Onko sinun lähipiirissäsi VELAa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
On, minä
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä että katkaisit heidän sukunsa? Ajattelitko vain sinun omaa helppoa ja vaivatonta elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Olen yli 50 ja minun ikäluokassa tunnen yhden jolla on lapsenlapsia, moni on itsekin lapseton ja monella yksi lapsi joka ei aio lapsia tehdä. Hyvin menee vaikkei minun lapset ole lapsia tehneet, en edes ole varma haluaisinko edes mummoksi. Että meitä on monta vanhenemassa
Vierailija kirjoitti:
Onko silloin vela, jos ei halua lapsia oman köyhyytensä takia? Ei halua tuottaa toiselle kärsimystä.
Jos elämä olisi mennyt toisin ja olisin vaikka lääkäri, niin sitten haluaisin oman lapsen. Se on myöhäistä nyt.
On aivopesun uhri. Peloteltu lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Sateella on kiva käydä koiran kanssa lenkillä, tykkään sateesta mutten viinistä, en käytä alkoholia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, minä
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä että katkaisit heidän sukunsa? Ajattelitko vain sinun omaa helppoa ja vaivatonta elämääsi?
Että ihmisen pitäisi sinusta ensin ajatella omien vanhempiensa mielipidettä jostain suvunkatkeamisesta ja sen mukaan sitten elää elämänsä ja tehdä näin suuria asioita, vaikka ei tunne siihen kutsumusta? Huhhuh. Vaikka en olekaan tuo jolta kysyit, niin kyllä minä ainakin haluan elää helppoa ja vaivatonta elämää. Miksi ihmeessä haalisin siihen jotain ylimääräistä hankalaa säätöä.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Kissan viikset. Käy tutustumassa hoitolaitosten vanhus-osastoon. Paljonko näkyy jälkikasvua vaihtaas vaippoja saati ulkoiluttamassa edes kerranb vuodessa omaa äitiä/isäänsä.
Eli se siitä yksinäinen vanhuus ellei lapsia -jorinasta.
Ei ole. Tahattomasti lapsettomia on. He ovat kertoneet lapsettomuushoidoista ja keskenmenoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Nähtävästi kaikki vanhemmatkaan eivät ole kypsiä, kun eivät suvaitse toisten valintoja,
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Böhöhöhö :D meillä vihatuimmat päivät ovat joulu, äitienpäivä ja isänpäivä. Arvaatkos miksi?
t. lähihoitaja hoivakodissa
On, ainakin hetken vielä. Ukko on taas pelireissussa viikonlopulla joten pääsen kyntämään vakoa. En käyttänyt kortsua viimeksikään vaikka niin sanoin. Kyllä tämä vako siemennetään ja nainen saadaan tiinehtymään. He sanovat nimittäin olevansa mielummin ilman lapsia, mutta olen päätellyt, että kyse on miehen kyvyttömyydestä. Nainen ei ainakaan suurta viinimäärää tarvitse kun levittää reitensä. Ihana nainen muutenkin. Huomenna tähän aikaan ensimmäinen siemennys tehty jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Viethän sinäkin itseltäsi mahdollisuuden lapsivapaaseen elämään.
Eläköön kukin miten itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Nähtävästi kaikki vanhemmatkaan eivät ole kypsiä, kun eivät suvaitse toisten valintoja,
Ei kyse ole suvaitsemattomuudesta. Kyse on tietämättömyyden tunnistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Olet kirjoittanut samaa viestiä aiemminpiinkin ketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Nähtävästi kaikki vanhemmatkaan eivät ole kypsiä, kun eivät suvaitse toisten valintoja,
Ei kyse ole suvaitsemattomuudesta. Kyse on tietämättömyyden tunnistamisesta.
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, kun EN HALUA lasta?
Hankkia sellainen väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.
Surullista tyhmyyttä.
Ei kai se tyhmyytyä ole, kun elävät sellaista elämää mitä itse haluavat. Itselläni on kolme lasta ja en voisi kuvitella elämääni ilman lapsia. Läheiseni ovat valinneet toisin.
On se tyhmyyttä, kun vanhemmuuteen kypsytään ja asia avautuu sitä kautta. Velat vievät itseltään mahdollisuuden.
Nähtävästi kaikki vanhemmatkaan eivät ole kypsiä, kun eivät suvaitse toisten valintoja,
Ei kyse ole suvaitsemattomuudesta. Kyse on tietämättömyyden tunnistamisesta.
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, kun EN HALUA lasta?
Hankkia sellainen väkisin?
Ilmeisesti tuon yhden mamman mielestä kyllä.
On. Minä itse. En koskaan luovu tästä. Kaikki mitä olen nähnyt varsinkin viimeisen 10 vuoden aikana on vain vahvistanut antinatalismiani. Kunpa ei olisi itsekään tarvinnut syntyä, ainakaan Suomeen, köyhien päälle paskantajaan.
Lapsettomat lapseni eivät lipitä viiniä. He nauttivat elämästä omalla tavallaan.