Olet sinkku 40+, kesäloma alkaa, mitä teet?
Kysymys on siis laadittu olettaen, että seura kelpaisi.
Minä olen siinä tilanteessa, loma alkoi maanantaina ja haluaisin käyttää kesälomapäivät hyvin. Kohta huomaan muuten, että loma hujahti ohi ja arki jatkui entisellään, eikä ollut mitään säpinää ja edessä on syksy.
Olen nyt ensitöikseni käynyt istumassa kahvilassa ja tajunnut, että se ei ainakaan toimi. Joka pöydässä istuu yleensä keski-ikäinen sinkkunainen tai kaksi keski-iän ohittanutta naista ja lopuissa turistiseurueita. (Kahvila toimisi sen sijaan hyvin sinkkuMIEHILLE, menkää mirhet kokeilemaan!)
Miten muuten voisi tavata miehiä livenä, jos on yksin, eikä kavereita baareihin? Asun pk-seudulla. En kehtaa mennä yöelämään yksin, vaikka se varmaan olisi suoraviivaisin paikka.
Palstan vaateketjussa oli joku keski-ikäinen nainen, joka kirjoitti, että häntä joku mies iskee joka päivä, vaikka hän on varattu. Jos joku sellainen harvinaisuus on linjoilla, niin tule kertomaan, miten me muutkin saisimme miehiltä flirttiä ja iskemistä! En ole kokenut sellsidta vuosikausiin, joten teen ilmeisesti jotain väärin.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.
Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!
Muistan sen laiturikommentin! 😀
On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.
Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.
Ap
Tässä vaiheessa tyhmemmillekin paljastuu että kyseessä on provo.
Mukavaa että asia selvisi vihdoin myös sinulle.
Etsit kuitenkin vain komeita, pitkiä ja menestyneitä miehiä. Kunnollinen, tavallinen, hyvä ja kiltti mies ei kesälläkään taida kelvata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.
Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!
Muistan sen laiturikommentin! 😀
On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.
Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.
Ap
Tässä vaiheessa tyhmemmillekin paljastuu että kyseessä on provo.
Mikähän tästä tekee sinun mielestäsi provon?
Olen yksinkertaisesti pyrkinyt oleilemaan ns ihmisten ilmoilla kaikilla luontevilla tavoilla.
Ap
Jossain harrastuksessa on luontevaa tutustua. Mikä sinua kiinnostaa? Miehiä on näkynyt jopa joogaryhmissä. Mutta enempi kyllä esim frisbeegolfaamassa. Voit hankkia myös koiran. Mielellään iso koira, miehiä ei pienet seurakoirat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä miehenä ikinä lähestyisi vierasta naista kahvilassa. metoon vaara on suuri. ei naisesta päältäpäin voi tietää, millainen kaikestaloukkaantuja ja ahdistuja se on.
Näin se on. Tai puiston penkillä. Nykyään ei uskalla. m
No, mä laitan työkoneen kiinni ja lähden siitä tunnin päästä lentoketälle. Pari viikkoa kiertelen Brittein saaria, alkusuunnitelma on mutta lopusta en tiedä, meen minne nenä näyttää. Tapaan ihmisiä jos tapaan, jos en niin en. Tosin tuolla on todella helppoa alkaa jutella kenen kanssa tahansa, britit osaavat vääntää juttua mistä vaan. Ja vaikka kaupan jonossa jos niikseen tulee. Mutta uskon että olen tämänkin reissun ihan yksin. Siksihän olen sinkkukin näin "vanhana", ei kiinnosta miesten seura missään muodossa enempää kuin oma rauhani :D.
Miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä kahvilassa / puiston penkillä?
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sopii ikäsi puolesta eläkeikäinen mies, eli kannattaa esim. alkaa käydä kirjastossa ja muissa paikoissa missä 65+ miehet viihtyvät ja viettävät aikaa. Heitä näkee myös huoltamoiden kahviloissa joissa usein kokoontuu eläkeläismiesten porukoitakin. Varmasti mielellään juttelevat kunhan lähestyt rohkeasti.
:D
Tämähän on tietysti vitsi, ja hauska sellainen. Surullisempaa on jos se jankuttajapappa löysi tähänkin ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.
Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!
Muistan sen laiturikommentin! 😀
On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.
Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.
Ap
AP mä oon samanlainen kuin sä. Vaikka en ole luonteeltani seinäruusu (oletan että useimmat ajattelevat värintöntä ja hiljaista, ujoa tyyppiä), olen aina näkymätön. Vähintään "siinä mielessä", jos en kokonaan. Esim tykkään katsoa urheilukisoja ja vuosien ajan jaksoin mennä sporttibaareihin sun muihin katsomaan pelejä yksin. Sain kyllä joskus juttuseuraa kun menin vaan itse puhumaan miehille mutta ei niistä mitään seurannut kun kukaan ei kiinnostunut. Ja se on siis täysin ok. Naurattaa vain nämä "sen kuin menet ulos" jutut.
Olen nyt ravannut "ulkona" noin 25 vuotta - ja huom, myös asunut ulkomailla lämpimämmän kulttuurin maissa - ja koskaan ikinä missään kukaan ei ole tullut spontaanisti juttelemaan. Ihan sama olenko puistossa, baarissa, laiturilla, uimarannalla, kaupassa, jne jne. Ihan sama luenko kirjaa, katselenko peliä, katselenko ihmisiä, hymyilenkö, enkö hymyile... Kun on näkymätön niin on. Joillakuilla meistä on tällainen "aura".
Ja sitten mulle yleensä tullaan aukomaan että valehtelen koska kaikkia naisia lähestytään koko ajan - tai että olen ruma (ai mitä tapahtuikaan "kaikille" naisille...). Ja kumpikaan ei pidä paikkaansa. No, tällä mennään :D. Elän elämääni ja puuhailen mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sopii ikäsi puolesta eläkeikäinen mies, eli kannattaa esim. alkaa käydä kirjastossa ja muissa paikoissa missä 65+ miehet viihtyvät ja viettävät aikaa. Heitä näkee myös huoltamoiden kahviloissa joissa usein kokoontuu eläkeläismiesten porukoitakin. Varmasti mielellään juttelevat kunhan lähestyt rohkeasti.
Sinäkin jankkaaja voit mennä johonkin niistä sadasta itse aloittamastasi ketjusta, joissa nelikymppiselle naiselle sopii mielestäsi 65 v mies. Tässä ketjussa keskustellaan normaaleiden tervepäisten ihmisten maailmankuvan pohjalta, jossa mies ja nainen ovat suunnilleen samanikäisiä.
Ap
Joo mä oon nelikymppinen ja mun isä on 65. Hyi olkoon, pelkkä ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
Kaikki sellaiset on varattu tai ei halua enää parisuhteeseen. Joudut kyttäämään jonkun aviomiestä ja toivoa että ne eroaa.
Ostat kalavehkeet ja suuntaat rantapusikoihin.
Itse olen mies ja istuskellut puiston penkeillä, kävellyt jne. Naiset eivät ole lähestyneet paitsi jotkut kännissä. Katselevat vain. Baarissakin olen ollut yksin, ja siellä 25-60 v naiset ovat lähestyneet. Odotan aina, että naiset lähestyvät. En itse ole oikein lähestyjätyyppiä.
Olen samaa ikäluokkaa ja poistin juuri käyttämäni deittiprofiilit. Oli eron jälkeen käytössä noin puolisen vuotta ja kolme miestä ehdin nähdä. Yksikään ei ollut sellainen, jonka tapaamista olisin odottamalla odottanut, mutta nämä kolme olivat ainoat, jotka osasivat keskustella edes jokseenkin vastavuoroisesti ja johdonmukaisesti.
Laatu ei näidenkään herrojen kohdalla ollut priimaa. Ensimmäinen oli hullu, toinen homo ja kolmas asui valitettavan kaukana. Se siitä sitten.
Pyrin keskittymään nyt vain omaan elämääni ja omiin tavoitteisiini ainakin jonkin aikaa. Vastaan saa silti tulla jos on tullakseen, mutta en vetoa siitä löisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
Tämä! Se on vaan hyvä, että metoo-provosoituneet miehet pysyy naisista erossa, koska eivät selvästikään ymmärrä, mikä on normaalin kanssakäymisen ja ahdistelun ero. Mahtavaa on myös se, että ehkä nää lopulta katoaa maapallolta, kun eivät pääse lisääntymään. Luonnonvalinta on hieno asia!
Pahaa pelkään että tämä huoli on kyllä myös osittain aiheellinen. Varsinkin jos olet ei-niin-komea mies tai ei-niin-supliikki, lähestymisyritykset voivat täyttää rikoksen tunnusmerkit helposti. Hiukan kömpelömpiäkin yrityksiä olisi hyvä kohdella inhimillisesti.
Komea laatikkoleuka saa lähestyä, tavallinen pienileuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies ja istuskellut puiston penkeillä, kävellyt jne. Naiset eivät ole lähestyneet paitsi jotkut kännissä. Katselevat vain. Baarissakin olen ollut yksin, ja siellä 25-60 v naiset ovat lähestyneet. Odotan aina, että naiset lähestyvät. En itse ole oikein lähestyjätyyppiä.
Miksi tähän tuli alapeukku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.
Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.
Ap
No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.
Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!
Muistan sen laiturikommentin! 😀
On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.
Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.
Ap
Tässä vaiheessa tyhmemmillekin paljastuu että kyseessä on provo.
Mikähän tästä tekee sinun mielestäsi provon?
Olen yksinkertaisesti pyrkinyt oleilemaan ns ihmisten ilmoilla kaikilla luontevilla tavoilla.
Ap
Provon tästä tekee se että olet muka pöyristynyt ettei pariutumiseen vuonna 2026 riitä se että nainen parkkeeraa perseensä kahvilan tai rantapuiston penkille jonka jälkeen Romeoiden pitäisi rynnistää kilvan jonossa tekemään tuttavuutta kanssasi ruusu hampaissa.
Yritin ihan tosissaan keksiä, missä voisi näin nelikymppisenä tavata vastakkaisen sukupuolen edustajia parinmuodostusmielessä, enkä kyllä osaa sanoa mitään muuta paikkaa kuin baarit.
Itse ehkä aloittaisin jonkin uuden harrastuksen, jonka parissa erityisesti miehet viihtyvät. Tai voisihan sitä kokeilla mennä itse juttelemaan ihmisille rannalla, museoissa, kirjastossa, tapahtumissa... Koska kunnolliset, "tervepäiset" miehet ovat harvemmin niitä, jotka lähestyvät (yksinäistä) naista missään arkisessa paikassa tai tilanteessa. Kyllä ne marketissa iskemään tulevat kaverit ovat yleensä sitä ainesta, jonka mieluummin kiertää kaukaa.
Olen miettinyt itselleni kivaa tekemistä. Miesseuraa en odota saavani nytkään sen enempää kuin ennenkään, mutta viihdyn ystävien ja sukulaisten kanssa.
AP, kesäisin on paljon kivoja tapahtumia ja myös sinkkutapahtumia. Lähde rohkeasti katselemaan, mitä on ja juttele ihmisille ihan normaalisti. Jos tulee joku mukava mies vastaan niin eihän sitä koskaan tiedä, ja vaikka ei tulisi, saat kuitenkin mukavia kesäretkiä, viihdyt ja näet ihmisiä.
En itse tykkää tanssia, mutta lavatanssit ja yleensäkin tanssipaikat ovat sellaisia, joissa moni tuttuni on tavannut mukavia miehiä, löytänyt sieltä kumppaneitakin. Vinkiksi myös miehille, että tanssitaito voi olla keino tutustua rehdillä tavalla naisiin ja käsittääkseni tanssilavoilla on sellainen kulttuuri, että saa jutella ja tutustua normaalisti ilman, että sitä katsotaan iskuyritykseksi.
Omasta puolestani sanon, että jos olet ns. normaali mies, et päihtynyt, et varattu ja suunnilleen saman ikäinen, niin saa tulla juttelemaan vaikka siellä puistonpenkillä, kirjastolla tai vaikka kahvilassa. Ei sellainen ole mitään sopimatonta käytöstä, kun juttelet niin kuin tavalliset ihmiset, ei mitään asiattomia.
Tässä vaiheessa tyhmemmillekin paljastuu että kyseessä on provo.