Miksi Peugeot on niin aliarvostettu merkki?
Etenkin uudet 208, 3008 jne todella hienoja ja upeita ajaa. Sisustaan on panostettu. Edullisia. Katsastustilastojen mukaan esim. 208 on yhtä luotettava kuin Honda, Mazda jne.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Aika harvalle pösö ja mersu ovat vaihtoehtoja keskenään, joten en ihan ole varma mikä tuon pointti oli.
Omat silmät aukenivat kun ekan kerran ajoin Pösöä lukuisten Toyotien jälkeen (olen syntynyt Toyota-perheeseen). En ole sen jälkeen voinut Toyotalla enää ajaa. Eihän ne mene edes moottoritiellä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Koiranluut eivät edes ole 206:n tyyppivikoja eli VW-myyjäkö se siellä kirjoittelee paskaa?
No ei se koiranluurakenne mikään tyyppivika ole vaan ihan normaali muita vastaavia nopeammin kuluva rakenne. Eri asia sitten jos sitä ei kaikissa PSA -konsernin autoissa ole. En muista ulkoa enkä työskentele autoalalla.
Paloi sen verran käämit VW:n jatkuviin vikoihin, että vaihdoin Peugeotiin ja tähän asti kaikki ok. Toimivat keskuslukotkin talvella toisin kuin VW:ssä.
Saksalaiset kansanautot ovat vajonneet ranskalaisten tasolle pohjamutiin. Runsaasti vikoja ja maahantuojan suhtautuminen oikeutettuihinkin kuluttajan vaatimuksiin vähättelevää ja mitätöivää. Ranskalaisten huono maine luotiin vuosikymmeniä sitten. Mm. Volkswagenilla asiat menivät pieleen DSG- vaihteistojen ja TSI-moottorien myötä.
Vierailija kirjoitti:
Takavuosien sähköviat eivät ole vielä unohtuneet.
En edelleenkään ymmärrä näitä väitteitä? Mulla on ollu 406 ja 607 ja molemmat huippuvarusteilla, ei mitään sähkövikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Koiranluut eivät edes ole 206:n tyyppivikoja eli VW-myyjäkö se siellä kirjoittelee paskaa?
No ei se koiranluurakenne mikään tyyppivika ole vaan ihan normaali muita vastaavia nopeammin kuluva rakenne. Eri asia sitten jos sitä ei kaikissa PSA -konsernin autoissa ole. En muista ulkoa enkä työskentele autoalalla.
Tarkoitat varmaan takapään erikoista akseli-olkanivelhässäkkä joka on ainakin Peugeotilla ja Citroenilla käytössä. Tuo kului nopeasti, mutta rakennetta parannettiin sen verran, että ei ole enää 207 ja 208:ssa ollut ongelma. Etupäässä ei pitäisi olla mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takavuosien sähköviat eivät ole vielä unohtuneet.
En edelleenkään ymmärrä näitä väitteitä? Mulla on ollu 406 ja 607 ja molemmat huippuvarusteilla, ei mitään sähkövikoja.
Olisikohan olleet vielä vanhemmissa malleissa niitä sähkövikoja. En ole itse 206:tta vanhempaa ajanut eikä siinäkään kyllä sähkövikoja ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista autoista tulee Peugeotteja kun ne tulevat riittävän vanhoiksi.
Siis sä väität, että ajoominaisuudet vaan paranee ja ulkonäkö myös kaikilla autoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä sinkitty kori ei ruostu koskaan.
Totta. Jotkut paikkailevat jo suhteellisen uusiakin autoja, mutta omassa 14 vuotta vanhassa 206:ssa ei ruosteen häivääkään.
Se on kyllä totta että eivät ruostu,mutta muuten on kyllä ihan hirveitä p@skoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Koiranluut eivät edes ole 206:n tyyppivikoja eli VW-myyjäkö se siellä kirjoittelee paskaa?
No ei se koiranluurakenne mikään tyyppivika ole vaan ihan normaali muita vastaavia nopeammin kuluva rakenne. Eri asia sitten jos sitä ei kaikissa PSA -konsernin autoissa ole. En muista ulkoa enkä työskentele autoalalla.
Tarkoitat varmaan takapään erikoista akseli-olkanivelhässäkkä joka on ainakin Peugeotilla ja Citroenilla käytössä. Tuo kului nopeasti, mutta rakennetta parannettiin sen verran, että ei ole enää 207 ja 208:ssa ollut ongelma. Etupäässä ei pitäisi olla mitään erikoista.
Se juuri on erikoisen ranskalaista k*sipäisyyttä että pitää ottaa pyörä ja keksiä se uudelleen kolmikulmaisena suunnitellen juuri niitä erikoisia hässäköitä vaikka toimivia ratkaisuja on jo ollut sen sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Aika harvalle pösö ja mersu ovat vaihtoehtoja keskenään, joten en ihan ole varma mikä tuon pointti oli.
On muuten yllättävän monellekkin vaihtoehto. Ainakin niille jotka on ajanu pösön isoja huippumalleja. Valitsin näistä 508 gt mallin. Mersussa ei vaan kestä sitä ruostumista ja sähkövikoja.
Autobrändin maineen palauttaminen on vaikeaa. 90-lukulaisissa oli kaikenlaista harmitusta. Opelin ruostumiset saivat ihmiset siirtymään VAG huijarikonsernin autoihin ja nyt moni katuu sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takavuosien sähköviat eivät ole vielä unohtuneet.
En edelleenkään ymmärrä näitä väitteitä? Mulla on ollu 406 ja 607 ja molemmat huippuvarusteilla, ei mitään sähkövikoja.
Olisikohan olleet vielä vanhemmissa malleissa niitä sähkövikoja. En ole itse 206:tta vanhempaa ajanut eikä siinäkään kyllä sähkövikoja ollut.
309 oli ainakin kaikkia mahdollisia vikoja ja liukkaalla ihan hirveä ajaa jos takapenkillä oli 2 tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista autoista tulee Peugeotteja kun ne tulevat riittävän vanhoiksi.
Ei vaan Opeleita.
406 on paras Peugeot mitä koskaan on tehty, mukavuudessa hakkaa vieläkin monet uudemmat.
Kymmenen vuotta olen ajellut 406:lla, kahdella eri yksilöllä. Hyvin luotettavia. Ei ruostu. Ekan kohdalla teki mieli ilmastointia joten vaihdoin uudempaan.
406 on parempi kuin seuraava malli, 407. Siinä on enemmän vikoja eikä se ole niin hyvä ajaa.
Jos olet harkitsemassa 406 ostoa suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
406 on paras Peugeot mitä koskaan on tehty, mukavuudessa hakkaa vieläkin monet uudemmat.
Kymmenen vuotta olen ajellut 406:lla, kahdella eri yksilöllä. Hyvin luotettavia. Ei ruostu. Ekan kohdalla teki mieli ilmastointia joten vaihdoin uudempaan.
406 on parempi kuin seuraava malli, 407. Siinä on enemmän vikoja eikä se ole niin hyvä ajaa.
Jos olet harkitsemassa 406 ostoa suosittelen lämpimästi.
Toi 406 on kovin vanha malli jo mutta edelleen pirun hyvä auto varsinkin facelift. Väitän silti että 508 on parempi auto ja voittaa vastaavat saksalaiset mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.
Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.
No höpöhöpö.
Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.
Koiranluut eivät edes ole 206:n tyyppivikoja eli VW-myyjäkö se siellä kirjoittelee paskaa?
No ei se koiranluurakenne mikään tyyppivika ole vaan ihan normaali muita vastaavia nopeammin kuluva rakenne. Eri asia sitten jos sitä ei kaikissa PSA -konsernin autoissa ole. En muista ulkoa enkä työskentele autoalalla.
Tarkoitat varmaan takapään erikoista akseli-olkanivelhässäkkä joka on ainakin Peugeotilla ja Citroenilla käytössä. Tuo kului nopeasti, mutta rakennetta parannettiin sen verran, että ei ole enää 207 ja 208:ssa ollut ongelma. Etupäässä ei pitäisi olla mitään erikoista.
No mulla on kolmeen rautasitikkaan vaihdettu koiranluut eteen, joten on niitä ongelmia etupäässäkin. Rakennehan on niissä ihan sama mitä Pökötti käyttää. Samoilla ajomäärillä VAGgeihin ei tarvinnut tehdä mitään.
Tuo on ihan totta, mutta 208 GTI alkaa taas olla sitä mitä pitääkin.