Miksi suomalaiset tuovat kulkukoiria ulkomailta?
Suomessa riittää kodittomia koiria omastakin takaa.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä josta suomalaiset tuovat työntekijöitä, köyhiä elätettäviä ja rikollista ainesta ulkomailta, vaikka omasta takaa riittä kaikkia mainittuja yllinkyllin. Mahdollisia syitä: joku taho hyötyy tuonnista taloudellisesti, joku taho saa pisteitä hyvesignaloinnista ja / tai useampi yksittäinen ihminen on typerä kuin saapas ja ylläpitää kannatuksellaan tämmöistä touhua.
Itse aikoinaan kun pohdin rescue koiran hankintaa, en ajatellut että saan siitä mitään hyvisego hyötyä itselleni vaan kyllä siinä oli ihan vilpitön halu ottaa nimenomaan rescue koira. Mutta itse päädyin ratkasuun, että en ota, koska sellainen koira voi olla arvaamaton ja luonnevikainen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Jaa eikö ne saa ruokaa siellä katukoiramaassa ollenkaan niillä tarhoilla, joista koirat roudataan Suomeen. Vai mitä sä meinaat tyttöröinen tolla , että muuten olisi kuollut koira? Ei mee ny läpi se, että tarhoihin otetut koirat kuolee nälkään, vaikka takuulla lahjoitusrahoilla niille annetaan ruokaa.
Ps. Rescuekoiran ottaja tukee bisnestä, joka pyörii rescuekoirabisneksen tiimoilla.
On tarhoja, joissa koiria tapetaan. Muillakin niitä sairastuu ja kuolee jne eikä se elämä tarhalla ole elämää vaan säilöntää. Koiria myös "elää" tarhalla loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä josta suomalaiset tuovat työntekijöitä, köyhiä elätettäviä ja rikollista ainesta ulkomailta, vaikka omasta takaa riittä kaikkia mainittuja yllinkyllin. Mahdollisia syitä: joku taho hyötyy tuonnista taloudellisesti, joku taho saa pisteitä hyvesignaloinnista ja / tai useampi yksittäinen ihminen on typerä kuin saapas ja ylläpitää kannatuksellaan tämmöistä touhua.
Itse aikoinaan kun pohdin rescue koiran hankintaa, en ajatellut että saan siitä mitään hyvisego hyötyä itselleni vaan kyllä siinä oli ihan vilpitön halu ottaa nimenomaan rescue koira. Mutta itse päädyin ratkasuun, että en ota, koska sellainen koira voi olla arvaamaton ja luonnevikainen myös.
Siinä tapauksessa sen voi palauttaa. Koirat yritetään seuloa etukäteen niin, että koteja etsitään vain kotiutuskelpoisille. Omat kaksi espanjalaista ovat olleet sama kuin ottaisi naapurin koiran hoitoon. Tavallinen aikuinen koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä josta suomalaiset tuovat työntekijöitä, köyhiä elätettäviä ja rikollista ainesta ulkomailta, vaikka omasta takaa riittä kaikkia mainittuja yllinkyllin. Mahdollisia syitä: joku taho hyötyy tuonnista taloudellisesti, joku taho saa pisteitä hyvesignaloinnista ja / tai useampi yksittäinen ihminen on typerä kuin saapas ja ylläpitää kannatuksellaan tämmöistä touhua.
Itse aikoinaan kun pohdin rescue koiran hankintaa, en ajatellut että saan siitä mitään hyvisego hyötyä itselleni vaan kyllä siinä oli ihan vilpitön halu ottaa nimenomaan rescue koira. Mutta itse päädyin ratkasuun, että en ota, koska sellainen koira voi olla arvaamaton ja luonnevikainen myös.
Siinä tapauksessa sen voi palauttaa. Koirat yritetään seuloa etukäteen niin, että koteja etsitään vain kotiutuskelpoisille. Omat kaksi espanjalaista ovat olleet sama kuin ottaisi naapurin koiran hoitoon. Tavallinen aikuinen koira.
Mitä palautetulle koiralle tapahtuu palautuksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Jaa eikö ne saa ruokaa siellä katukoiramaassa ollenkaan niillä tarhoilla, joista koirat roudataan Suomeen. Vai mitä sä meinaat tyttöröinen tolla , että muuten olisi kuollut koira? Ei mee ny läpi se, että tarhoihin otetut koirat kuolee nälkään, vaikka takuulla lahjoitusrahoilla niille annetaan ruokaa.
Ps. Rescuekoiran ottaja tukee bisnestä, joka pyörii rescuekoirabisneksen tiimoilla.
On tarhoja, joissa koiria tapetaan. Muillakin niitä sairastuu ja kuolee jne eikä se elämä tarhalla ole elämää vaan säilöntää. Koiria myös "elää" tarhalla loppuelämänsä.
Ja tällaisia tarhoja te rescuekoirien roudaajat ja adoptoijat tuette. Uskomatonta naiviutta.
Nämä kulkukoirien Suomeen raijaajat ovat henkisesti kipeitä.
Eivätkä edes tajua sitä, että kun tälle "pelastamiselle" on kysyntää, kulkukoiria pentutehtaillaan.
Tämä vain pitäisi lailla kieltää ja antaa roimat sakot ja koira lopetettavaksi.
Jos joku tuttuni toisi rescuekoiran ulkomailta, katkaisisin välit häneen heti. Kertoisin hänelle syynkin. En pidä tyhmistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Jaa eikö ne saa ruokaa siellä katukoiramaassa ollenkaan niillä tarhoilla, joista koirat roudataan Suomeen. Vai mitä sä meinaat tyttöröinen tolla , että muuten olisi kuollut koira? Ei mee ny läpi se, että tarhoihin otetut koirat kuolee nälkään, vaikka takuulla lahjoitusrahoilla niille annetaan ruokaa.
Ps. Rescuekoiran ottaja tukee bisnestä, joka pyörii rescuekoirabisneksen tiimoilla.
Nyt pappa meni vähän hukkaan ajatuksineen. Tarkoitan kulkukoiria/ katukoiria jotka eivät tosiaan saa ruokaa eikä välttämättä edes vettä helteellä. Niitä pentuja voi noukkia tienposkesta ja antaa mahdollisuuden. Se ei ole keneltäkään pois.
Kulkukoirat pitäisi vain lopettaa. Ei koota tarhoille ja yrittää välittää eteenpäin. Ja ihan turha kaikkien itse lihaasyövien tai lemmikeilleen lihaasyöttävien itkeä näiden koirien lopettamista.
Se on sitä parempaa pentutehtailua.
Minulla on espanjasta tuotu vinttikoira.
-Kennelkoirat ei miellyttäneet ja pentua ei haluttu.
-katsastettiin kotimaam kotia etsivät. Huomattavan paljon tappelukoiria. Ilmeisesti kouluttamaton pitti muuttuu usein pitovaikeuksiksi.
ja monissa rajoitteita "ei kerrostaloon, haukkuherkkä, arka....".
Sitten tapasin vinttikoiran ja ihastuin heti. Niin cool, niin rauhallinen, niin ystävällinen... Kövi ilmi että ne eivät olekaan hyperaktiivisia himoliikkujia vaan rauhallisia sohvaperunoita jotka tarvitsevat toki liikuntaa mutta kohtuudella - ja välillä pitää päästä koirapuistoon irrottelemaan.
Kävi ilmi että missään ei ollut kotia etsivää vinttikoiraa - paitsi yksi espanjan galgo. Sen arveltiin pärjäävän ainoana. Siitä tuli meille täydellinen kaveri joka nopeasti oppi tavoille. Nyt on jo askel hidastunut mutta vielä häntä heilahtaa kun valjaat otetaan esille.
Tiesin tyypin joka haki etelästä kulkukoirat kaatopaikalta, Suomessa kehui koiraa joka puri, piti koiraa ihmisenä ja oli päihteet ja huono perhe- elämä jolla koira yritti sen korvata, myi toisen kulkukoiran pois, lisäksi oli jo koiria ja silti haki lisää. Samaan aikaan usea eläin Suomessa koditon, niistä ei välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kulkukoirat pitäisi vain lopettaa. Ei koota tarhoille ja yrittää välittää eteenpäin. Ja ihan turha kaikkien itse lihaasyövien tai lemmikeilleen lihaasyöttävien itkeä näiden koirien lopettamista.
Noin just, etenkin ne sellaiset joilla on jo paljon eläimiä sitten hakee silti lisää ja kehuu somessa. Ja syö päivittäin kebabia ja makkaraa, ei piittaa yhtään naudoista ja sioista ja esiintyy silti eläinten pelastajana.. Todella kaksinaamaista. Ja se myös ettei välitä niistä eläimistä joita omistaa jo, vaan hakua hakea lisää jotta saa kehua muille, eli eläimen pito on kuin kilpailu some huomiosta. Ja se oman lemmikin Korostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Jaa eikö ne saa ruokaa siellä katukoiramaassa ollenkaan niillä tarhoilla, joista koirat roudataan Suomeen. Vai mitä sä meinaat tyttöröinen tolla , että muuten olisi kuollut koira? Ei mee ny läpi se, että tarhoihin otetut koirat kuolee nälkään, vaikka takuulla lahjoitusrahoilla niille annetaan ruokaa.
Ps. Rescuekoiran ottaja tukee bisnestä, joka pyörii rescuekoirabisneksen tiimoilla.
Nyt pappa meni vähän hukkaan ajatuksineen. Tarkoitan kulkukoiria/ katukoiria jotka eivät tosiaan saa ruokaa eikä välttämättä edes vettä helteellä. Niitä pentuja voi noukkia tienposkesta ja antaa mahdollisuuden. Se ei ole keneltäkään pois.
Meidän kettutyttö pelastaa maailman katukoirat, ja antaa koirille vettä sekä ruokaa omassa kodissaan. 😂
Ainoat oikeasti realistiset terveysriskit ovat se, että koira tuo punkin, joka kiinnittyy sinuun. Tai sitten koira puree ja haavaan tulee tulehdus tai sepsis tai muu vakava seuraus.