Oletko kokenut jotain yliluonnollista elämäsi aikana? Jotain sellaista, joka on mielestäsi ollut selkeästi yliluonnollista.
Oletko kokenut jotain yliluonnollista? Tai onko ollut jotain sellaista, joka on jäänyt askarruttamaan mieleesi mahdollisesti yliluonnollisena?
Ihmisillä on kuulemma paljon kokemuksia, myös sellaisilla joilla ei ole mitään mielisairautta tai eivät ole käyttäneet mitään päihteitä tai alkoholia ilmiöiden kokemishetkellä.
Kommentit (35)
En. Kaikki tuollainen on aina tulkinnanvaraista, ja vaihtoehtoisia selityksiä on monta. Kaiken maailman hihhuleille se loogisin selitys on aina jotain "yliluonnollista", vaikka asia olisi selitettävissä ihan reaalimaailman ilmiöillä. Ja jos ei, niin kyseessä on aistiharha, uni, tai suoranainen valehtelu/liioittelu. Huuhaaihmisille on jatkuvasti tapahtuvinaan jotain yliluonnollista, mutta kun sellaisen esittelystä tarjotaan miljoonan dollarin palkkio, ei niitä ihmeitä tunnu kuitenkaan löytyvän mistään muualta kuin puheista.
Kyllä on. Ja ne on diagnosoitu skitsofreniaksi. Ja olen normaali toimintakykyinen, itsestäni huolen pitävä, työssäkäyvä sosiaalisesti normaali ihminen.
Juljus kirjoitti:
Kävin kerran ennustajalla. Se ennusti mulle 3 eri tapahtumaa ja ne kaikki kävi toteen puolenvuoden aikana.
Niinhän ne tekee, ennustukset kun on aina niin epämääräisiä ja ympäripyöreitä, että väkisinkin toteutuvat lähes jokaisen kohdalla. Huijareita kaikki.
Olen tavannut ns kansanparantajia, jotka on osanneet kertoa terveysongelmista aikoja ennen kuin lääkärit ovat osanneet niitä diagnosoida. Oma intuitio ollut myös vahva ihmisten ja tilanteiden suhteen.
Olen. Minulta katosi aikaa. Ei paljon mutta minuutteja. Mutta senkin voi selittää joksikin hetkelliseksi mielenhäiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Kävin kerran ennustajalla. Se ennusti mulle 3 eri tapahtumaa ja ne kaikki kävi toteen puolenvuoden aikana.
Niinhän ne tekee, ennustukset kun on aina niin epämääräisiä ja ympäripyöreitä, että väkisinkin toteutuvat lähes jokaisen kohdalla. Huijareita kaikki.
Siinäpä se just on. Nää oli niin tarkkoja juttuja, että ei ollu mitenkään ennustettavissa. Sen jälkeen enoo käyny, enkä käy...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Ja ne on diagnosoitu skitsofreniaksi. Ja olen normaali toimintakykyinen, itsestäni huolen pitävä, työssäkäyvä sosiaalisesti normaali ihminen.
Ja mitä olen kokenut, olen kokenut vahvasti henkimaailmaan liittyvinä asioina. Tämä mielipide toki laitettu sairaudentunnottomuudeksi. Olen nähnyt asioita mitä ei pitäisi olla mahdollista, jos mitään "yliluonnollista" ei ole. Ne on tietty helppo muiden laittaa "harhoiksi" ja syöttää lääkkeitä päälle. Sellaistakin olen kuullut, että kaksi henkilöä on nähnyt jonkun saman.
Olen.
Kolme kertaa on eri vainajatullut unessa näyttäytymään. Kahdella oli onnellinen olotila. Kolmas oli helvetissä.
Aino Kassinen ennusti äidilleni, että tämä tulee kuolemaan vihreässä talossa. Vaikka kuinka vältteli Helsingin vihreän värisiä sairaaloita esim Mehiläistä, kuoli vihdoin vihreän villiviinin peittämään sairaalaan.
Isoisäni oli kuuluisa kansanparantaja. Osasi seisauttaa veret, jos joku esim oli hakannut kirveellä jalastaan valtimon auki.
Kaksi tapausta. Spiritismin harjoittaminen joskus teininä, koin sen jälkeen erään todella pelottavan yliluonnollisen ilmiön ja pahan läsnäolon, traumatisoi minut pitkäksi aikaa. Ja toinen on se, kun kristinuskon Jumala paransi minut päihdesairaudesta kertaheitolla. Olin ihan epätoivoinen ja olin rukoillut kuukausia jo ja menettämässä jo toivoni, luovuttamassa koko homman suhteen. Yhtenä iltana hän vastasi minulle ihan selvällä puheella, että on kuullut rukoukseni ja että hän on armahtanut minua. Ja toden totta, riippuvuus lähti kertaheitolla, ilman mitään vieroitusoireita. Tämä tarina on totta, ja Jumala on todellinen. Mitään muuta selitystä ei voi olla, vuosikymmenien päivittäinen riippuvuus lähti sekunneissa, ja se riippuvuus oli kehittynyt niin voimakkaaksi että se haittasi arjessa selviytymistä. Ei sellainen lähde ilman yliluonnollista apua. Tästä on jo aikaa, mutta edelleen itken valtoimenaan kun muistelen tätä.
Juljus kirjoitti:
Kerro kenellä kävit ja onko vielä elossa, ottaako vastaan ?
Nykyisen vaimon tapaaminen. Äärimmäisen outo setti. Kenttä täynnä ihmisiä, olen menossa sisään rakennuseen. Käännyn ovella en tiedä miksi? Katsomaan väkijoukkoon, näen siellä yhden naisen- hän näkee mut. Menen sisälle nainen menee matkoihinsa. Mietin missä heitossa nähnyt tämän naisen?
Menee pari pv törmätään tämän naisen kanssa, aletaan jutella. Aletaan tapailla jutellaan asioista. Selviää että ollaan todennäköisesti törmäilty lapsina, kesäloma reissuilla. Perheiden kesämökit hyvin lähekkäin. Selviää että ollaan oltu puerto Ricossa lomalla sama viikko/ sama lento 15v aiemmin teininä. Selviää että he asuivat Helsingissä mun suvun ainoan Helsingin sukulaisen " naapurissa" sielläkin käytiin usein lapsena.
Hyvin omituinen juttu vaikka en mihinkään yliluonnolliseen usko. Mutta paljon on sattumia.
Lähdin kokeilemaan henkimaailman asioita ihan viattomassa mielessa, ikävöidessäni kuollutta kihlattuani. Sain sellaiset kiroukset päälleni yli kymmeneksi vuodeksi, että on ihme, että niistä hengissä ja täyspäisenä selvisin. Vaarallista. Varokaa.
Kyllä. Olen kokenut vakavan (somaattisen) sairastumisen yhteydessä hetken, jolloin voimakas tunne erään edesmenneen ihmisen läsnäolosta rauhoitti minut aivan täysin ja jätti pysyvän muutoksen persoonaani ja tapaani nähdä maailma . Lisäksi tämä sairaus on sittemmin lakannut oirehtimasta käytännössä kokonaan.
Joskus on ilmestynyt kolikoita lompakkoon. Ja edellisenä iltana olen varmuudella tyhjentänyt lompakon sisällön säästölippaaseen ja varmistanut vielä että lompakko on tyhjä. Joku kerta tarvitsin kirjekuoria ja tarkistin että olivat loppuneet paikasta jossa niitä säilytän. Noh, ajattelin että täytyy tuoda kaupasta lisää. Seuraavana päivänä, kun oli tarkoitus niitä kaupasta tuoda, säilytyspaikkaan oli ilmestynyt 5 kirjekuorta. Olin ihan monttu auki. Tämmösiä muutamia mukavia juttuja mille ei ole mitään luonnollista selitystä.
Kun elämä on oikein stressaavaa, niin näen unta edesmenneestä (2018 lopetettu) koirastani. Unessa se on lähellä, ehkä nukkuu pää sylissäni ja silitän sitä. Sama uni ollut 4-5 kertaa tässä vuosien aikana.
Aamulla katson kehystettyä kuvaa koirastani ja kiitän, kun kävi lohduttamassa.
En