Miksi suomalaiset tuovat kulkukoiria ulkomailta?
Suomessa riittää kodittomia koiria omastakin takaa.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Vastuutonta toimintaa tuo tautisten koirien Suomeen tuonti.
Suurin osa on samaa mieltä aloittajan kanssa. Vain yksi on eri mieltä.
Parasta hyväntekeväisyyttä olisi katsoa täällä koto-Suomessa ympärilleen. Nähdä se yksinäinen naapurin vanhus, joka ei jaksa pestä ikkunoita, imuroid huonon selän vuoksi, tai raahata kauppakassia kotiin. Nähdä lapsiperhe, jossa vanhemmat vuorotyössä ja joku yksinkertainen ehdotus lastenvahtina olosta tunnin verran, olisi iso apu arjessa.
Mutta ihmiset haluavat nähdä sädekehän päänsä päällä, ja tuoda Suomeen jonkun kirppuisen piskin, johon hakat rahansa ja käyttää aikansa; paskat naapurin mummosta.
Vierailija kirjoitti:
Parasta hyväntekeväisyyttä olisi katsoa täällä koto-Suomessa ympärilleen. Nähdä se yksinäinen naapurin vanhus, joka ei jaksa pestä ikkunoita, imuroid huonon selän vuoksi, tai raahata kauppakassia kotiin. Nähdä lapsiperhe, jossa vanhemmat vuorotyössä ja joku yksinkertainen ehdotus lastenvahtina olosta tunnin verran, olisi iso apu arjessa.
Mutta ihmiset haluavat nähdä sädekehän päänsä päällä, ja tuoda Suomeen jonkun kirppuisen piskin, johon hakat rahansa ja käyttää aikansa; paskat naapurin mummosta.
Sit nää rescuekoiran ottajat kuvittelee, että heitä ihannoidaan sen takia, että on roudannut koiran ulkomailta. 😁
Ei lisää rakkeja tänne! Niitä on jo liikaa täällä. Paskaa ja kusta siellä ja täällä. Joka paikassa. Melusaastetta. 🤬💩
Mulla on tuollainen espanjalainen katurakki. Ei kyllä tullut minkään yhdistyksen kautta vaan itse kuskattiin. 8 vuotias ikänsä terve uros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on fiksumpaa kuin ostaa koira kennelistä. Maailmassa on miljoona koditonta koiraa, mutta jokainen kadulta viety lakkaa lisääntymästä. Katso tubesta millaista on kodittoman koiran elämä ääriolosuhteissa (-20>< +40) 8 pennun kanssa vaikka bulgariassa. Tai thaikussa helteessä tai ihan siellä lenpparimaa italiassa, roskiksessa mustassa muovipussissa. Ihmiset on julmia. Jokainen pelastettu eläin saa paremman elämän.
Itsekin katson kuinka pieni pallero tuhisee tuossa vieressä, eikä enää syö matoja maasta ja tärise kylmästä ja pelosta.
Motiivisi on hyvä olo itsellesi.
Ei. Toki nautin koiran seurasta. En olisi ottanut koiraa ollenkaan. Olen sitä mieltä että koiran paikka ei ole kämpässä eikä kaupungissa. Mutta koira löysi meidät.
Vierailija kirjoitti:
Se on fiksumpaa kuin ostaa koira kennelistä. Maailmassa on miljoona koditonta koiraa, mutta jokainen kadulta viety lakkaa lisääntymästä. Katso tubesta millaista on kodittoman koiran elämä ääriolosuhteissa (-20>< +40) 8 pennun kanssa vaikka bulgariassa. Tai thaikussa helteessä tai ihan siellä lenpparimaa italiassa, roskiksessa mustassa muovipussissa. Ihmiset on julmia. Jokainen pelastettu eläin saa paremman elämän.
Itsekin katson kuinka pieni pallero tuhisee tuossa vieressä, eikä enää syö matoja maasta ja tärise kylmästä ja pelosta.
Se on business. Moni tekee näillä rahaa, eli tää vaan lisää koiria.
Pitäisi olla että yhtä adobtoitua 50 kpl lopeetaan paikanpäällä.
Koska muutkin tuovat. Se on siis merkki itsenäisesti, räväkästi, rohkeasti ja viisaasti ajattelevasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä enemmän niitä, jotka antaa kodin kodittomalle kuin niitä, jotka tukee rodunjalostusta ja pentutehtailua
Holtitonta pennutustahan nää rescuekoirien roudarit just tukee.
Mitä? Jokainen koira pois kadulta on pois lisääntymästä. Mitä se sua koskettaa mitä joku kotiinsa ottaa?
Pentutehtailijat teetättää samalla koiralla vuoden välein pentuja, kunnes koira kuolee tuskiinsa.
Eihän jokaista koditonta ihmistäkään pysty pelastamaan, varsinkin kun katse pitää kääntää yksinäisiin mummoihin, mutta jokainen autettu lapsi tai aikuinen saa elämän jolla on joku arvo. Sama koskee eläintä. Vähän sydäntä arkeen.
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on fiksumpaa kuin ostaa koira kennelistä. Maailmassa on miljoona koditonta koiraa, mutta jokainen kadulta viety lakkaa lisääntymästä. Katso tubesta millaista on kodittoman koiran elämä ääriolosuhteissa (-20>< +40) 8 pennun kanssa vaikka bulgariassa. Tai thaikussa helteessä tai ihan siellä lenpparimaa italiassa, roskiksessa mustassa muovipussissa. Ihmiset on julmia. Jokainen pelastettu eläin saa paremman elämän.
Itsekin katson kuinka pieni pallero tuhisee tuossa vieressä, eikä enää syö matoja maasta ja tärise kylmästä ja pelosta.
Se on business. Moni tekee näillä rahaa, eli tää vaan lisää koiria.
Pitäisi olla että yhtä adobtoitua 50 kpl lopeetaan paikanpäällä.
Moni tekee bisnestä. Moni myös pitää eläimistä ihan oikeasti huolen. Ei ole mikään kilvenkiillotus, jos ihminen pitää kahdeksaakin pelastettua koiraa omaksi iloksi. Osa autetuista on esim. Jäänyt rekan alle ja jätetty kuolemaan. Mikä on nyt sitten kamalampaa viedä rekan alle jäänyt lääkäriin ja antaa koti vai murehtia joteain sädekehää?
Jos ihminen osataa koiran roudarilta se edelleen parempi kuin pentutehtailija. Mutta suurinosa yksinkertaisesti löytää kadulla kuolevan eläimen ja antaa mahdollisuuden. Eläimen kärsimys on väärin, niin väärin. Lemmikkieläimiä ei edes kuuluisi olla. Se on sama kuin orja pitäminen. Itsekästä. Mutta ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
sairaita luonne vikaisia rakkeja rahdataan lento rahtina niitä tehtaillaan lähtö maissa vaan lisää. ei mitään järkee korkeintaan vanhat piiat kostuu. 22 päähän siellä ei maksa kuin 0,07 e paras ratkaisu.
Huomaa ettet tiedä mitään. Katukoira on usein myös erittäi hyväluonteinen ja kiltti. Sekä fiksumpi kuin kennelikoira, no joke. Kennelikoirat ne vasta näkeekin harhoja ja hyökkäilee.
Ei haluta tukea pentutehtailijoita
Vapaa maailma. Teepä joku kansalaisaloite jossa kielletään koirien vieminen ja tuominen rajan yli, jos noin korpeaa eläinten auttaminen. Se lopettaisi myös kansainväliset koiranäyttelyt
Koirien pito tulee säätää laittomaksi. Vain sokeiden apukoirat sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta tukea pentutehtailijoita
Siellä lähtömaissa niitä vasta tehtaillaankin niitä pentuja. Siks niitä on pilvin pimein katukoirina. Tässä nyt kettutytöt roudaa naiviuttaan näitä katukoiria Suomeen. Eivät tajua tukevansa ulkomaalaista kulttuuria, jossa potkaistaan koira kadulle kun ei enää nappaa.
Minulla on nyt 3 koiraa. Olen hän, jonka kommenttia lainasit. Minä olen ollut viimeksi kipeänä 15 vuotta sitten. Koiria on ollut 1990 alusta yhtäjaksoisesti usea yhtäaikaa huushollissani.
Niin mitä sä tolla sun kommentilla oikein haet? Yhtään koiraa en ole ottanut ulkomailta. Kaksi koiraa olen saanut ilmaiseksi Suomesta muutaman vuoden ikäisinä.