Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun lähipiirissäsi VELAa?

Vierailija
25.06.2026 |

Kokemuksia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lapseni kummi on vela. Millaisia kokemuksia halust kuulla?

Vierailija
2/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Lähinnä olosuhteiden pakosta vastoin tahtoaan lapsettomia (OLPAVATALA)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ja miniäni.

Vierailija
4/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, minä

Vierailija
5/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.

Vierailija
6/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampiakin, pariskuntiakin jopa.

Vierailija
8/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen myös VEMI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velaton lähipiiri. Tätä sanaleikkiäkö hait?

Vierailija
10/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa mun serkuista on veloja. Hyvin useat mun miehen kavereista on vela-pareja, siksi vähän jäänyt näkemiset, kun meille tuli lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, poikani (vanhin neljästä) vaimonsa kanssa. Kertoivat avoimesti asiasta jo suhteen alussa 15 vuotta sitten ja kunnioitan päätöstään, koska en kaipaa juuri nyt lapsenlapsia. En tiedä kaipaanko koskaan, mutta neljän lapsen äitiniä olen juuri päässyt eroon nuorimmastakin ja nautin täysillä siitä, etten ole vastuussa kuin itsestäni.

Vierailija
12/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mun sisko, mun mies, mun miehen veli ja sen vaimo, mun paras kaveri ja sen mies, useampi muu kaveri ja työkaveri, mun pomo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useampiakin 50+v naisia, jotka ovat lapsettomia. Varmuudella veloja heistä on viisi, minä mukaanlukien.

Vierailija
14/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, poikani (vanhin neljästä) vaimonsa kanssa. Kertoivat avoimesti asiasta jo suhteen alussa 15 vuotta sitten ja kunnioitan päätöstään, koska en kaipaa juuri nyt lapsenlapsia. En tiedä kaipaanko koskaan, mutta neljän lapsen äitiniä olen juuri päässyt eroon nuorimmastakin ja nautin täysillä siitä, etten ole vastuussa kuin itsestäni.

Itsehän olen VASE ja VASI. 

 

-sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silloin vela, jos ei halua lapsia oman köyhyytensä takia? Ei halua tuottaa toiselle kärsimystä.

 

Jos elämä olisi mennyt toisin ja olisin vaikka lääkäri, niin sitten haluaisin oman lapsen. Se on myöhäistä nyt. 

Vierailija
16/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella monta. Kaksi nykyistä parasta ystävääni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Samoin veljeni vaimoineen, useita ystäviä on lapsettomina, vaikka ovat olleet parisuhteissa. Eivät halua lapsia ja ovat sen tuoneet ilmi usein.

Surullista tyhmyyttä.

Vierailija
17/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.

Vierailija
18/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Lapseni kummi on vela. Millaisia kokemuksia halust kuulla?

Minun oma lapsi on, ei tykkää lapsista yhtään ja muistaa vielä omat p*rseilyt niin ei halua samaa kokemusta. 

Vierailija
19/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
20/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.

Voi lässyn lässyn.