Kannattaako sähköpyörä?
Kuvittelisin että sellaista on sitten vaikeampi myös huoltaa ja korjata ja enemmän muutenkin hajoavia osia?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskohan se olla etumoottorilla ettei revi ketjuja ja keskiötä? Siis että pyörittää eturengasta meinaan? Ja mun tietääkseni esim. postisessa usein mainostettu pyrkijä EI ole mopo
ja pakkorekisteröitävä, koska kulkee vain sen fillarimaksiminopeuden.Vaikka sitä pystyykin ajamaan myös polkematta.
Etumoottori on huonoin kaikista. Takanavassakin se on parempi.
Et jaksa laittaa perustelua?
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskohan se olla etumoottorilla ettei revi ketjuja ja keskiötä? Siis että pyörittää eturengasta meinaan? Ja mun tietääkseni esim. postisessa usein mainostettu pyrkijä EI ole mopo
ja pakkorekisteröitävä, koska kulkee vain sen fillarimaksiminopeuden.Vaikka sitä pystyykin ajamaan myös polkematta.
Eihän takamoottorinenkaan revi ketjuja ja keskiötä. Itsellä on sekä etu, että takamoottorinen, kalliimpaa keskimoottorista ei ole. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Hohoo, mutta: alamäkeen laskeminen? Voitin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Jos tosissaan meinaat, niin noitahan on jo myynnissä asti (vaikkapa se pyrkij)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Ei tietenkään, moottorihan on takanavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Joka toisessa postisessa mainostetaan pyrkijää, pokupyörää jolla saa ajaa myös pelkällä kaasukahvan vääntämisellä ja jota koskevat vain samat säännöt kuin sähkötöntäkin fillaria. Mikä se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Hohoo, mutta: alamäkeen laskeminen? Voitin!
Sovitaan sitten, sinulla on pyöräillessä ikuinen alamäki! Tosin minun dähköpyöräkin on varmaan laiton, kun polkemiseen lopetettua moottori vetää vielä muutaman metrin ennen kuin huomaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Ei tietenkään, moottorihan on takanavassa.
Jaa, minä kun ajattelin että se sähkömoottori kiskoo niitä ketjuja turhan lujaa-jolloin keski-ja takamoottori tekisivät molemmat. No, mitä sitten tarkoitit ketjujen syömisellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Ei tietenkään, moottorihan on takanavassa.
Jaa, minä kun ajattelin että se sähkömoottori kiskoo niitä ketjuja turhan lujaa-jolloin keski-ja takamoottori tekisivät molemmat. No, mitä sitten tarkoitit ketjujen syömisellä?
Te trollit tyhmenette vain päivä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Joka toisessa postisessa mainostetaan pyrkijää, pokupyörää jolla saa ajaa myös pelkällä kaasukahvan vääntämisellä ja jota koskevat vain samat säännöt kuin sähkötöntäkin fillaria. Mikä se sitten on?
Mainoksessahan luki ainakin aiemmin, "sähköpyörä/mopo". Sitä kaasua ei ole pakko kytkeä käyttöön, jolloin se on sähköavusteinen polkupyörä. Jos kytket kaasukahvan toimintaan, etkä ota vakuutusta, rikot lakia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Ei tietenkään, moottorihan on takanavassa.
Jaa, minä kun ajattelin että se sähkömoottori kiskoo niitä ketjuja turhan lujaa-jolloin keski-ja takamoottori tekisivät molemmat. No, mitä sitten tarkoitit ketjujen syömisellä?
Te trollit tyhmenette vain päivä päivältä.
Minusta ihan asiallinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Joka toisessa postisessa mainostetaan pyrkijää, pokupyörää jolla saa ajaa myös pelkällä kaasukahvan vääntämisellä ja jota koskevat vain samat säännöt kuin sähkötöntäkin fillaria. Mikä se sitten on?
Mainoksessahan luki ainakin aiemmin, "sähköpyörä/mopo". Sitä kaasua ei ole pakko kytkeä käyttöön, jolloin se on sähköavusteinen polkupyörä. Jos kytket kaasukahvan toimintaan, etkä ota vakuutusta, rikot lakia
Sittenhän se mainos valehtelee! Ja silti saa olla postisessa, joka tulee joka tupaan? Outoa!
Aloin naisena pyöräilee tuttavani kanssa kevällä. Tuttavani osti sähköpyörän ,minulla on vanha kolmivaihteinen naisten pyörä. Minun vyötäröni kapenee hänen ei.Sähkö pyörä on varmasti ok.Työmatkat ymm. Mutta ei silloin kun haetaan helpointa liikuntaa ja toivotaan laihtuu.Eri polkea tavallisella pyörällä mäkeä ylös,kuin sähköpyörällä.Sepä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkia pyöriä pitää huoltaa.
Halpaa useammin ja parempaa harvemmin.
Omista sähköpyöristäni ei ole mikään mennyt rikki.
Mutta nopeammin kuluu ketjut sekä takapakka joten ne menee vaihtoon n. kerran vuodessa. Tosin kyseessä on emtb ja käyttö välillä raskaampaa kuin vain pyöräteillä ajelu.
Mulla on ollut sähköfillari nyt kahdeksan vuotta ja 25 000km ajettu.
Renkaita olen vaihtanut ja ilmaa lisänny, lisäksi pessy.
Muuta ei ole tarvinnu. Hommaa kunnollinen lukko.
Kannattaa ostaa sellainen jossa moottori takarenkaassa niin ei syö noita ketjuja ja rattaita.
Paras ostokseni, lisäsi pyöräilyä kun vastatuulet tai ylämäet ei haitannut matkantekoa.
Ja fillari on ihan edullisen bilteman yosemite.
Takarenkaassa oleva moottori ei syö ketjuja ja rattaita?
Ei tietenkään, moottorihan on takanavassa.
Jaa, minä kun ajattelin että se sähkömoottori kiskoo niitä ketjuja turhan lujaa-jolloin keski-ja takamoottori tekisivät molemmat. No, mitä sitten tarkoitit ketjujen syömisellä?
Te trollit tyhmenette vain päivä päivältä.
Minusta ihan asiallinen kysymys.
Sinun esittämäsi kysymys on siis sinun itsesi mielestä asiallinen! Millähän tavalla se napamoottori voi ketjuja repiä, kun se pyörittää suoraan sitä taka-, tai etupyörää? Sehän voi vain vähentää ketjujen ja ketjurattaiden kulumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein liikkuu polkematta. Monessa on kaasukahva, jolloin ei tarvitse polkea lainkaan. Se vaan on sähkömopo, joka pitäisi rekisteröidä.
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.
Minoon ollut luulossa, että fillarin vauhtia max liikkuvat eli sähköfillarit ja sähköpotkulaudat eivät tarvitse sen kummempaa kuin sähkötönkään fillari, eli ei kortteja ja vakuutuksia, eikä rekisteröintiä-vaikka liikkuukin pelkällä kaasukahvalla.
Ei päde polkupyörään, se ei saa liikkua polkematta.
Joka toisessa postisessa mainostetaan pyrkijää, pokupyörää jolla saa ajaa myös pelkällä kaasukahvan vääntämisellä ja jota koskevat vain samat säännöt kuin sähkötöntäkin fillaria. Mikä se sitten on?
Mainoksessahan luki ainakin aiemmin, "sähköpyörä/mopo". Sitä kaasua ei ole pakko kytkeä käyttöön, jolloin se on sähköavusteinen polkupyörä. Jos kytket kaasukahvan toimintaan, etkä ota vakuutusta, rikot lakia
Sittenhän se mainos valehtelee! Ja silti saa olla postisessa, joka tulee joka tupaan? Outoa!
Trafi:
"Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250 W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h, ja avustus saa toimia vain poljettaessa.
Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 W, moottorin voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h.
Sähköavusteisiin polkupyöriin sovelletaan polkupyörän teknisiä vaatimuksia eikä niille tarvitse ottaa liikennevakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja."
Ei rekisteröidä, vaan liikennevakuutus.