Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet sinkku 40+, kesäloma alkaa, mitä teet?

Vierailija
25.06.2026 |

Kysymys on siis laadittu olettaen, että seura kelpaisi.

Minä olen siinä tilanteessa, loma alkoi maanantaina ja haluaisin käyttää kesälomapäivät hyvin. Kohta huomaan muuten, että loma hujahti ohi ja arki jatkui entisellään, eikä ollut mitään säpinää ja edessä on syksy.

Olen nyt ensitöikseni käynyt istumassa kahvilassa ja tajunnut, että se ei ainakaan toimi. Joka pöydässä istuu yleensä keski-ikäinen sinkkunainen tai kaksi keski-iän ohittanutta naista ja lopuissa turistiseurueita. (Kahvila toimisi sen sijaan hyvin sinkkuMIEHILLE, menkää mirhet kokeilemaan!)

Miten muuten voisi tavata miehiä livenä, jos on yksin, eikä kavereita baareihin? Asun pk-seudulla. En kehtaa mennä yöelämään yksin, vaikka se varmaan olisi suoraviivaisin paikka.

Palstan vaateketjussa oli joku keski-ikäinen nainen, joka kirjoitti, että häntä joku mies iskee joka päivä, vaikka hän on varattu. Jos joku sellainen harvinaisuus on linjoilla, niin tule kertomaan, miten me muutkin saisimme miehiltä flirttiä ja iskemistä! En ole kokenut sellsidta vuosikausiin, joten teen ilmeisesti jotain väärin.

 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisäksi olen viettänyt paljon aikaa ulkona, kävellyt ja istunut puistonpenkillä jne, ajatuksena että kotoa kukaan ei tule hakemaan. Mutta ei näköjään ulkoakaan.

Ap

Vierailija
2/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Sinkkutapahtumat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Vierailija
4/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

Vierailija
5/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle sopii ikäsi puolesta eläkeikäinen mies, eli kannattaa esim. alkaa käydä kirjastossa ja muissa paikoissa missä 65+ miehet viihtyvät ja viettävät aikaa. Heitä näkee myös huoltamoiden kahviloissa joissa usein kokoontuu eläkeläismiesten porukoitakin. Varmasti mielellään juttelevat kunhan lähestyt rohkeasti.

Vierailija
6/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle sopii ikäsi puolesta eläkeikäinen mies, eli kannattaa esim. alkaa käydä kirjastossa ja muissa paikoissa missä 65+ miehet viihtyvät ja viettävät aikaa. Heitä näkee myös huoltamoiden kahviloissa joissa usein kokoontuu eläkeläismiesten porukoitakin. Varmasti mielellään juttelevat kunhan lähestyt rohkeasti.

Sinäkin jankkaaja voit mennä johonkin niistä sadasta itse aloittamastasi ketjusta, joissa nelikymppiselle naiselle sopii mielestäsi 65 v mies. Tässä ketjussa keskustellaan normaaleiden tervepäisten ihmisten maailmankuvan pohjalta, jossa mies ja nainen ovat suunnilleen samanikäisiä.

Ap

Vierailija
8/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kokeilisin deittisovelluksia. Tai voisihan sitä mennä joskus yksin baariin alkuillasta, juoda kahvin tai jonkun drinkin ja lukea samalla päivän lehden. Koittaisin myös etsiä sinkkutapahtumia, mutta niissä toki ongelmana on se, että useimmiten osallistujista valtaosa on alle 40-vuotiaita, eli ei välttämättä toimi 40+ ikäisille.

Kannattaa myös muista, että nämä "minua tullaan joka päivä iskemään monta kertaa" ovat joko keksittyjä juttuja tai sitten joku harhaisesti luulee, että jokainen kohtelias oven auki pitäminen seuraavalle tai naapurin tervehtiminen rappukäytävässä ovat iskuyrityksiä. Ei suomalaiseen kulttuuriin oikein kuulu sellainen, että iskemään hakuammuntana tuntemattomia ihmisiä heti kun vain jossain näkyy vastakkaista sukupuolta oleva ihminen. Ja kuka tuollaisia iskuyrityksiä edes kaipaa, jotka eivät edes kohdistu itseen, vaan ovat vain mekaanista toimintaa kenen tahansa kohdalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lomalla "tehdä" mitään vaan lomaillaan, langetaan lomaan...

Vierailija
10/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian vanha. Olet muuttunut näkymättömäksi.

Vierailija
12/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan kamat polkupyörään ja polkaisen maantielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on ainoa vaihtoehto. Paitsi jos on ruma ja lihava.

Vierailija
14/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käydä Musiikkitalon futiskisakatsomossa. Mene Paville lavatansseihin, katso erityisesti tanssikurssipäivät. Käy Kaupunkitanssien tanssikursseilla. Käytä deittisovelluksia tai Jodelia. Avaa Facebookin Dating -ominaisuus. Onnea parinhakuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha. Olet muuttunut näkymättömäksi.

Tässäpä taas hyvä esimerkki kliseestä, jota ihmiset tykkäävät toistella jostain syystä, mutta joka ei mitenkään korreloi ihmisten todellisen elämän kanssa. Ei ole olemassa mitään "näkymättömäksi muuttumista" pariutumismielessä. Jatkuvasti pariutuu 40+, 50+, 60+ ja vielä joitakin 70+ ikäisiä naisia (viimeksi mainittujen pariutumista tosin vähän haittaa se, että miehiä rupeaa jo kuolemaan, joten vanhoille naisille ei vaan enää löydy tarpeeksi kumppaniehdokkaita, niille harvoille, joita vielä romantiika kiinnostaisi). Mutta 40+ naiset löytävät kyllä kumppanin ihan hyvällä todennäköisyydellä.

Vierailija
16/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanikäinen sinkkunainen, ja mulla ei ole kyllä mitään ongelmia mennä istumaan terasseille, baareihin tai vaikka rannalle yksin. Niissä niitä miehiä tapaa.

Vierailija
17/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

Tämä! Se on vaan hyvä, että metoo-provosoituneet miehet pysyy naisista erossa, koska eivät selvästikään ymmärrä,  mikä on normaalin kanssakäymisen ja ahdistelun ero. Mahtavaa on myös se, että ehkä nää lopulta katoaa maapallolta, kun eivät pääse lisääntymään. Luonnonvalinta on hieno asia! 

Vierailija
18/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty samaistumaan tilanteeseesi. Sori siitä.

Vierailija
19/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha. Olet muuttunut näkymättömäksi.

Tässäpä taas hyvä esimerkki kliseestä, jota ihmiset tykkäävät toistella jostain syystä, mutta joka ei mitenkään korreloi ihmisten todellisen elämän kanssa. Ei ole olemassa mitään "näkymättömäksi muuttumista" pariutumismielessä. Jatkuvasti pariutuu 40+, 50+, 60+ ja vielä joitakin 70+ ikäisiä naisia (viimeksi mainittujen pariutumista tosin vähän haittaa se, että miehiä rupeaa jo kuolemaan, joten vanhoille naisille ei vaan enää löydy tarpeeksi kumppaniehdokkaita, niille harvoille, joita vielä romantiika kiinnostaisi). Mutta 40+ naiset löytävät kyllä kumppanin ihan hyvällä todennäköisyydellä.

Sitä paitsi deittispeissahan on enemmän keski-ikäisiä miehiä kuin naisia, joten ei nainen todellakaan näkymättömäksi muutu. Miesten laatu onkin sitten eri juttu..

Vierailija
20/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin koko asian ja eläisin elämääni. Se tulee kohdalle sitten kun tulee ja vähiten odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä