Miksi suomalaiset tuovat kulkukoiria ulkomailta?
Suomessa riittää kodittomia koiria omastakin takaa.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirien pito tulee säätää laittomaksi. Vain sokeiden apukoirat sallittuja.
Entäs etsijäkoirat esim. poliisikoira, entäs rauniokoirat, homekoirat, sienikoirat, laumanvartijakoirat maatiloilla?
Kun sä oot noin yksinkertainen, niin älä viitti kuule ke ha ri kommentoida yhtään mitään.
Kaikki muut tulee säätää laittomaksi ja lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa maailma. Teepä joku kansalaisaloite jossa kielletään koirien vieminen ja tuominen rajan yli, jos noin korpeaa eläinten auttaminen. Se lopettaisi myös kansainväliset koiranäyttelyt
En rinnastaisi katukoiria kansainvälisiin näyttelykoiriin, mutta kansalaisaloite katukoirien maahantulokiellosta olisi paikallaan.
Varmaan samasta syystä josta suomalaiset tuovat työntekijöitä, köyhiä elätettäviä ja rikollista ainesta ulkomailta, vaikka omasta takaa riittä kaikkia mainittuja yllinkyllin. Mahdollisia syitä: joku taho hyötyy tuonnista taloudellisesti, joku taho saa pisteitä hyvesignaloinnista ja / tai useampi yksittäinen ihminen on typerä kuin saapas ja ylläpitää kannatuksellaan tämmöistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa maailma. Teepä joku kansalaisaloite jossa kielletään koirien vieminen ja tuominen rajan yli, jos noin korpeaa eläinten auttaminen. Se lopettaisi myös kansainväliset koiranäyttelyt
Mene kettutyttö ulos ja vedä välillä happea. 😁
Vierailija kirjoitti:
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Sairaita luonnevikaisia ihmisiä tällä palstalla. Onko noin ahdasmielistä. Aika jättää tämä palsta pois. Tämä on ollut oikeastaan ainut väylä suomen asioihin, kun asuu ulkomailla. Muistaa aina miksi lähti ja miksi ei koskaan pidä palata. Teissä on jotain pahasti vialla.
Armeliainta olisi lopettaa katukoirat omassa maassaan. Ei tarttisi enää kärsiä missään, ei kadulla eikä muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Täällä on monesti esitetty kaksi väitettä, jotka eivät pidä paikkaansa. Ensinnäkin Suomessa ei juurikaan ole kodittomia koiria. Olen etsinyt aikuista kodinvaihtajaa jo hyvän tovin, ja olisin valmis ottamaan ongelmakoirankin, jopa purevan. Ennen vanhaan ne roudattiin mun oven taakse. Osan pidin itse, osan koulutin ja etsin uudet kodit. Nykyään niistä pyydetään tonni ja niistä suorastaan tapellaan. Asun kerrostalossa, joten häviän taistelut ihan aina.
Oma piha tuntuu olevan joku tae koiran hyvästä hoidosta, vaikka näin ei toki ole.
En halua ostaa kahden- kolmen tonnin pentua kasvattajalta. Koiran arvon nousu on hyvä asia, ja osaltaan vaikuttanut siihen, ettei löytöeläinkodeissa juuri ole koiria, mutta hinnat ovat karanneet täysin käsistä.
Lisäksi en halua rotukoiraa. Tiedän, ettei sekarotuisuus ole tae terveydestä, mutta geenipooli niillä on laajempi. Kaksi edellistä rotukoiraani ovat sairastaneet kaikki rotujen tyypilliset "merkkiviat".
Toinen väite on se, että rescuekoiran tuoja muka luulee saavansa ihailua. No tuskin, kun yleinen asenneilmapiiri on hyvin kielteinen. Jos päädyn rescuekoiraan, teen kuten muutama kaverinikin, enkä kerro kenellekään, että koira on rescue.
Koska se on kulkukoirabisnestä pyörittäville tuottoisa bisnes. Sekä Suomessa että niillä tarhoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kulkukoirabisnestä pyörittäville tuottoisa bisnes. Sekä Suomessa että niillä tarhoilla
Siitähän nämä yhdistykset kertovat avoimesti, että ne tuo ja hoitaa lahjoitusrahoilla roudaamansa koirat. Sen jälkeen adoptioon ottaja maksaa ne koiraan menneet kulut yhdistykselle, josta koiran adoptoi.
Tällä tavalla yhdistyksen kassa ei hupene , vaan kasvaa kasvamistaan kun naivit tantat lahjoittaa lisää rahaa yhdistyksille, vaikka yhdistys maksattaa toteutuneet kulut sillä adoptioon ottaneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Sairaita luonnevikaisia ihmisiä tällä palstalla. Onko noin ahdasmielistä. Aika jättää tämä palsta pois. Tämä on ollut oikeastaan ainut väylä suomen asioihin, kun asuu ulkomailla. Muistaa aina miksi lähti ja miksi ei koskaan pidä palata. Teissä on jotain pahasti vialla.
Oletko sinä yksi näistä, jotka hyötyvät rescuekoirien roudaamisesta ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Sairaita luonnevikaisia ihmisiä tällä palstalla. Onko noin ahdasmielistä. Aika jättää tämä palsta pois. Tämä on ollut oikeastaan ainut väylä suomen asioihin, kun asuu ulkomailla. Muistaa aina miksi lähti ja miksi ei koskaan pidä palata. Teissä on jotain pahasti vialla.
Oletko sinä yksi näistä, jotka hyötyvät rescuekoirien roudaamisesta ulkomailta?
Mitä väliä vaikka olisinkin? Mutta älä huoli. Kuten sanoin vauva palsta on viimeinen linkki suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
Ne katukoirat pitää kastroida kaikki järkiään niin eihän ne sitten lisäänny siellä katukoiramaassa. Ei se hyödytä niitä tänne Suomeen roudata.
Niin pitäisi, jotkut sitä yrittää tehdä. Mutta kodittomia koiria on paljon ja koira on ihmisen luomus, samoin kuin lammas. Ne ei pärjää itsekseen. Ne tarvitsee ihmisen.
Niin voitko sinä aloittaa ja kastroida vaikka 1 koiran?
Ja tiedätkö suurin ongelma ei ole katukoirat, ne kuolee yleensä aika nopeasti synnyttyään. Ongelma on ihmiset, jotka hylkää eläimen kun ei se ollutkaan niin kiva. Ihmiset joiden lemmikit lisääntyy, kun ne juoksentelee vapaana. Ne pennut hylätään kadulle, roskikseen. Onhan suomessakin kesäkissa ilmiö, jossa kesä päätteeksi hukutetaan pennut ja tapetaan emo. Eläin ei ole ongelma. Ihminen on. Ne jotka pelastaa edes yrittää korjata vääryyden. Tuntee sympatiaa ja empatiaa ja yleensä toimivat.. eli kastroivat katukoiria.
Kuules ny kettutyttö minä olen kastroinut monta omaa Suomessa syntynyttä urosta. Lisäksi kerroin jo aiemmin, että ulkomailta koirien roudaaminen tukee sitä kulttuuria siellä lähtömaassa, jossa koirat potkaistaan kadulle kun ei enää nappaa.
Niin mitä sä sönkötät? Ei sun kommentissa ole mitään uutta kenellekään.
Älä kuule pappa tytöttele.
Pitää erotella ne jotka tekee businestä ja ne jotka ottaa koiran kenenkään tietämättä. Koira joka olisi muuten kuollut. Mitä se kenenkään mieltä painaa. Se on vain yksi koira pois kadulta.
Jaa eikö ne saa ruokaa siellä katukoiramaassa ollenkaan niillä tarhoilla, joista koirat roudataan Suomeen. Vai mitä sä meinaat tyttöröinen tolla , että muuten olisi kuollut koira? Ei mee ny läpi se, että tarhoihin otetut koirat kuolee nälkään, vaikka takuulla lahjoitusrahoilla niille annetaan ruokaa.
Ps. Rescuekoiran ottaja tukee bisnestä, joka pyörii rescuekoirabisneksen tiimoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Sairaita luonnevikaisia ihmisiä tällä palstalla. Onko noin ahdasmielistä. Aika jättää tämä palsta pois. Tämä on ollut oikeastaan ainut väylä suomen asioihin, kun asuu ulkomailla. Muistaa aina miksi lähti ja miksi ei koskaan pidä palata. Teissä on jotain pahasti vialla.
Oletko sinä yksi näistä, jotka hyötyvät rescuekoirien roudaamisesta ulkomailta?
Mitä väliä vaikka olisinkin? Mutta älä huoli. Kuten sanoin vauva palsta on viimeinen linkki suomeen.
Se siis on sun mielestä myös bisnestä.
Olen ottanut aikuisia koiria kaksi Suomesta ja kaksi Espanjasta. Ihan vaan sillä hetkellä helpoin ratkaisu saada koira itsekästä tarvetta varten omistaa koira. Suomalaisia koiriani on ihasteltu enemmän. En tarvitse ihailua itselleni tai koiralleni.
Vierailija kirjoitti:
Parasta hyväntekeväisyyttä olisi katsoa täällä koto-Suomessa ympärilleen. Nähdä se yksinäinen naapurin vanhus, joka ei jaksa pestä ikkunoita, imuroid huonon selän vuoksi, tai raahata kauppakassia kotiin. Nähdä lapsiperhe, jossa vanhemmat vuorotyössä ja joku yksinkertainen ehdotus lastenvahtina olosta tunnin verran, olisi iso apu arjessa.
Mutta ihmiset haluavat nähdä sädekehän päänsä päällä, ja tuoda Suomeen jonkun kirppuisen piskin, johon hakat rahansa ja käyttää aikansa; paskat naapurin mummosta.
Siis tuleeko se vanhus kotiini koiraksi? Vai mitä ajattelit?
Entäs etsijäkoirat esim. poliisikoira, entäs rauniokoirat, homekoirat, sienikoirat, laumanvartijakoirat maatiloilla?
Kun sä oot noin yksinkertainen, niin älä viitti kuule ke ha ri kommentoida yhtään mitään.