Viimeisimmän antibioottikuurisi syy?
Mihin infektioon viimeksi söit antibioottikuurin? Auttoiko?
Kommentit (39)
Borrelioosiin, ensin suonensis., jatko oraalisesti. Kuuri loppui maanantaina ja ensi tiistaina tapaan inf.lääkärin. Sitten sen näkee kokeiden jälkeen mikä tilanne on nyt.
Viikon kuuri ja välikorvan tulehdus. Ikää 45 v, eikä ollut eka tulehdus. Lapsena eka korvatulehdus vasta 10 v, tämä viimeisin oli ehkä viides laatuaan. Auttoi. Kuurin antoi mulle just valmistunut lekuri terkkarissa ja kehoitti vielä, että kuukauden päästä sitten uudestaan jälkitarkastukseen. En mennyt, kun en katsonut aiheelliseksi. Jos ikää olisi ollut 5 v tai alle, niin ehkä sitten.. :DD
Nyt kyllä täytyy sanoa, ettei minkäänlaista muistikuvaa! :)
Keskenmenon jälkeen tehdyn kaavinnan aiheuttamaan kohtutulehdukseen söin kuurin lokakuussa, olisivat tarjonneet kuuria yhteen näppyläänkin tämän vuoden puolella, mutten koskaan hakenut kuuria koska on ihan naurettavaa puputtaa johonkin näppylään ab-kuuria. Olisin halunnut vaan, että tää lääkäri puhkaisis kyseisen patin ja sit olisin itse pitänyt sen puhtaana. Muttei suostunut puhkaisee, joten hoidin kyseisen patin itse. Ilman lääkettä.
Silmätulehdus muutama kuukaus sitten. Keuhkoputkentulehduksiin tullut myös syötyä viime vuosina useempiki kuuri kun ei oo kuukauden jälkeen helpottanu ja yskä ollut jäätävä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:17"]
Silmätulehdus muutama kuukaus sitten. Keuhkoputkentulehduksiin tullut myös syötyä viime vuosina useempiki kuuri kun ei oo kuukauden jälkeen helpottanu ja yskä ollut jäätävä.
[/quote]
Onko ne auttanu keuhkoputkentulehduksiin? Mä joskus söin kanssa pari kertaa kyseiseen tautiin ja se mitään auttanu, yhtälailla on menny ohi ajan kanssa ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:11"]
Borrelioosi. Auttoi.
[/quote]
Kai sä tiedät sen, ettei borrelioosia välttämättä löydy verikokeista vaikka se olisi vielä elimistössä? Siinä on sellainen hassu pöpö, joka osaa naamioitua eikä jää kiinni verikokeissa. Joten enpä lähtisi julistamaan, että lääkekuuri on auttanut, se pöpö on todennäköisesti vaan hetkellisesti piilossa ja odottamassa myöhempää aktivoitumista. Kannattaa seurailla mitä oudoimpia oireita ja pitää takaraivolla muistissa tuo tauti myöhempiä oireita silmälläpitäen.
[quote author="kuperkeikka" time="22.08.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:11"]
Borrelioosi. Auttoi.
[/quote]
Kai sä tiedät sen, ettei borrelioosia välttämättä löydy verikokeista vaikka se olisi vielä elimistössä? Siinä on sellainen hassu pöpö, joka osaa naamioitua eikä jää kiinni verikokeissa. Joten enpä lähtisi julistamaan, että lääkekuuri on auttanut, se pöpö on todennäköisesti vaan hetkellisesti piilossa ja odottamassa myöhempää aktivoitumista. Kannattaa seurailla mitä oudoimpia oireita ja pitää takaraivolla muistissa tuo tauti myöhempiä oireita silmälläpitäen.
[/quote]
Niin, tämänhetkisen tiedon mukaan, sen parhaan mitä tiedetään, auttoi. Olen aika hyvin selvillä vasta-ainemäärityksistä ja niiden todenperäisyydestä enkä oikein ymmärrä mihin haluat tällaisella pelottelulla pyrkiä. Vaikka borrelioosi on vakava sairaus, se saadaan lähes aina hoidetuksi näin alkuvaiheessa.
Virtsajohtimen tulehdukseen viime syksynä
Ups sori! Kysymys olikin mihin SÖIT antibioottia. Sain suoraan suoneen tohon tulehdukseen. Viimeksi taisin syödä 11-vuotiaana, kun olin puutyötunnilla iskenyt taltan kämmeneen. En muista, onko sen jälkeen tullut kuureja. -26
Aloitin eilen akneen antibioottikuurin taas vaihteeksi. N40 (Tätä edellinen oli toukokuussa silmätulehdukseen.)
Pissatulehdukseen 4kk sitten. Tuli synnytyksen yhteydessä tehdyn katetroinnin seurauksena. :/
Poskiontelontulehdus. Pari kuukautta sitten. Auttoi.
Tulehtunut viisaudenhammas ennen leikkausta, auttoi. Kymmenen vuoden sisään olen syönyt lisäksi kaksi kuuria, yhden borrelioosiin ja yhden korvatulehdukseen - tepsivät. Nuhakuumeeseen en ole syönyt lääkärin tyrkytyksestä huolimatta.
Puoli vuotta sitten antibiootit suoneen korkean vedenmenon takia (vai miksikä sitä sanotaan). Sitä ennen söin noin kymmenen vuotta sitten antibiootit keuhkotulehdukseen.
Virtsaputkentulehdus ehkä noin 4v sitten. Auttoi.
Angiinaan 20 vuotta sitten. Auttoi.