syntyykö koirille tai kissoille down pentuja?
Kommentit (6)
Jos tarkoitat sitä, että jotain kromosomia on kolme kpl (kuten Downin syndroomassa nro. 21), niin kyllä voi syntyä. Tosin on hyvin harvinaista, koska kromosomitrisomiat ovat lähes aina letaaleja. Downin syndrooman hedelmöityshetkellä saaneistakin kuolee yli 80% ennen syntymää.
Ajattelin lähinnä että lehmällä olisi tyypillisiä down piirteitä niinkuin ihmisillä.
Ihmiset taitavat olla kaikista viallisimpia eläimiä. Kaikessa ylpeydessään.
Eläimilläkin voi olla down syndrooma. Esim. albiino tiikereillä, joita tahallaan paritetaan yhteen koska ihmiset pitävät niitä niin kauniina. Ovat kovin sisäsiittosta porukkaa, ja tämän takia down syndroomaa esiintyy. Käytiin juuri tämä lukiossa läpi :)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:02"]
Eläimilläkin voi olla down syndrooma. Esim. albiino tiikereillä, joita tahallaan paritetaan yhteen koska ihmiset pitävät niitä niin kauniina. Ovat kovin sisäsiittosta porukkaa, ja tämän takia down syndroomaa esiintyy. Käytiin juuri tämä lukiossa läpi :)
[/quote]
Taas ihmiset mukana. Koirakin menee sekaisin vain silloin, jos ihminen kohtelee sitä huonosti.
Ei, down-syndrooma on ihmisille oma ongelma. Eläimillä voi olla muita synnyinvikoja.