Onko sinun lähipiirissäsi VELAa?
Kommentit (40)
Ei ole. Lähinnä olosuhteiden pakosta vastoin tahtoaan lapsettomia (OLPAVATALA)
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Minulla on velaton lähipiiri. Tätä sanaleikkiäkö hait?
Osa mun serkuista on veloja. Hyvin useat mun miehen kavereista on vela-pareja, siksi vähän jäänyt näkemiset, kun meille tuli lapsia.
On, poikani (vanhin neljästä) vaimonsa kanssa. Kertoivat avoimesti asiasta jo suhteen alussa 15 vuotta sitten ja kunnioitan päätöstään, koska en kaipaa juuri nyt lapsenlapsia. En tiedä kaipaanko koskaan, mutta neljän lapsen äitiniä olen juuri päässyt eroon nuorimmastakin ja nautin täysillä siitä, etten ole vastuussa kuin itsestäni.
Minä, mun sisko, mun mies, mun miehen veli ja sen vaimo, mun paras kaveri ja sen mies, useampi muu kaveri ja työkaveri, mun pomo.
Tiedän useampiakin 50+v naisia, jotka ovat lapsettomia. Varmuudella veloja heistä on viisi, minä mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
On, poikani (vanhin neljästä) vaimonsa kanssa. Kertoivat avoimesti asiasta jo suhteen alussa 15 vuotta sitten ja kunnioitan päätöstään, koska en kaipaa juuri nyt lapsenlapsia. En tiedä kaipaanko koskaan, mutta neljän lapsen äitiniä olen juuri päässyt eroon nuorimmastakin ja nautin täysillä siitä, etten ole vastuussa kuin itsestäni.
Itsehän olen VASE ja VASI.
-sama
Onko silloin vela, jos ei halua lapsia oman köyhyytensä takia? Ei halua tuottaa toiselle kärsimystä.
Jos elämä olisi mennyt toisin ja olisin vaikka lääkäri, niin sitten haluaisin oman lapsen. Se on myöhäistä nyt.
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
On. Lapseni kummi on vela. Millaisia kokemuksia halust kuulla?
Minun oma lapsi on, ei tykkää lapsista yhtään ja muistaa vielä omat p*rseilyt niin ei halua samaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Voi lässyn lässyn.
On. Lapseni kummi on vela. Millaisia kokemuksia halust kuulla?