Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Peugeot on niin aliarvostettu merkki?

Vierailija
08.09.2017 |

Etenkin uudet 208, 3008 jne todella hienoja ja upeita ajaa. Sisustaan on panostettu. Edullisia. Katsastustilastojen mukaan esim. 208 on yhtä luotettava kuin Honda, Mazda jne.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeot/Citroen eli PSA:sta ei ole juuri kokemusta eli luotettavuudesta tai ajettavuudesta en osaa mitään sanoa mutta ulkonäkö ja sisätilat ovat olleet ainakin joissain malleissa liian erikoisia omaan silmään eli rumia etten kyllä ostaisi.

Vierailija
22/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus nuorena 404, mukava ajaa, rattivaihteet, sisällä "sohvakalusto", ylöspäin vaihtaessa ei tarvinnut käyttää kytkintä, manuaalinen kaihdin syylärin edessä talviolosuhteisiin, sisäilman kierrätys ym. muuta mukavaa. Ja vuosimalli oli -68. Oi nuoruutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peugeot on ainoa kunnollinen ranskalainen. Ainakin nykyään.

Vain nakkikioskilta saa hyvät rapeat ranskalaiset.

Vierailija
24/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustekniikkaa ilman muiden ranskalaismerkkien "hienoja" innovaatioita. Toimii.

Vierailija
25/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.

Vierailija
26/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ihmiset ostavat VW:tä ja Skodaa ja koko ajan jotain ongelmia. Peugeot-kuskina ihmettelen tätä kun ei ole koskaan ollut ranskanpullan kanssa mitään ongelmia.

Vierailija
27/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.

Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.

Vierailija
28/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

207 oli täysi floppi, mutta 208 on kyllä mahtava auto. Jatkaa 206:n perinnettä. 206 oli muistaakseni vuoden auto 1999.

Ehdottomasti kannattaa käydä koeajamassa, jos on auto hankkimassa. Itseä miellyttää lisäksi toimiva kosketusnäyttö ja pieni ratti.

Vierailija
29/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin halpaa käyttöautoa ostamassa, niin 206 olisi ykkösvalinta. Luotettava perustekniikka, hyvä ajettavuus ja varaosat halpoja kuin saippua.

Vierailija
30/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi todella huono kokemus muutaman vuoden takaa, ja se riitti. Oli kallein auto jonka olen omistanut, koska oli jatkuvasti rikki. Ehkä minulle osui se susi, mutta eipä tee mieli enää koskaan moista rakkinetta ostaa.

Kuulostaa ihan VW:ltä. Menikö DSG vai TSI?

Vierailija
31/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosien sähköviat eivät ole vielä unohtuneet.

Tuo on kyllä harmi kuinka mielikuvat vaikuttavat vuosikymmeniä :( Itse ostin juuri toisen Peugeotini, koska ei niissä ollutkaan niitä sähkövikoja tai mitään muutakaan..

Vierailija
32/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Peugeoteja, koska ne ovat eurooppalaisia ja saksalaisiin en koske. Saksalaisten laatu on mennyt alas kuin lehmänhäntä. Jos sitä laatua koskaan on ollutkaan.

Vierailija
33/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että pösö olisi koskaan ollut erityisen aliarvostettu merkki. Perus käyttöautoja ja erittäin hyviä ajaa. Rautajousi-sitikat on toki ihan vastaavia laitteita.

Vierailija
34/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renaultin pomo oli myöntänyt 2000-luvun alussa että laatu on huono.Ilmeisesti vaihtoivat alihankkijoita.

Vierailija
35/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista autoista tulee Peugeotteja kun ne tulevat riittävän vanhoiksi.

Vierailija
36/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolme Sitikkaa ja Pösö. Ei sähkövikoja eikä muutakaan ihmeellistä. 206 oli halpa ja luotettava mutta kävi lasten myötä pieneksi. Seuraava auto voisi taas olla Sitikan jälkeen joku isompi Pösö. Töissä Audi- ja Bemari-kuskit ihmettelevät valintaani mutta ranskalaista en vaihda. On niissä jotain sielukkuutta, joka saksalaisista puuttuu.

Vierailija
37/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisten narsistien suunnittelemia k*sipäisyyksiä. Kansanluonne muuttuneena materiaksi.

Kitkerä audimamma ollaanko?

Se sinun junttivuittonikin on fransmanneja...

Vierailija
38/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.

No höpöhöpö.

Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.

Vierailija
39/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliarvostettuja? Miten automerkki joka on keskittynyt alkuperäisen 205 gti:n jälkeen tekemään toinen toistaan tylsempiä hirvityksiä voisi olla millään muotoa arvostettu? Tuntuu että siellä mietitään vaan miten voitaisiin tehdä mahdollisimman huono auto.

Vierailija
40/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö.

Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.

Koiranluut eivät edes ole 206:n tyyppivikoja eli VW-myyjäkö se siellä kirjoittelee paskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi