Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette tervehdi ihmisiä? Saksalaiset turistitkin ihmettelevät

Vierailija
23.06.2026 |

Minä ainakin vastaan tervehdykseen aina jos semmoisen saan osakseni.

Miten umpiluuta pitää pään olla, että ei osaa tervehtiä?

 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Pohdipa sitä vaikka tämä viikko. 

Vierailija
2/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäät napakasti yhteen ja oikea käsi yläviistoon.

Vierailija
4/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imemunaahintti

Vierailija
5/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Vierailija
6/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen

Minun serkku otti 90-luvulla valinnaiseksi saksan kielen ja ihan kuin olisi rikoksen tehnyt :D joku setäni sanoi, että hänen talossa et tule sanaakaan sitä kieltä puhumaan. 

Saksaviha oli niin tavallista, että en sen kummemmin miettinyt miksi se oli niin paha, vaan mietin itsekin, että miksei jotain muuta kieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa. 

Vierailija
8/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he keräävät tervehdyksiä heille tuntemattomilta ihmisiltä? Oikea suomalainen osaa arvostaa toisen suomalaisen omaa tilaa. Jos tutustutaan sitten tervehditään nähdessä. Myös Suomessa on ja tulee olemaan erilaisia suomalaisia jotka päättävät että esim. uudesta naapurista pitää tehdä heille "ystävä" pakkotervehtimisellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ihmetellä. 

Vierailija
10/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin saksalaisia aatun tavoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa. 

Minun pöytään et tule killittämään ja päivää sanomaan!

Vierailija
12/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tervehdin, Helsingissä ei myyjä tervehtinyt minuakaan. Ei kyllä Berliinissäkään. Mutta se oli niin likainen, etten enää halua sinne mennäkään. Aiemmin pidin Helsinkiä likaisena, mutta Berliinin verrattuna puhdasta.

 

Sitten kävin Oulussa ja luulin että siellä on juuri siivottu, olin koiran kanssa ulkona varhain aamulla. Sitten tuli siivoajat, yksittäisiä roskia poimivat. En tiedä oliko napakka tuuli vienyt roskat vai onko siellä siistiä porukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen

Minäkin olisin polttanut, kun aseveli (Suomi) petti.

Vierailija
14/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hauskoja. Nauroin ääneen :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi vieraita naisia. He voivat kokea tervehdyksen uhkaavana.

Vierailija
16/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa. 

Jos koet että pääsi on täynnä sontaa, niin kaikilla ei ole. 

Vierailija
17/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantapäät napakasti yhteen ja oikea käsi yläviistoon.

Antti Lindtman näyttää mallia! Jos siis joku ei tiedä, miten toimitaan.

Vierailija
18/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eikä huvita. Parempaa mietittävää kuin vastaantulijan epämääräiset sosiaaliset tarpeet. Jo katsekontaktin luominen on muuttanut monet tilanteet pummimiseksi, heitäkkö röökin/anna viis euroo/hei haluatko ostaa sitä ja tätä/neuvo reitti Turusta Espooseen, vaikka mulla on oma aikataulu johon pitäisi pyrkiä.

Vierailija
19/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. Köyhien tai työtätekevien arki/talvi voi olla joskus väsyttävää, eikä jokaista ihmistä ulkona voi nyökytellä läpi. Johan pään liitoskohta vammautuu jos nyökkii. Rentona ulkona. Myös hullu tulee kohti jos moikkaa. 

Vierailija
20/58 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me  ollaan mieheni kanssa alettu ulkoillessa tervehtiä aivan ventovieraita ihmisiä, jos katsovat päin. Varsinkin vanhukset katsovat päin ja hakevat katsekontaktia. Joillekin ihmisille se voi olla päivän ainut kohtaaminen toisen ihmisen kanssa. Useimmat ihmiset myös vastaavat tervehdykseen. Nuoremmat eivät edes katso päin , heitä emme tervehdi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme