Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Peugeot on niin aliarvostettu merkki?

Vierailija
08.09.2017 |

Etenkin uudet 208, 3008 jne todella hienoja ja upeita ajaa. Sisustaan on panostettu. Edullisia. Katsastustilastojen mukaan esim. 208 on yhtä luotettava kuin Honda, Mazda jne.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka noita Pösöjä harrastaa ja jolta olen autottomana aina silloin tällöin vuosien varrella autoa lainaillut. 3 Pösömallia on ollut ja kaikissa vikaa sähköissä. Muutoin ihan kivoja autoja, ei valittamista, mutta kyllähän se käyttöä haittaa ihan helvetisti kun ei keskuslukitukset ja joskus menee kolme ovea lukkoon, joskus kaikki ja joskus ei mikään. Lisäksi sähköikkunoissa häikkää, koskaan ei tiiä milloin takakopan saa auki ja kosteella ilmalla harvemmin, radio toimii vaihtelevasti ja mitä vielä niiden kanssa oli. Eivät mitään ikäloppuja rutkuja vaan ihan nykyäänkin ajossa olevia. Yksi niistä oli tuo 406, kahden mallia en enää edes muista.

Ihan kivoja ja näppäriä ajaa, mutta sellaiselle ihmiselle joka ei jaksa säätää ja haluaa että kaikki toimii varmasti, niin Pösö on kyllä täysin väärä merkki.

Vierailija
62/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkövikojen lisäksi ranskalaisissa autoissa on moni asia (esim. ns. koiranluut) hoidettu halvoilla, mutta nopeasti kuluvilla osilla. Se on tietyssä mielessä järkevä logiikka eli suurempia remontteja ei esim. voimansiirron tai ohjauksen osalta tule kerralla vaan jatkuvasti pientä rahavirtaa ja samalla jälkimarkkinointi saa pidettyä helposti asiakassuhteen yllä. Ranskalaiset eivät vain ole ajatelleet, että muualla se korjaamotyövoima ei välttämättä ole puoli-ilmaista. Joo ne osat on edullisia, mutta siihen kylkeen kun lätkäisee suomalaisen autoduunarin tuntipalkan ja sen että auto on siellä korjaamolla esim. japanilaisia tai saksalaisia paljon useammin niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.

Ei mulla kyllä 206:een vaihdettu yhtäkään koiranluuta tai tukivartta 200 tkm aikana. Aina meni katsastuksesa heittämällä läpi. Jotain tyypivikoja siinä toki oli, mutta halpa korjata.

No höpöhöpö.

Peugeot -myyjäkö se siellä kirjoittelee? Ehkä jos sun 200 tkm:n ajosi on ollut jotain kauppakassipyöritystä kesäisin niin sitten voisi mennä läpi. Itselläni on ollut neljä PSA-yhtymän autoa ja olen ajanut vielä useampaa, joten tiedän mistä puhun. Työkaverikin sanoi, että Pösön vaihto Mersuun oli hänen elämänsä paras teko. Minä en olisi niin jyrkkä. On ranskalaisissa autoissa puolensa, myös ne huonot.

Aika harvalle pösö ja mersu ovat vaihtoehtoja keskenään, joten en ihan ole varma mikä tuon pointti oli.

On muuten yllättävän monellekkin vaihtoehto. Ainakin niille jotka on ajanu pösön isoja huippumalleja. Valitsin näistä 508 gt mallin. Mersussa ei vaan kestä sitä ruostumista ja sähkövikoja.

Miten vanhoilla paskoilla te oikein ajatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina pösöjä, eikä merkki varmaan mihinkään ole vaihtumassa.

405, 406 porrasperä ja nyt tämä 406 farmari.

Lisäksi "kauppakassina" ah niin ihana ja legendaarinen kaksovinen 106, meni muuten edelleen katastuksesta läpi eikä moitteen sanaa vaikka auto vanha ku taivas.

Jossain vaiheessa on edessä kyllä tämänkin vaihto uudempaan ja isompaan perheeb kasvaessa, mutta tähän 406 ollaan kyllä oltu tyytyväisiä! Ei kyllä mitään isompaa vikaa ole tässä ollut, mieheni on toki automekanikko ja korjaa työkseen autoja, joten kaikki ihan pikkuviat ei varmaan ihan mulle asti avaudu, ku mies hoitelee niitä työpaikalla. Mutta esim. Sähkövikoja ei kyllä meidän pösöissä ole ollut, lasten kanssa kyllä miellyttävä ja luotettava perheauto tämä 406. Yllättävän tilava sisältä ja peräkonttikin yhtä suuri kuin monissa maineeltaan tilavemmissa autoissa. Hyvin mahtuu tuplarattaat ja muu krääsä kyytiin.

Ja ei ole mikään kallis edes ajaa tämä dieseli.

Suosittelen!

Vierailija
64/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 307 ja 308 yhteensä 14 vuotta eikä ikinä mitään sähkövikaa...ellei siksi lueta että 307 poltti ajovalojalamppujaan 6 kk välein

Vierailija
65/133 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rrrrakastan mun uutta peugeot 308 kaikilla herkuilla♥️ Lähtee kuin tykki liikennevaloista. Joillakin on audi mutta mulla on persoonallinen peugeot😊

Vierailija
66/133 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rrrrakastan mun uutta peugeot 308 kaikilla herkuilla♥️ Lähtee kuin tykki liikennevaloista. Joillakin on audi mutta mulla on persoonallinen peugeot😊

Onnittelut. Hieno auto tuo uusi 308. Ei tosiaan turhaan vuoden auto Euroopassa.

Vierailija
67/133 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja ja näppäriä ajaa, mutta sellaiselle ihmiselle joka ei jaksa säätää ja haluaa että kaikki toimii varmasti, niin Pösö on kyllä täysin väärä merkki.

No tuo on taas niitä ennakkoluuloja ja essonbaarin juttuja. Töissä eniten ongelmia vaikuttaa olevan Audi, Skoda- ja VW-kuskeilla. Pösöjen luotettavuus on nykyään jopa japsien tasolla esim. 208.

Vierailija
68/133 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet hourulasta karannut

Vierailija
69/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

405.309.205.504.505 omia suosikkeja

Vierailija
70/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peugeot kyllä osaa muotoilun. Ihan eri maata kuin esim. Toyotan hirvitykset. En voisi ajaa autolla, joka ei miellytä silmää.

Sama juttu. Siksi Dodge Ram.

Vierailija
71/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takavuosien sähköviat eivät ole vielä unohtuneet.

En edelleenkään ymmärrä näitä väitteitä? Mulla on ollu 406 ja 607 ja molemmat huippuvarusteilla, ei mitään sähkövikoja.

Olisikohan olleet vielä vanhemmissa malleissa niitä sähkövikoja. En ole itse 206:tta vanhempaa ajanut eikä siinäkään kyllä sähkövikoja ollut.

309 oli ainakin kaikkia mahdollisia vikoja ja liukkaalla ihan hirveä ajaa jos takapenkillä oli 2 tyyppiä.

Jep! En tiedä mikä hemmetin aivovamma itselleni tuli, että ostin sellaisen aikanaan (olen henkeen ja vereen Saabisti). Maksoin siitä 12 000mk, se oli mulla puoli vuotta ja korjauksiin meni 6 000mk. Ovet ei menneet kiinni jos oli pakkasta, joutui ajamaan töihin niin, että toisella kädellä pidin ovea kiinni ja toisella yritin ohjata ja vaihtaa vaihteita. Ihan järkyttävä leluauto.

Vierailija
72/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esson baarien aasintuntijat ja muut junttieinarit haluaa rapeat ranskalaiset lautasella, ei muuten, höhöhöö. Vain Suomessa äijät naureskelee ranskalaisille autoille. Muualla nautitaan aistikkaasta muotoilusta, ajotuntumasta/mukavuudesta, vakiovarusteista jne. mitä japseihin tai korealaisiin ei saa edes rahalla.

Vierailija
73/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä näitä väitteitä? Mulla on ollu 406 ja 607 ja molemmat huippuvarusteilla, ei mitään sähkövikoja.

Olisikohan olleet vielä vanhemmissa malleissa niitä sähkövikoja. En ole itse 206:tta vanhempaa ajanut eikä siinäkään kyllä sähkövikoja ollut.

309 oli ainakin kaikkia mahdollisia vikoja ja liukkaalla ihan hirveä ajaa jos takapenkillä oli 2 tyyppiä.

Jep! En tiedä mikä hemmetin aivovamma itselleni tuli, että ostin sellaisen aikanaan (olen henkeen ja vereen Saabisti). Maksoin siitä 12 000mk, se oli mulla puoli vuotta ja korjauksiin meni 6 000mk. Ovet ei menneet kiinni jos oli pakkasta, joutui ajamaan töihin niin, että toisella kädellä pidin ovea kiinni ja toisella yritin ohjata ja vaihtaa vaihteita. Ihan järkyttävä leluauto.

Ettei nyt muisti tekisi tepposia tässä kohtaa. Kuvailet VW Passattia varsin osuvasti XDD Jäätyvät lukot ovat passatistille tuttua huttua. Kuormaliina onkin Passat-kuskin vakioseuralainen ja paras kaveri XD

Vierailija
74/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut 307 ja 308 yhteensä 14 vuotta eikä ikinä mitään sähkövikaa...ellei siksi lueta että 307 poltti ajovalojalamppujaan 6 kk välein

Keksitkö syytä tähän? Oma auto tekee samaa, ei Pösö.

Vierailija
75/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista autoista tulee Peugeotteja kun ne tulevat riittävän vanhoiksi.

Ei, kaikista autoista tulee Ooppeleita, paitsi Peugeotista.

Vierailija
76/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt muisti tekisi tepposia tässä kohtaa. Kuvailet VW Passattia varsin osuvasti XDD Jäätyvät lukot ovat passatistille tuttua huttua. Kuormaliina onkin Passat-kuskin vakioseuralainen ja paras kaveri XD

Ei, kyllä se pösö oli, mutta "kiva" kuulla että muillakin on ollut samoja ongelmia =D Hemmetti kun en tajunnut tota kuormaliinaa silloin!

Vierailija
77/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esson baarien aasintuntijat ja muut junttieinarit haluaa rapeat ranskalaiset lautasella, ei muuten, höhöhöö. Vain Suomessa äijät naureskelee ranskalaisille autoille. Muualla nautitaan aistikkaasta muotoilusta, ajotuntumasta/mukavuudesta, vakiovarusteista jne. mitä japseihin tai korealaisiin ei saa edes rahalla.

Kyllä me naisetkin niille nauretaan ihan samalla lailla.

Vierailija
78/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli hyvä maine 1960-70 luvuilla, oli himoitumpi kuin esim Volvo. 

Vierailija
79/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisten narsistien suunnittelemia k*sipäisyyksiä. Kansanluonne muuttuneena materiaksi.

Muista verenpaine!

Vierailija
80/133 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyään ostaa autoa, pieni bensankulutus on ykköskriteeri. Mitenkäs Peugeot siltä osin pärjää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi