Olipa harvinaisen kusipäinen pyöräilijä Lauttasaaressa
Mies ajeli varmaan kaikkien liikenteensääntöjen vastaisesti - oli kyllä hienot varusteet, pyörät ja pelit, mutta korvien välissä ei sitten näyttänytkään olevan paljon mitään. Ajoi ajoradalla vaikka vieressä meni kevyenliikenteen väylä, jossa on pyörätie. Ei väistänyt yhtään ketään: ei suojatietä ylittäviä jalankulkijoita, ei oikealta tulevia autoja (risteykset täällä on tasa-arvoisia), ei pysäkiltä lähtevää bussia... Ohitteli autoja oikealta ja vasemmalta, mistä rakosesta nyt omasta mielestään mahtui parhaiten ja tööttäilijöille. Huhhuh... kyllä perkele ärsyttää pyöräilijät jotka ei tunne liikennesääntöjä pätkän vertaa!!! Ja en nyt halua kaikkia pyöräilijöitä mollata; monet ajavat hyvin ja toiset huomioon ottaen, mutta näkyy niitä tällaisia kusipäitäkin olevan liikenteessä.
Tuo palttinatie on se jossa se kääntyvä autoilija ajoi kovaa tulevan pyöräilijän eten ja blokkasi pyörän mahdollisuuden ylittää risteystä. Eli Suomeksi aiheutti tahallisesti kolarin joss pyöräilijä loukkaantui.
Minulle joku hullu yritti konalassa tehdän saman toissa vuonna. Olin tulossa malminkartanon tien yli helsingistä päin kun vihdintieltä oli auto kääntymässä joka oli väistämisvwelvollinen minua kohtaan. Katsoin että sivulleni että auto on tulossa ja käntymässä kun menen itse suoraan. Huomaan että kuski katsoo suoraan minmua ei edes eteenpäin vaan kiiihsyttää juuri eteeni jolloin jarrutan ja alan kietämään jo valmiiksi vasemmalle auton takaa, niin autoiloija vieläkin minua tuijotten lyö liinat kiinni etten mahtusi väistämään häntä, vaikka olin etuajo-oikeutettu.
Mikähän se laittaa autoilijan kostamaan jotain omituista pyöräilijälle toisen ihmisen terveydestä piittaamatta?