Ostin ikenille mukamas hyvää tekevää hammastahnaa: Parodontax
Pitäähän tuo nyt käyttää.
Raikasta oloa siitä ei tule. Fiilis on kuin että olisi harjannut hampaansa Kallen mätitahnalla.
- mummo -
Kommentit (30)
Jos on vetäytyneet ikenet ja vihlontaa niin suosittelen tätä.
https://www.elmex.fi/products-range/sensitive/elmex-sensitive-professio…
https://www.elmex.fi/products-range/sensitive/elmex-sensitive-mouthwash…
Minulla on reikiintyminen vähentynyt ja ollut krooninen ientulehdus. Kun en jaksa säännöllistä hampaiden jynssäystä ja lankaamista. Kiilteet kun ovat jo ajat sitten 60+ häipyneet ja ajoittain vihloo mistä milloinkin. Hammaskiveä ei ole paljoa nykyään ollut kun näitä aloin käyttämään.
Paradontax on niin saakelin pahaa etten toista kertaa osta.
Minä totuin siihen makuun viikossa, tosin en kyllä ole mitään merkittävää muutosta ienterveydessäni huomannut
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ensin ajattelin mutta muutaman käyttökerran jälkeen siihen tottui. Otan aina hammaslääkäristäkin sitä kun on ilmaisjakelussa niitä pieniä tuubeja.
Muilla tavoilla ei hampaat puhdistu.
Kokeile seuraavalla kerralla hammasharjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ensin ajattelin mutta muutaman käyttökerran jälkeen siihen tottui. Otan aina hammaslääkäristäkin sitä kun on ilmaisjakelussa niitä pieniä tuubeja.
Kyllä siihen makuun hmm tottuu sanoisin siedättyy. Mun ensimmäinen mielipide siitä mausta oli että siihen tuubiin kuuluisi varoitus teksti. Ei saa käyttää hautausmaalla voi herättää kuolleita. Siis kun se tökötti osui makuhermoihin niin ei sitä uskonnut. Ei voi olla todellista! Auttaa se jotain kun sinnillä käyttää mutta pahaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, en saa tuubia loppumaan millään. Meinaa oksu tulla ja todellakaan suussa ei ole raikas olo pesun jälkeen.
Poika (17 v) käyttää vihreätä Pepsodenttiä ainoastaan, on meinaan ainoa hammastahna joka ei aiheuta hänelle kivuliaita aftoja.
Lainaan sitä ja siksi tuo Paradontax ei lopu 😂
Vierailija kirjoitti:
Jos on vetäytyneet ikenet ja vihlontaa niin suosittelen tätä.
https://www.elmex.fi/products-range/sensitive/elmex-sensitive-professio…
https://www.elmex.fi/products-range/sensitive/elmex-sensitive-mouthwash…
Minulla on reikiintyminen vähentynyt ja ollut krooninen ientulehdus. Kun en jaksa säännöllistä hampaiden jynssäystä ja lankaamista. Kiilteet kun ovat jo ajat sitten 60+ häipyneet ja ajoittain vihloo mistä milloinkin. Hammaskiveä ei ole paljoa nykyään ollut kun näitä aloin käyttämään.
Saako noita tavallisesta marketista?
Siitä on nykyisin myös hyvänmakuinen versio. Taisivat saada palautetta :D
Vierailija kirjoitti:
Tulee puhdas olo, kun sooda hankaa. Itse en kestä niitä liian raikkaita.
Mulla halkeaa suupielet tuolla Parodontaxilla, varmaan just se sooda tekee sen. Kokeilin kerran nimittäin sellaista soodapohjaista deodoranttia ja kainaloista lähti nahkat.
Vierailija kirjoitti:
Muilla tavoilla ei hampaat puhdistu.
Höps, ei toi aloituksessa mainittu tahna mikään ihmeaine ole. Varmaan aika sama, mitä fluorihammastahnaa käyttää, kun pesee hampaat kahdesti päivässä ja puhdistaa hammasvälit.
Vierailija kirjoitti:
Minä totuin siihen makuun viikossa, tosin en kyllä ole mitään merkittävää muutosta ienterveydessäni huomannut
Minä ostin saman merkkistä suuvettä. Aamuin illoin purskuttelen ohjeen mukaan.
Tuo non niin pahan makuista, että hampaiden harjaamisen jälkeen purskuttelen suuni Vademecumilla.
Sekään ei ole hyvän makuista, mutta parempaa kuin tuo hammastahna.
Apteekista saa Salutem - merkkistä hammastahnaa, missä ei ole mitään suun limakalvoja ärsyttäviä ainesosia, eikä se maistu eikä tuoksu millekään. Olen käyttänyt sitä nyt kolme vuotta hammaslääkärin suosituksesta, enkä vaihtaisi enää mihinkään.
Kallista on kyllä, mutta myös riittoisaa.
Useissa hammastahnoissa on aivan turhia ja jopa limakalvoille epämieluisia aineita. Hammastahnan tuoksu ei raikasta suuta eikä hengitystä, molemmat raikastuvat vain , jos suu on oikeasti puhdas.
Suuvesissä on lähes aina alkoholia, mikä sekään ei ole hyväksi suun limakalvoille. Eivätkä ne raikasta hengitystä, hetkeksi peittävät alleen pahan hajuisen hengityksen,mutta vain hetkeksi. Aivan turhia ja jopa haitallisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, en saa tuubia loppumaan millään. Meinaa oksu tulla ja todellakaan suussa ei ole raikas olo pesun jälkeen.
Poika (17 v) käyttää vihreätä Pepsodenttiä ainoastaan, on meinaan ainoa hammastahna joka ei aiheuta hänelle kivuliaita aftoja.
Lainaan sitä ja siksi tuo Paradontax ei lopu 😂
Olen kokeillut monia hammastahnoja aftojen takia, myös niitä missä ei ole sitä natriumlauryylisulfaattia mutta pepsodent sininen tai vihreä ainoat melkein mistä en aftoja saa :D
Makuun kyllä tottuu. Minulle yksi hammashoitaja tuota suositteli ja käytin noin vuoden. Toinen sanoi, että se on liian rakeinen ja saattaa loppupelissä hangata liikaa hampaita ja ikeniä. Sanoi ettei kunnon tutkimusta ko. tahnasta ole tehty ja itse ei käyttäisi. Tiedä sitten. Itse siirryin takaisin norma tahnaan ja harjaan ja lankaan kunnolla hampaan välit.
Pahanhajuinen hengitys on kamalaa. minun pitäisi mennä hammaslääkäriin nyppäyttämään hampaan juuri pois. Kerään siihen rohkeutta.
Kävi niin, että olin laivareissulla ja aamulla ihmettelin, kun ei enää pakota hammasta. No sitä hammasta ei enää ollut - juuri vaan. En halua edes miettiä, että menikö se hammas mahaan kaikkien niiden juotujen juomien myötä. 😟
Tulee puhdas olo, kun sooda hankaa. Itse en kestä niitä liian raikkaita.