Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa harvinaisen kusipäinen pyöräilijä Lauttasaaressa

Vierailija
30.01.2015 |

Mies ajeli varmaan kaikkien liikenteensääntöjen vastaisesti - oli kyllä hienot varusteet, pyörät ja pelit, mutta korvien välissä ei sitten näyttänytkään olevan paljon mitään. Ajoi ajoradalla vaikka vieressä meni kevyenliikenteen väylä, jossa on pyörätie. Ei väistänyt yhtään ketään: ei suojatietä ylittäviä jalankulkijoita, ei oikealta tulevia autoja (risteykset täällä on tasa-arvoisia), ei pysäkiltä lähtevää bussia... Ohitteli autoja oikealta ja vasemmalta, mistä rakosesta nyt omasta mielestään mahtui parhaiten ja tööttäilijöille. Huhhuh... kyllä perkele ärsyttää pyöräilijät jotka ei tunne liikennesääntöjä pätkän vertaa!!! Ja en nyt halua kaikkia pyöräilijöitä mollata; monet ajavat hyvin ja toiset huomioon ottaen, mutta näkyy niitä tällaisia kusipäitäkin olevan liikenteessä. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vissiin tykkää elää, kun yrittää itseltään henkeä pois

Vierailija
2/41 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään. Ja eniten vitutti että tuossakin jos olis päälle ajanut, niin autoilijan viaksi se varmaan olis luettu.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tulen oikealta eteen jos ei kolmiota ole. Se sattuu ihan saatanasti siihen joka tahallaan fillarilla tulee kylkeen -ja kyllä fillaristi sen tietää.

Vierailija
4/41 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli alexander stubb!

Vierailija
5/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisten pyöräilijöiden määrä senkin lisääntyy. FB:ssa on bongausryhmä, mutta eipä se juuri lohduta jonkun idioottipyöräilijän vammauttamaa.

Erittäin karmea paikka löytyy Laajasalon Hevossalmesta. Hullut sukkahousuäijät polkee mitään näkemättä Santahaminaan - ja jyrää samalla jalankulkijat. POLIISI EI TEE MITÄÄN !

Onko noilla hulluilla pyöräilijöillä jokin immuniteetti, HÄH??

Vierailija
6/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipäisten pyöräilijöiden määrä senkin lisääntyy. FB:ssa on bongausryhmä, mutta eipä se juuri lohduta jonkun idioottipyöräilijän vammauttamaa.

Erittäin karmea paikka löytyy Laajasalon Hevossalmesta. Hullut sukkahousuäijät polkee mitään näkemättä Santahaminaan - ja jyrää samalla jalankulkijat. POLIISI EI TEE MITÄÄN !

Onko noilla hulluilla pyöräilijöillä jokin immuniteetti, HÄH??

Sama ongelma Itäväylällä Mellunkylän paloaseman tienoilla. Spandextyypit vetelee rinnakkain kevyenliikenteenväylää tuhatta ja sataa mäkee alas. Ei oo yks ja kaks kertaa kun on meinannut jäädä alle. Ohittavatkin niin lujaa ja läheltä että viistävät kädivartta.

Ajelevat myös ajoradalla vaikka pyörätie vieressä. Tämä nähty Itäväylällä ja Länsimäentiellä.

Sit kun ajat tällaisen tollon päälle, niin autoilija syyllinen vaikka spandexpelle hyökkäs eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin Wanhan Tieliikennelain mukaan tuollaisen pyöräilijän saa yliajaa ilman muuta. On lainsuojaton.

Vierailija
8/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressakin tilanne vain pahenee, pyöräilijöiden välinpitämättömyys liikennesäännöistä lisääntyy, ja mm pyöräkiletoalueella (Särkiniemen puistossa) ajtetaan keltomerkeistä välittämättä, ja jos asiasta huomauttaaa, tulee keskisormea ja kirosanoja.

Myös jalkakäytävillä (= vain jalankulkijoille tarkoitetuilla) ajo on ihan nykypäivää, kaikenikäiset aikuiset sitä tekvät. Sähköpotkulaudat toki mukaan myös. 

On hankalaa olla kävelijä nykyään, kun pitää koko ajan varoa kävelyteillä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

Vierailija
10/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä roistopyöräilijät saisi kuriin? Vituttaa ihan hirveästi. Itsekun tykkään pyöräillä mutta noudatan liikennesääntöjä.

Vierailija
12/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Siinä ei ole Suomessa hirveästi logiikkaa mikä väylä on pyörätie ja mikä jalkakäytävä. Samalla kadulla olevat pyörätie ja jalkakäytävä saattavat näyttää muuten aivan samoilta paitsi, että toisessa on pyörätien kyltti ja toisessa ei.

Pelkällä kyltillä taas ei ole käytännön elämässä mitään vaikutusta siihen missä on turvallista ajaa ja missä ei, vaikka laki toki sanookin, että pyörätiellä ehdottomasti pitää ajaa ja jalkakäytävällä ehdottomasti ei saa ajaa.

Mitä nopeuksiin tulee, niin jos kadulla on vaikka 40 kympin nopeusrajoitus, niin se pätee myös pyörätiellä. Olisi pyöräilijöiden syrjintää pakottaa heidät ajamaan tahallaan hiljempaa kuin muut ajoneuvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Siinä ei ole Suomessa hirveästi logiikkaa mikä väylä on pyörätie ja mikä jalkakäytävä. Samalla kadulla olevat pyörätie ja jalkakäytävä saattavat näyttää muuten aivan samoilta paitsi, että toisessa on pyörätien kyltti ja toisessa ei.

Pelkällä kyltillä taas ei ole käytännön elämässä mitään vaikutusta siihen missä on turvallista ajaa ja missä ei, vaikka laki toki sanookin, että pyörätiellä ehdottomasti pitää ajaa ja jalkakäytävällä ehdottomasti ei saa ajaa.

Mitä nopeuksiin tulee, niin jos kadulla on vaikka 40 kympin nopeusrajoitus, niin se pätee myös pyörätiellä. Olisi pyöräilijöiden syrjintää pakottaa heidät ajamaan tahallaan hiljempaa kuin muut ajoneuvot.

Liikenteen logiikka tulee liikennesäännöistä. Joita myös pyöräilijöiden on noudatettava.

Vierailija
14/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Siinä ei ole Suomessa hirveästi logiikkaa mikä väylä on pyörätie ja mikä jalkakäytävä. Samalla kadulla olevat pyörätie ja jalkakäytävä saattavat näyttää muuten aivan samoilta paitsi, että toisessa on pyörätien kyltti ja toisessa ei.

Pelkällä kyltillä taas ei ole käytännön elämässä mitään vaikutusta siihen missä on turvallista ajaa ja missä ei, vaikka laki toki sanookin, että pyörätiellä ehdottomasti pitää ajaa ja jalkakäytävällä ehdottomasti ei saa ajaa.

Mitä nopeuksiin tulee, niin jos kadulla on vaikka 40 kympin nopeusrajoitus, niin se pätee myös pyörätiellä. Olisi pyöräilijöiden syrjintää pakottaa heidät ajamaan tahallaan hiljempaa kuin muut ajoneuvot.

Liikenteen logiikka tulee liikennesäännöistä. Joita myös pyöräilijöiden on noudatettava.

Myös liikennesääntöjen noudattaminen voi olla epäloogista esimerkiksi jos pyöräilijän on niiden vuoksi jatkuvasti poukkoiltava autojen joukosta jalankulkijoiden joukkoon ja taas takaisin. Toisaalta säännöt ja/tai logiikka eivät myöskään mitenkään automaattisesti korreloi turvallisuuden kanssa, vaikka tässäkin ketjussa paljon turvallisuudesta valitetaan. On tilanteita joissa esimerkiksi lain mukaan oikeassa paikassa pyöräileminen on turvattomin vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarikuriirin on pakko ajaa lujaa, työtahti on kova, ettei deadlinet pauku.

Vierailija
16/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap edes tietää, että vieressä (oikealla puolella) oli pyörätie? Harva erottaa jalkakäytävää pyörätiestä ja äärimmäisen harva erottaa korotetun pyöräkaistan pyörätiestä. Korotettua pyöräkaistaahan ei ole pakko käyttää kuten ei muutakaan pyöräkaistaa. Vasemmalla olevaa pyörätietäkään ei ole pakko käyttää kaikissa tilanteissa.

Vierailija
17/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Siinä ei ole Suomessa hirveästi logiikkaa mikä väylä on pyörätie ja mikä jalkakäytävä. Samalla kadulla olevat pyörätie ja jalkakäytävä saattavat näyttää muuten aivan samoilta paitsi, että toisessa on pyörätien kyltti ja toisessa ei.

Pelkällä kyltillä taas ei ole käytännön elämässä mitään vaikutusta siihen missä on turvallista ajaa ja missä ei, vaikka laki toki sanookin, että pyörätiellä ehdottomasti pitää ajaa ja jalkakäytävällä ehdottomasti ei saa ajaa.

Mitä nopeuksiin tulee, niin jos kadulla on vaikka 40 kympin nopeusrajoitus, niin se pätee myös pyörätiellä. Olisi pyöräilijöiden syrjintää pakottaa heidät ajamaan tahallaan hiljempaa kuin muut ajoneuvot.

No nyt kyllä. Ei todellakaan ole syrjintää kun mennään jalankulkijoita hipoen samalla kulkutiellä.  TILANNENOPEUS!!! Ajoradalla eri asia.

IHmettelen myös, jos mielestäsi jalkakäytäviä ei erota pyöräteistä. Pyrätiet ovat niitä, joissa on merkki pyöräilijöille, KAIKKI MUUT on tarkoitettu vain jalankulkijoille. Jos ei merkkiä siis ole, menet pyöräsi kanssa ajoradalle.

Vierailija
18/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fillarikuriirin on pakko ajaa lujaa, työtahti on kova, ettei deadlinet pauku.[/quote

Onko ne kaikki kuriireja?

Vierailija
19/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla kyse tällaisesta työmatkapyöräilijästä?

Vierailija
20/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% pyöräilijöistä ajelee jalkakäytävällä vaikka ei saisi, joten eipä tuo mitenkään "harvinaisen kusipäistä" ole.  Jos ei sitten lähdetä siitä, että autoilijoiden tiellä oleminen on paljon pahempi rikos kuin jalankulkijoiden tiellä oleminen.

EI harvinaista, mutta erittäin kusipäistä se on.

Jalankulkija on täysin suojaton, pyöräilijöillä lisäksi ei lainkaan tilannetajua vauhdin(kaan) suhteen.

Siinä ei ole Suomessa hirveästi logiikkaa mikä väylä on pyörätie ja mikä jalkakäytävä. Samalla kadulla olevat pyörätie ja jalkakäytävä saattavat näyttää muuten aivan samoilta paitsi, että toisessa on pyörätien kyltti ja toisessa ei.

Pelkällä kyltillä taas ei ole käytännön elämässä mitään vaikutusta siihen missä on turvallista ajaa ja missä ei, vaikka laki toki sanookin, että pyörätiellä ehdottomasti pitää ajaa ja jalkakäytävällä ehdottomasti ei saa ajaa.

Mitä nopeuksiin tulee, niin jos kadulla on vaikka 40 kympin nopeusrajoitus, niin se pätee myös pyörätiellä. Olisi pyöräilijöiden syrjintää pakottaa heidät ajamaan tahallaan hiljempaa kuin muut ajoneuvot.

No nyt kyllä. Ei todellakaan ole syrjintää kun mennään jalankulkijoita hipoen samalla kulkutiellä.  TILANNENOPEUS!!! Ajoradalla eri asia.

Mutta kun ajoradalla ei välttämättä saa ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän