Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi amismuijat pamahtaa paksuksi heti koulun jälkeen?

Vierailija
23.12.2014 |

Itsekin amiksesta valmistunut ja en voisi kuvitellakaan että hankkisin lasta ja vaimoa ennen kolmeakymmentä. Kun olen katsellut opiskelukavereiden instakuvia, todella monella on se lapsi jo nyt. Eikö sitä pitäisi keskittyä uraan? Miten ne kuvittelee että kukaan palkkaa niitä kun selviää että on pikku kakara kotona?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain se on elanto hankittava, jos ei töitä tee/etsi/saa.

Vierailija
2/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En mä vaa oo. Katotaa sit 35-vuotiaana.
T. Amismuija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi keskittyä uraan? Voitko perustella? 

Vierailija
4/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:25"]Miksi pitäisi keskittyä uraan? Voitko perustella? 
[/quote]

Jotta saa rahaa eikä mitään tukia. Ap

Vierailija
5/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Kyllä yliopistolaisia paukahtaa yhtä lailla paksuksi siinä noin 24-vuotiaana, kun valmistuvat.

Vierailija
6/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku amislaiset ei saa töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että oot amis!

Vierailija
8/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:18"]Jaa. En mä vaa oo. Katotaa sit 35-vuotiaana.
T. Amismuija
[/quote]
miksi tätä alapeukutetaa? En mä halua vielä kymmenee vuotee kakaroita huutamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee heti lapset, 2-3, niin pomo saattaa enemmin katsoa hyvillään. voi vaikka sanoa että ei enempää aio lapsia saada, ja voit saada sen työpaikan sensijan 32v lapsettomaan naiseen verrattuna..

Vierailija
10/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa johtua siitä amikseen menevien elämänkouluasenteesta. Ei ymmärretä ehkäistä ja amismuijat ovat helppoja.

Vierailija
12/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:25"]Miksi pitäisi keskittyä uraan? Voitko perustella?  [/quote] Jotta saa rahaa eikä mitään tukia. Ap

[/quote]

Jos ei halua rahaa enempää kuin tarvitsee? Tuilla elää yhtä lailla kaikki äitiyslomalaiset on millaisia uraohjuksia vaan. Sekö on sun elämäsi tarkoitus, ura amispohjalta? Jos on jo asunto, ruokaa ym perustarpeet niin miksi pitäisi kerätä rahaa jos ei vaan kiinnosta? Jos kiinnostaa enemmän tehdä lapset nuorena tai suurperhe? Jos ei halua käyttää ainutlaatuista elämäänsä luoden hienoa putkimiehen/kampaajan ym uraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niillä amiksesta valmistuneilla on työt sillä mallilla, että uskaltaa nuorena tehdäkin niitä lapsia toisin kuin akateemisilla 30+ kortistoon valmistuneilla ;)

Vierailija
14/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".
[/quote]

Isäni on putkiasentaja, omassa firmassa. Tienaa enemmän kuin monet hyvin koulutetut. Työtä kyllä joutuu tekemään ihan kunnolla, pyhinäkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truu amismuijat pamahtaa paksuksi kesken koulun ja jättävät sen kesken.

Vierailija
16/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".
[/quote]

Isäni on putkiasentaja, omassa firmassa. Tienaa enemmän kuin monet hyvin koulutetut. Työtä kyllä joutuu tekemään ihan kunnolla, pyhinäkin. Ap
[/quote]

Huoh, ei ollut rahasta kyse. Oot kyllä niin klisee amis kun kaikki on aina vain rahasta kiinni.

Vierailija
17/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lukion, tein 3 lasta, opiskelen ja odotan nyt neljättä. pariksi seuraavaksi vuodeksi on koululaistan&päiväkotilaisten lomat sitten huolehdittu, kun mulla on koululaisena samaan aikaan kaikki lomat.

ei kovin fiksu valinta ehkä, mutta tähän saakkakin on eletty miehen tuloilla joten kaikki mitä tulevaisuudessa alan saada käteen, on aina plussaa.

Vierailija
18/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina ollut elämäntarkoitus perhe ja lapset. Ja kun parikymppisenä valmistuin ammattilukiosta, oli aika lapselle. Lapsi syntyi 3kk koulun loppumisesta ja tasan vuosi lapsen syntymän jälkeen sain vakituisen työpaikan. Nyt 8 vuotta myöhemmin olen onnellinen kolmen lapsen äiti, saanut kaiken mitä elämältä halusin ja nyt on aika nauttia kaikesta, mitä elämä vielä bonuksena antaa. Työ on minulle tapa ansaita elanto, enkä koskaan ole halunnut luoda uraa. Se kuulostaa työn asettamiselta ykkösprioriteetiksi. Ihmiset ja ihmissuhteet on mulle tärkeintä, ei raha ja ura.

Vierailija
19/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koulutus on pulkassa ja poikkiksella hyvin tienaava työ autonrassaajana/kuskina/lvi-asentajana/you name it.

Vierailija
20/41 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:25"]Miksi pitäisi keskittyä uraan? Voitko perustella? 
[/quote]

Jotta saa rahaa eikä mitään tukia. Ap
[/quote]

Sulla on lapsista huolimatta mahdollisuus tehdä töitä, tukia saa äiti, jos et halua jäädä vanhempainvapaalle.

Itsehän olin esikoisen kanssa valmistujaisissani, jolloin minulla oli jo työpaikka odottamassa hoitovapaalta pääsyä.