Miksi ette tervehdi ihmisiä? Saksalaiset turistitkin ihmettelevät
Minä ainakin vastaan tervehdykseen aina jos semmoisen saan osakseni.
Miten umpiluuta pitää pään olla, että ei osaa tervehtiä?
Kommentit (58)
Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen
Kantapäät napakasti yhteen ja oikea käsi yläviistoon.
Vierailija kirjoitti:
Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen
Minun serkku otti 90-luvulla valinnaiseksi saksan kielen ja ihan kuin olisi rikoksen tehnyt :D joku setäni sanoi, että hänen talossa et tule sanaakaan sitä kieltä puhumaan.
Saksaviha oli niin tavallista, että en sen kummemmin miettinyt miksi se oli niin paha, vaan mietin itsekin, että miksei jotain muuta kieltä.
Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa.
Miksi he keräävät tervehdyksiä heille tuntemattomilta ihmisiltä? Oikea suomalainen osaa arvostaa toisen suomalaisen omaa tilaa. Jos tutustutaan sitten tervehditään nähdessä. Myös Suomessa on ja tulee olemaan erilaisia suomalaisia jotka päättävät että esim. uudesta naapurista pitää tehdä heille "ystävä" pakkotervehtimisellä.
Tervehdin saksalaisia aatun tavoin
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa.
Minun pöytään et tule killittämään ja päivää sanomaan!
Itse kyllä tervehdin, Helsingissä ei myyjä tervehtinyt minuakaan. Ei kyllä Berliinissäkään. Mutta se oli niin likainen, etten enää halua sinne mennäkään. Aiemmin pidin Helsinkiä likaisena, mutta Berliinin verrattuna puhdasta.
Sitten kävin Oulussa ja luulin että siellä on juuri siivottu, olin koiran kanssa ulkona varhain aamulla. Sitten tuli siivoajat, yksittäisiä roskia poimivat. En tiedä oliko napakka tuuli vienyt roskat vai onko siellä siistiä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapin polttaminen on vielä tuoreessa muistissa. #pitkävihainen
Minäkin olisin polttanut, kun aseveli (Suomi) petti.
Te olette hauskoja. Nauroin ääneen :DDD
En tervehdi vieraita naisia. He voivat kokea tervehdyksen uhkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten päät ovat täynnä sontaa, siksi he eivät viitsi ottaa kontaktia tuntemattomiin. On tämä kulttuuri mielestäni todella sairas. Normaalisti ihmiset ovat edes jonkun verran tietoisia ympäristöstään, täällä ehkä 1/10 vilkaisee ympärilleen kahvilassa ja näistä kukaan ei ota kontaktia. Jos istuu samaan sohvaryhmään niin naiset toisinaan sanovat ystävällisesti jotakin ja sitten visusti katse kiinni jossain puhelimessa. Joku saattaa jopa yllättyä jos kysyy ystävällisesti, että saako tähän istua. Sekoa.
Jos koet että pääsi on täynnä sontaa, niin kaikilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kantapäät napakasti yhteen ja oikea käsi yläviistoon.
Antti Lindtman näyttää mallia! Jos siis joku ei tiedä, miten toimitaan.
En jaksa eikä huvita. Parempaa mietittävää kuin vastaantulijan epämääräiset sosiaaliset tarpeet. Jo katsekontaktin luominen on muuttanut monet tilanteet pummimiseksi, heitäkkö röökin/anna viis euroo/hei haluatko ostaa sitä ja tätä/neuvo reitti Turusta Espooseen, vaikka mulla on oma aikataulu johon pitäisi pyrkiä.
Ei jaksa. Köyhien tai työtätekevien arki/talvi voi olla joskus väsyttävää, eikä jokaista ihmistä ulkona voi nyökytellä läpi. Johan pään liitoskohta vammautuu jos nyökkii. Rentona ulkona. Myös hullu tulee kohti jos moikkaa.
Me ollaan mieheni kanssa alettu ulkoillessa tervehtiä aivan ventovieraita ihmisiä, jos katsovat päin. Varsinkin vanhukset katsovat päin ja hakevat katsekontaktia. Joillekin ihmisille se voi olla päivän ainut kohtaaminen toisen ihmisen kanssa. Useimmat ihmiset myös vastaavat tervehdykseen. Nuoremmat eivät edes katso päin , heitä emme tervehdi.
Niin. Pohdipa sitä vaikka tämä viikko.