Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavikset ei ryhdy vaatimaan työperäisen tänne muuton vähentämistä, kun täällä on työttömiä?

Vierailija
23.06.2026 |

Miksi tavalliset ihmiset eivät ymmärrä, että on vain suuryritysten etu saada tänne nöyriä ja vähään tyytyviä muuttajia. 

Taviksille tästä on vaan haittaa, kun täällä jo olevat eivät saa työtä enää ollenkaan vähäisen koulutuksen töihin. 

Kyllä siivoojaksi ja bussikuskiksi löytyisi täällä jo olevista tekijöitä. 

Tavikset joutuvat veroissaan kustantamaan matalapalkka-alan muualta tulleet työntekijän elämää ja lisäksi sen täällä jo olevan työttä jääneen elämän. 

Eikö kiinnosta?

 

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatii mutta tietty porukka hyökkää kimppuun koko mt-potilasverkostonsa voimalla valmiina maalittamaan ja tuhoamaan yksilön koko elämä. Rasse-leimaa otsikkoon jne. Toiset käyttää mitä tahansa tekosyynä mellakointiin ja vihaansa.

Vierailija
2/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi huomioida myös tänne tulleiden matalapalkkatöitä tehneiden jälkikasvu. 

Mistä saisi heille töitä aikanaan. Eivät ehkä suostu yhtä vähään kuin vanhempansa. 

Ongelma poistuisi, jos kiinnitettäisiin enemmän huomiota halpatöiden työhyvinvointiin. Eli toisin sanoen tehtäisiin yrittäjille yhtä kannattavaksi palkata täällä jo olevia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset vaatimukset menevät poistoon, siksi.

Vierailija
4/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hetken helpotus sillä kun nämä maahanmuuttajat saa oikeuden samoihin tukiin kuin suomalaiset, työnteko loppuu kuin seinään ja on yhä enemmän elätettäviä.

Vierailija
5/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän minä vaatisinkin ja siksi aion äänestää perussuomalaisia. Muut puolueet ei välitä yhtään enää.

Vierailija
6/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleisesti ottaen haluavat vähemmän tukia/tukea hädän hetkellä. 

Samaa leipää, kun jaetaan aina vaan isommalle joukolle, tietää ihan - jokainen - miten siinä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sdp:n äänestäjien kannattaisi vaatia puoluettaan muuttamaan linjaansa. Muualta ei pidä houkutella porukkaa, kun täällä on työttömyyttä. 

Olin itse kesätöissä monessa firmassa nuorempana. Silloin siellä ei ollut yhtään muualta tullutta porukkaa. Nykyään rakennuksilla on suomalainen työnjohto, mutta työtä tekee muiden maiden kansalaiset omasta maastaan käsin. Siis tulevat tänne periodimaisesti ja käyvät lomilla kotimaassaan. Tämä kaikki menee alihankintaryppäinä ja samalla laatu huonontuu, kun kaikki on pirstaloitu. 

Vierailija
8/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittiväthän persut tulorajaksi 3000 euroa, mutta ei se kelvannut yllättäen juuri vasemmistolle. Mikä on melkoisen uskomatonta 

Suomessa käydään liikaa sotaa eri blokkien välillä jolloin ei ole väliä mitä lakeja säädetään vaan ainoastaan sillä on väliä mikä puolue niitä säätää. Arvaan kyllä mitkä tahot sen takana ovat. Eräät kansanedustajat saavat osan ansioistaan myös mmuuton kautta, kuten luona oyn 

Siinä syyt miksi asiat ovat happamia täällä ja kohta tämäkin ketju ihan varmasti poistuu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa uskalleta kapinoida, esim Meksikossa päättäjien nimet olisivat jo painettu hautakiviin.

Vierailija
10/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut hyvin nopeasti canceloidaan jos sellaista alat vastimaan, tai totuuksia menet sanomaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut hyvin nopeasti canceloidaan jos sellaista alat vastimaan, tai totuuksia menet sanomaan. 

Miksi näin käy?

Vierailija
12/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim sdp:n äänestäjien kannattaisi vaatia puoluettaan muuttamaan linjaansa. Muualta ei pidä houkutella porukkaa, kun täällä on työttömyyttä. 

Olin itse kesätöissä monessa firmassa nuorempana. Silloin siellä ei ollut yhtään muualta tullutta porukkaa. Nykyään rakennuksilla on suomalainen työnjohto, mutta työtä tekee muiden maiden kansalaiset omasta maastaan käsin. Siis tulevat tänne periodimaisesti ja käyvät lomilla kotimaassaan. Tämä kaikki menee alihankintaryppäinä ja samalla laatu huonontuu, kun kaikki on pirstaloitu. 

Eivätkä siis maksa edes veroja tänne. Kuitenkin jostain pitäisi löytyä niitä verorahoja, että työttömille pystytään kustantamaan työttömyyskorvaukset 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.

Vierailija
14/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi olla siten, että tämä vain tapahtuu eikä tavalliset kansalaiset tee mitään. 

Yritykset hyötyvät halvasta työvoimasta vähän aikaa, mutta sitten kulut tulevat verorahoista maksettaviksi. 

Yritykset hyötyy halvasta työvoimasta ja vasemmisto hyötyy uusista äänestäjistä. 

Tavallisten työssäkäyvien pitäisi herätä vastustamaan tällaista verorahojen käyttöä. Samoin köyhien pitäisi herätä, sillä tukia on pakko vähentää kaikilta. 

Vierailija
16/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksia on monenlaisia.

Vierailija
17/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.

Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä. 

Vierailija
18/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät palkkaa minua siltikään, koska minulle ei voi jättää palkkoja maksamatta, koska sitten kun haen tuet päälle, Kela tivaa, miten saan niin vähän palkkaa työtunteihin nähden.

Vierailija
19/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.

Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä. 

Mieluummin palkataan ulkomaalainen, joka ei tunne Suomen työlainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Just katsoin erästä dokumenttia, jossa ulkomaalaiset hotellisiivoojat vetivät koko päivän ilman taukoja, kun eivät tienneet, että sellaisia kuuluu ihan lain mukaan pitää.

Vierailija
20/93 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoiko EK, että kun kaikki vähän koulutusta vaativa työ teetetään muualta tulevilla, niin saavat nyt vaatimansa ideat läpi. 

Siis pois sunnuntailisät ja arkipyhät jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän