vilkkaasti liikennöidyn kadun varrella ja lähellä muutakin raskasta liikennettä, koska eihän nyt missään nimessä voi kävellä puoltakaan kilometriä julkisen pysäkille. Kyllä teilläkin taitaa olla joku rakennusvirhe talossa, jos grillaajan aiheuttama noki vilahtaa myös naapurin partsille.

Ihme olkiukko, en minä sanonut mitään kaduista. 

Ja kerro ihmeessä mikä se myyttinen rakennustekniikka on, jolla avoparvekkeen savut saa  ohjautumaan maagisesti muuallekin kuin naapurien parvekkeelle. Samaa taikasavua tuntuu olevan tupakoitsijoiden tupakoissakin, kun noita ei saa millään ymmärtämään että se heevatan savu leviää ihan perusfysiikan vuoksi joka suuntaan. 

Vierailija
482/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.

Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta. 

Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa  tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä

Ei asukas voi olla vastuussa talon selvistä rakennusvirheistä johtuneesta palosta. Grillaajat ovat vastuussa oman parvekkeensa palosta, ei mistään muusta.

Jos unohdetaan täysin ilmeinen palovaara (kaasupullot, muu palava) niin suurin ongelma grillauksessa on se kaikki pienhiukkas- ja savustus joka leviää joka ainoalle naapuriparvekkeelle ja varsinkin yläpuolelle. Pelkkä tupakkakin haisee 10m sätelle vähintään joka suuntaan polttajastaan, saati sitten grilli jonka löyhkät leviää 50 metriä joka suuntaan vähintään tuulesta riippuen. Lisäksi noita parvekkeita pitää olla grillaajan ympärillä pesemässä vieläkin useammin kattoa myöten kun tuo savu ja rasvankäry nokeaa joka paikan. 

Grillistä tulee hyvä tuoksu, oikein kesäinen. 

Vierailija
484/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.

Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta. 

Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!

Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan. 

Vierailija
485/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa  tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä

Juu varmasti on vuokratalossa löhöävillä maksukykyä...

On siellä näitä arhinmäkiä 10 tonnin kuukausipalkallaan asumassa köyhille tarkoitetuissa taloissa ja uhoamassa ettei köyhillä ole edes varaa tuollaiseen. 

Vierailija
486/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä palamattomasta katosta olevien kuvien perusteella katolle asti nousee parvekelinjassa läpi kaikkien kerrosten sadevesiputket, joiden olisi tarkoitus koota ja siirtää katolle ja parvekekaivoihin tuleva vesi viemäriin. Jos on muoviputket, niin saattaa tarjota hyvän itsekin palavan kanavan tulelle, ja vaikka olisi metalliakin, niin jos on hyvä roihu, niin sehän hehkuu äkkiä kuin kuuma kaminan putki sytyttäen mahdollisen siinä kiinni olevan rakenteen. 

Jos taas grillistä on vuotanut kaasua, niin sehän painuu ilmaa raskaampana juuri sinne parvekekaivoon ja kun parvekkeella oleva kaasu on leimahtanut, myös vesitorvessa oleva kaasu on lyönyt varmasti liekkiä katolle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
487/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.

Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta. 

Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!

Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan. 

Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.

Vierailija
488/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sattua kenelle tahansa. Just googlailin esineiden polttopistettä, aika monella on parvekkeella jotain, itsellänikin pyöreä lasinen lyhty koska on kaunis. 

Jos ihmisellä olisi edes hitusen järkeä päässään, niin jättäisi grillaamatta kaiken romun ja krääsän keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
489/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Vierailija
490/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillejä on ennenkin palannut parvekkeella. Harvoin noin , että palo lähtee vauhdilla katolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
491/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Vierailija
492/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva darrassa. Kiva viikonloppu. Poltin kerrostalon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
493/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunelkaa biisi. Biisin loppu sopii tähän.. 😃

 

Liisa Akimoff: Vain miehet osaa grillata

Vierailija
494/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa  tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä

Ei asukas voi olla vastuussa talon selvistä rakennusvirheistä johtuneesta palosta. Grillaajat ovat vastuussa oman parvekkeensa palosta, ei mistään muusta.

Jos unohdetaan täysin ilmeinen palovaara (kaasupullot, muu palava) niin suurin ongelma grillauksessa on se kaikki pienhiukkas- ja savustus joka leviää joka ainoalle naapuriparvekkeelle ja varsinkin yläpuolelle. Pelkkä tupakkakin haisee 10m sätelle vähintään joka suuntaan polttajastaan, saati sitten grilli jonka löyhkät leviää 50 metriä joka suuntaan vähintään tuulesta riippuen. Lisäksi noita parvekkeita pitää olla grillaajan ympärillä pesemässä vieläkin useammin kattoa myöten kun tuo savu ja rasvankäry nokeaa joka paikan. 

Grillistä tulee hyvä tuoksu, oikein kesäinen. 

Tuo äskeinen on ilmeisesti vegaani, jolla on hirvittävä lihanhimo ja jatkuva nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
495/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan pariskunnalla Temusta tilattu laadukas ja turvallinen 9 euron hintainen kiinalaisvalmisteinen grilli? 

Vierailija
496/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Vierailija
497/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.

Vierailija
498/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/504|

24.05.2026 | 07:06

Linkkiä tulemaan, kiitos.

 

 

MITEN tyhmä pitää olla että kerjää linkkiä etusivujen uutisiin!

Telkkaria myöten kaikki toitottaa!

Vierailija
499/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.

Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan. 

Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html

Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.

Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.

Vierailija
500/519 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2/504|

24.05.2026 | 07:06

Linkkiä tulemaan, kiitos.

 

 

MITEN tyhmä pitää olla että kerjää linkkiä etusivujen uutisiin!

Telkkaria myöten kaikki toitottaa!

Minä en seuraa yhtään suomalaista mediaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan