Joku grillannut parvekkeella. Kerrostalo paloi
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.
Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta.
Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä
Ei asukas voi olla vastuussa talon selvistä rakennusvirheistä johtuneesta palosta. Grillaajat ovat vastuussa oman parvekkeensa palosta, ei mistään muusta.
Jos unohdetaan täysin ilmeinen palovaara (kaasupullot, muu palava) niin suurin ongelma grillauksessa on se kaikki pienhiukkas- ja savustus joka leviää joka ainoalle naapuriparvekkeelle ja varsinkin yläpuolelle. Pelkkä tupakkakin haisee 10m sätelle vähintään joka suuntaan polttajastaan, saati sitten grilli jonka löyhkät leviää 50 metriä joka suuntaan vähintään tuulesta riippuen. Lisäksi noita parvekkeita pitää olla grillaajan ympärillä pesemässä vieläkin useammin kattoa myöten kun tuo savu ja rasvankäry nokeaa joka paikan.
Grillistä tulee hyvä tuoksu, oikein kesäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.
Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta.
Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!
Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä
Juu varmasti on vuokratalossa löhöävillä maksukykyä...
On siellä näitä arhinmäkiä 10 tonnin kuukausipalkallaan asumassa köyhille tarkoitetuissa taloissa ja uhoamassa ettei köyhillä ole edes varaa tuollaiseen.
Vielä palamattomasta katosta olevien kuvien perusteella katolle asti nousee parvekelinjassa läpi kaikkien kerrosten sadevesiputket, joiden olisi tarkoitus koota ja siirtää katolle ja parvekekaivoihin tuleva vesi viemäriin. Jos on muoviputket, niin saattaa tarjota hyvän itsekin palavan kanavan tulelle, ja vaikka olisi metalliakin, niin jos on hyvä roihu, niin sehän hehkuu äkkiä kuin kuuma kaminan putki sytyttäen mahdollisen siinä kiinni olevan rakenteen.
Jos taas grillistä on vuotanut kaasua, niin sehän painuu ilmaa raskaampana juuri sinne parvekekaivoon ja kun parvekkeella oleva kaasu on leimahtanut, myös vesitorvessa oleva kaasu on lyönyt varmasti liekkiä katolle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eri tahot juoksee suu vaahdossa raivoamaan mediassa että parvekerillauksen on voitava jatkua asukkaiden oman harkinnan mukaan.
Hohhoijaa. Ainkaan järjellä tätä maata ei selvästikään johdeta.
Niin pitääkin jatkua. Vai lopetatko itse esim. autoilun, jos jossakin muualla on tapahtunut auto-onnettomuus? Autoilu on osoittautunut vaaralliseksi, kyllä sinun pitäisi tällä grillikieltologiikalla!
Autoilua kontrolloidaan aika rankasti sekä lakien, liikennettä valvovien poliisien ja jopa sen, että kuljettajalla on oltava ajokortit. Pistetäänkö grillaukseen aluksi samat vaatimukset ja vasta sitten aletaan rinnastamaan noita? Siitä nyt puhumattakaan paljonko autoilija maksaa erilaisia veroja autoilustaan.
Tuohan nyt vaan osoittaa, että autoilu on todella paljon vaarallisempaa ja grillailu todella paljon turvallisempaa, kun ensin mainitussa sattuu kamalia viikottain kaikesta valvonnasta ja säännöistä huolimatta, ja toisessa todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Voi sattua kenelle tahansa. Just googlailin esineiden polttopistettä, aika monella on parvekkeella jotain, itsellänikin pyöreä lasinen lyhty koska on kaunis.
Jos ihmisellä olisi edes hitusen järkeä päässään, niin jättäisi grillaamatta kaiken romun ja krääsän keskellä.
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Grillejä on ennenkin palannut parvekkeella. Harvoin noin , että palo lähtee vauhdilla katolle.
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Kiva darrassa. Kiva viikonloppu. Poltin kerrostalon.
Kuunelkaa biisi. Biisin loppu sopii tähän.. 😃
Liisa Akimoff: Vain miehet osaa grillata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti palon sytyttäjillä on maksukykyä, kallis lasku tulee ja sietääkin tulla!!’ Uskomatonta piittaamattomuutta tuhota kymmenien viattomien kodit, omaisuus jne törkeällä piittaamattomuudella! Itse vastaavassa tilanteessa toivoisin jääneeni liekkeihin mut osaavatkohan edes hävetä
Ei asukas voi olla vastuussa talon selvistä rakennusvirheistä johtuneesta palosta. Grillaajat ovat vastuussa oman parvekkeensa palosta, ei mistään muusta.
Jos unohdetaan täysin ilmeinen palovaara (kaasupullot, muu palava) niin suurin ongelma grillauksessa on se kaikki pienhiukkas- ja savustus joka leviää joka ainoalle naapuriparvekkeelle ja varsinkin yläpuolelle. Pelkkä tupakkakin haisee 10m sätelle vähintään joka suuntaan polttajastaan, saati sitten grilli jonka löyhkät leviää 50 metriä joka suuntaan vähintään tuulesta riippuen. Lisäksi noita parvekkeita pitää olla grillaajan ympärillä pesemässä vieläkin useammin kattoa myöten kun tuo savu ja rasvankäry nokeaa joka paikan.
Grillistä tulee hyvä tuoksu, oikein kesäinen.
Tuo äskeinen on ilmeisesti vegaani, jolla on hirvittävä lihanhimo ja jatkuva nälkä.
Olikohan pariskunnalla Temusta tilattu laadukas ja turvallinen 9 euron hintainen kiinalaisvalmisteinen grilli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.
24.05.2026 | 07:06
Linkkiä tulemaan, kiitos.
MITEN tyhmä pitää olla että kerjää linkkiä etusivujen uutisiin!
Telkkaria myöten kaikki toitottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sytytti viallinen kaasugrilli joka oli leimahtanut. Asukkaat oli yrittäneet sammuttaa sitä vedellä mutta ei onnistunut ja joutuivat pakenemaan asunnosta.
Rasvat siellä kärähti ja vedellä saatiin sit oikein roihu aikaan.
Grillaaja itse kiistää että grillissä olisi ollut edes ruokaa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033768.html
Taisi olla grillin sytytyshetkellä propaanit jo kattorakenteissa asti kun niin hyvin lähti talo tulille.
Ehkä verhot syttyneet tai joku koriste-esine esim pumpulilla höystety unisieppari. Eihän nyt puupinnat normaalisti syty pelkästä leimahduksesta.
Vierailija kirjoitti:
24.05.2026 | 07:06
Linkkiä tulemaan, kiitos.
MITEN tyhmä pitää olla että kerjää linkkiä etusivujen uutisiin!
Telkkaria myöten kaikki toitottaa!
Minä en seuraa yhtään suomalaista mediaa.
Ihme olkiukko, en minä sanonut mitään kaduista.
Ja kerro ihmeessä mikä se myyttinen rakennustekniikka on, jolla avoparvekkeen savut saa ohjautumaan maagisesti muuallekin kuin naapurien parvekkeelle. Samaa taikasavua tuntuu olevan tupakoitsijoiden tupakoissakin, kun noita ei saa millään ymmärtämään että se heevatan savu leviää ihan perusfysiikan vuoksi joka suuntaan.