Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esivaihdevuodet, kamala väsymys

Vierailija
24.06.2026 |

Mikä tähän auttaa vai vaan aika? Gyneltä sain e-pillerit tasaamaan hormoneja, varsinaista hormonikorvaushoitoa ei kuulemma aloiteta ennen kuin kk loppuu. Välillä olen ihan lamaantunut, tänäänkään en ole muuta kuin maannut sohvalla aamun jälkeen jolloin sentään pystyin käymään lenkillä. Labrat katottu, ne on ok. Vittumaista olla keski-ikäinen, jokapaikasta kipeä ja päälle vielä kuolemanväsynyt. 

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yritin tuossa aikaisemmin vähän imuroida. Piti jättää kesken kun ei vaan jaksanut. Koko aikaa ei ole luojan kiitos tällaista mutta aika usein iskee päälle. Ap

Vierailija
2/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki väsyttää koko ajan mutta oon 34v voiko olla?

Vierailija
4/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena toi. Kannattaa levätä pidemmät yöunet. Tai tekee vähemmän.

Vierailija
5/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain hormonilaastarit esivaihtareiden uniongelmiin 48v, vaikka kuukautiskierto oli ja on edelleen 2v tuon jälkeen säännöllinen. Evorel Sequi. Ja auttoi! Suosittelen.

Vierailija
6/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihdevuodet päällä, mutta lääkäri kielsi hormonihoidon migreenin takia. Virtsanpidätyskyky heikkeni 50v., kuumat aallot alkoi 52v., kk loppui 53v., + verenpaine kohosi, kolesteroli nousi & nukun enää vain 2h pätkiä: kaikki alkoi 53-vuotiaana.  

Melatoniini auttaa hiukan, joskus harvoin käytän rauhoittavaa lääkettä, ulkoilma auttaa yöuniin + saunominen. On tässä kyllä aika helvetti irti nykyään. N56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on korvaushoito vaikka edelleen jotenkin kierto toimii, sun gyne ei ole ihan ajan tasalla.


n47

Vierailija
8/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin on korvaushoito vaikka edelleen jotenkin kierto toimii, sun gyne ei ole ihan ajan tasalla.


n47

Mulla oli ennen pillereitä ihan melkein kellontarkka kierto. Pari kertaa oli pieni häikkä kierrossa, mutta muut vv-oireet oli niin inhottavat että oli pakko mennä hakemaan apua. Kyllä tuon gynen pitäisi olla ihan asiansa osaava. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä sulla on vaihdevuodet. Olet vanha.

Vierailija
10/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaihdevuodet päällä, mutta lääkäri kielsi hormonihoidon migreenin takia. Virtsanpidätyskyky heikkeni 50v., kuumat aallot alkoi 52v., kk loppui 53v., + verenpaine kohosi, kolesteroli nousi & nukun enää vain 2h pätkiä: kaikki alkoi 53-vuotiaana.  

Melatoniini auttaa hiukan, joskus harvoin käytän rauhoittavaa lääkettä, ulkoilma auttaa yöuniin + saunominen. On tässä kyllä aika helvetti irti nykyään. N56

En koe että tämä on niinkään uniongelma (vaikka niitäkin on). Ennen pystyin huonosti nukutusta yöstä huolimatta sentään toimimaan. Ja nyt näitä väsymyksiä iskee päälle vaikka olisi nukkunutkin ihan ok. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä sulla on vaihdevuodet. Olet vanha.

Ihan sama mitkä ovat. Ja joo, niin olenkin vanha ja siltä tosiaan tuntuu. Ap

Vierailija
12/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onni" on perussairaudet tarvi miettiä mitään vaihdevuosi"oireita". Sellaisia huomaisi vaikka kirveellä taottaisiin. Normi elämää nämä teidän " oireet" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä sulla on vaihdevuodet. Olet vanha.

Vaihdevuosdet ovat vasta kun kuukautisten loppumisesta on vuosi.

Vierailija
14/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuo johtuu ylipainosta ja huonosta kunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaihdevuodet päällä, mutta lääkäri kielsi hormonihoidon migreenin takia. Virtsanpidätyskyky heikkeni 50v., kuumat aallot alkoi 52v., kk loppui 53v., + verenpaine kohosi, kolesteroli nousi & nukun enää vain 2h pätkiä: kaikki alkoi 53-vuotiaana.  

Melatoniini auttaa hiukan, joskus harvoin käytän rauhoittavaa lääkettä, ulkoilma auttaa yöuniin + saunominen. On tässä kyllä aika helvetti irti nykyään. N56

No on ollut kyllä osaamaton lääkäri kyseessä. Migreeni ei esrä hormonikierukkaa eikä hormonirasvaa mitenkään. Uudelleen lääkärille

Vierailija
16/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, kamala väsymys koko ajan. Ikää 42 v. Hormonikorvaushoitoa ei kuulemma vielä saa.

Vierailija
17/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä sulla on vaihdevuodet. Olet vanha.

Vaihdevuosdet ovat vasta kun kuukautisten loppumisesta on vuosi.

No kun ei mene näin. Vaihdevuodet on se ajanjakso kun munasarjojen solutuotanto hiipuu ja päättyy. Ja tämä vaihe voi oireineen kestää vuosia.

Eli ensin tulee perimenopaussi, menopaussi ja sitten postmenopaussi, kun menopaussista on kulunut vuosi.

Vierailija
18/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, kamala väsymys koko ajan. Ikää 42 v. Hormonikorvaushoitoa ei kuulemma vielä saa.

Tottakai saa, jos on oireita. 

Vierailija
19/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla tuo johtuu ylipainosta ja huonosta kunnosta.

En ole ylipainoinen. Harrastan liikuntaa, pyöräilen ja/tai hölkkään useamman kerran viikossa. Ap

Vierailija
20/126 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se sama läsi tekee nätä veen levittely viestejä... pitäkää  kusiset torttunne .   Yyöööökkk