Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa harvinaisen kusipäinen pyöräilijä Lauttasaaressa

Vierailija
30.01.2015 |

Mies ajeli varmaan kaikkien liikenteensääntöjen vastaisesti - oli kyllä hienot varusteet, pyörät ja pelit, mutta korvien välissä ei sitten näyttänytkään olevan paljon mitään. Ajoi ajoradalla vaikka vieressä meni kevyenliikenteen väylä, jossa on pyörätie. Ei väistänyt yhtään ketään: ei suojatietä ylittäviä jalankulkijoita, ei oikealta tulevia autoja (risteykset täällä on tasa-arvoisia), ei pysäkiltä lähtevää bussia... Ohitteli autoja oikealta ja vasemmalta, mistä rakosesta nyt omasta mielestään mahtui parhaiten ja tööttäilijöille. Huhhuh... kyllä perkele ärsyttää pyöräilijät jotka ei tunne liikennesääntöjä pätkän vertaa!!! Ja en nyt halua kaikkia pyöräilijöitä mollata; monet ajavat hyvin ja toiset huomioon ottaen, mutta näkyy niitä tällaisia kusipäitäkin olevan liikenteessä. 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat ovat taipuvaisia syyttämään pyöräilijöitä kusipäiksi myös silloin, vaikka pyöräilijä noudattaisi liikennesääntöjä pilkulleen. Tuo yllä oleva vanhan Lahdentien tapaus on tästä hyvä esimerkki. Siinä laillisesti ajava pyöräilijä epäilemättä saa osakseen yhden jos toisenkin tyyttäyksen kun ei aja jalkakäytävällä niin kuin autoilijoiden mielestä pitäisi.

Pyörällä ei ole pakko ajaa pyörätiellä jos se ei ole ajokunnossa esim tai liikkuminen sillä estyy.  Ajorataa saa aina käyttää eikä se ole koskaan kiellettyä vaikka pyörällä tuliskin ensisijoisesti käyttää pyörätietä jos sellainen on ja estettä sen käyttämiselle ei ole, muistakaa tämä autoilijat. Te ette tiedä mikä se este tai syy on jos pyörä ajaa ajorataa, laitonta se ei ole. Ja tuo olkiukko (lahdentie)jossa pyörätie kyltti on maassa siinä kuvassa ei muuta mitään kevyenliikenteen väylän taholta. 

Tuo palttinatie on se jossa se kääntyvä autoilija ajoi kovaa tulevan pyöräilijän eten ja blokkasi pyörän mahdollisuuden ylittää risteystä. Eli Suomeksi aiheutti tahallisesti kolarin joss pyöräilijä loukkaantui.

Minulle joku hullu yritti konalassa tehdän saman toissa vuonna. Olin tulossa malminkartanon tien yli helsingistä päin kun vihdintieltä oli auto kääntymässä joka oli väistämisvwelvollinen minua kohtaan. Katsoin että sivulleni että auto on tulossa ja käntymässä kun menen itse suoraan. Huomaan että kuski katsoo suoraan minmua ei edes eteenpäin vaan kiiihsyttää juuri eteeni jolloin jarrutan ja alan kietämään jo valmiiksi vasemmalle auton takaa, niin autoiloija vieläkin minua tuijotten lyö liinat kiinni etten mahtusi väistämään häntä, vaikka olin etuajo-oikeutettu. 

Mikähän se laittaa autoilijan kostamaan jotain omituista pyöräilijälle toisen ihmisen terveydestä piittaamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi