Miksi amismuijat pamahtaa paksuksi heti koulun jälkeen?
Itsekin amiksesta valmistunut ja en voisi kuvitellakaan että hankkisin lasta ja vaimoa ennen kolmeakymmentä. Kun olen katsellut opiskelukavereiden instakuvia, todella monella on se lapsi jo nyt. Eikö sitä pitäisi keskittyä uraan? Miten ne kuvittelee että kukaan palkkaa niitä kun selviää että on pikku kakara kotona?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".
[/quote]
Isäni on putkiasentaja, omassa firmassa. Tienaa enemmän kuin monet hyvin koulutetut. Työtä kyllä joutuu tekemään ihan kunnolla, pyhinäkin. Ap
[/quote]
Huoh, ei ollut rahasta kyse. Oot kyllä niin klisee amis kun kaikki on aina vain rahasta kiinni.
[/quote]
Miten niin klisee? Ennemmin hyvin tienaava amis kuin työtön maisteri tuilla. Ohis
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".
[/quote]
Kyllä amiskin voi urallaan kehittyä, ei se siihen 18-vuotiaana valmistumiseen pääty.
Kaksi amista takana, en oo vielä raskaana. Katotaan sit 10v päästä.
Olen aina ihmetellyt miksi amiksilla on kakaroita ja akateemisilla lapsia?
Ihan sama mulle miten muut tekee. Valmistuin amiksesta 19-vuotiaana, ekan lapsen sain 22-vuotiaana vuoden yrittämisen jälkeen. Ja 23-vuotiaana jatkoin töitä kun siitä alkoi kertyä eläkettä. Tyhmäähän se olisi ollut odottaa 10 vuotta esikoista kun oli jo mieskin matkassa mukana. Ja sama on edelleen, 25 vuoden jälkeen.
Amiksesta valmistuin 19 vuotiaana ja lapsen tein 33 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:35"]Amis keskittyy uraan? Mihin uraan? Samaa duunia se on alusta loppuun, et sellainen "ura".
[/quote]
Isäni on putkiasentaja, omassa firmassa. Tienaa enemmän kuin monet hyvin koulutetut. Työtä kyllä joutuu tekemään ihan kunnolla, pyhinäkin. Ap
[/quote]
Huoh, ei ollut rahasta kyse. Oot kyllä niin klisee amis kun kaikki on aina vain rahasta kiinni.
[/quote]
Miten niin klisee? Ennemmin hyvin tienaava amis kuin työtön maisteri tuilla. Ohis
[/quote]
Työttömät yliopistolaiset alapeukuttaa :D
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"]Truu amismuijat pamahtaa paksuksi kesken koulun ja jättävät sen kesken.
[/quote]
Näin mäkin tein ja hyvin menee. Olen ammatiltani huora nykyisin
Nykyisin räkä on kallista jos muija paksuna ei pysty elättämään.
Ehkä amismuijat löytävät helpommin niin ihanan miehen, että ei tarvitse enempää miettiä, milloin lapsia saataisiin.
Miksi pitää nostaa tällaisia ikivanhoja ketjuja?
Miksi ei, jos sopiva kumppani on jo löytynyt? Tyhmää olisi "keskittyä" uraan ja karuselliajeluihin kunnes yli kolmekymppisenä herää lapsihaaveisiin, mutta kukaan tolkun mies ei huoli.
Unohdin itse kokonaan pamahtaa paksuksi heti ammattikoulun jälkeen! Hitto, en tiennyt, että niin kuuluu tehdä :/ Eikä kaveritkaan huomannu tätä pakollista kuviota elämässään ollenkaan.
Usko mua kun sanon että lapset kannattaa tehdä aikanaan alta 30v tai vähän yli. Ei tarvitse sitten liki 40v tai yli elää enää pikkulapsiperheen elämää ettekä ole muutamaa vuotta vaille eläkeiässä kun lapset ovat 18v. Olisi mukavaa varmaan elää vielä työikäisiä vuosikymmen tai pari kaksinkin. Näkisit mahdollisten lastenlastenkin kasvavan. Lapsen saaminen koulun jälkeen ei ole tosiaankaan virhe. Toivottasti nykyiset parikymppiset eivät toista nyt 35-40v virhettä jättää lasten yrittäminen keski ikään.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin itse kokonaan pamahtaa paksuksi heti ammattikoulun jälkeen! Hitto, en tiennyt, että niin kuuluu tehdä :/ Eikä kaveritkaan huomannu tätä pakollista kuviota elämässään ollenkaan.
Kiinostaa ikäsi? Oletko ajatellut että se paksuksi pamahtaminen onnistuu parhaiten alle 25 v. Siksi varmaan. Töitä kyllä ehtii tehdä sitten kun munasolut alkaa surkastua. Lapseton naistyöntekijä on iso riski työnantajalle.
Koska se on parasta lapsenteko aikaa. Tarvitse sitten keski-ikäisenä ravata hedelmättömyyshoidoissa. Itsekkin jos olisi jättänyt lapsen teon yli kolmikymppiseksi olisi jäänyt sairauksien takia saamatta. Keski-ikäisenä kiva kun taas saa "oman" elämän takaisen ja lapset liitelee omilleen.
Lasten tekemistä ei kannata jättää yli 30-vuotiaaksi, ellei löydy 10-20 teur rahaa hedelmöityshoitoihin. Voi myös jäädä kokonaan lapsettomaksi, jos aloittaa liian myöhään.
Ap siksi tietenkin koska niillä ei ole aivoja