Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä tulee käsitys, että vain työtä tekevät ovat veronmaksajia?

Vierailija
02.06.2026 |

Jokainen maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa. Ja arvonlisävero-kertymä on paljon suurempi kuin tulovero-kertymä. 

 

Lisäksi on pääomavero. Eikä senkään maksaja ole välttämättä tehnyt työtä sen tulon eteen. 

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.

Vierailija
82/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaiden psykoosi kyseessä. Monet työttömät maksavat 20% ennakonpidätystä työttömyyspäivärahoista. Se on paljon enemmän kuin mitä vastaava palkansaaja maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ainakin osasta kelan tuista, esim. yleiatuesta menee vero.

Kelatuista puhuttaessa muistetaan kyllä täällä aina puhua käteenjäävästä osuudesta, mutta palkkatuloista puhuttaessa se on aina bruttopalkka. Todellisuudessa valtion ja kunnan töissä pitäisi puhua työntekijän nettotuloista ja valtion ja kunnan nettomenoista ja yksityisten työnantajien palkansaajien kohdalla valtio on nettosaaja, joka saa verot ja työnantajamaksut. Näillä valtion nettotuloilla kustannetaan sekä työttömien, että valtion/kunnan työntekijöiden nettopalkat. Kyllähän tuo kyrsii joka kuukausi antaa kolmisen tonnia köyhienapuun ja saada vain kateutta ja halveksuntaa takaisin.

Mistä näin yksinkertaisia ihmisiä sikiää? Ja kuka heidät ottaa töihin? 

Vierailija
84/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.

Siksi kannattaakin maksaa palveluja käteisellä eikä pyytää kuittia 😂

Vierailija
85/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ansiosidonnaisesta veroprosentti on aina vähintään 25%. 

Vierailija
86/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ainakin osasta kelan tuista, esim. yleiatuesta menee vero.

Jos naapuri antaa satasen ja annan pari kymppiä takaisin olen siis maksanut naapurille? Tuota  työttömän "veronmaksamista" jotkut täällä jauhaa.

Meinaatko, että työttömän veroprosentti pitäisi olla 100? 😅

KYLLÄ!

Miksi sinä et maksa 100% veroja?

Siksi, kun minä TEEN TÖITÄ! TUOTTAVIA, TULOSVASTUULLISIA TÖITÄ, YKSITYISELLÄ SEKTORILLA, MARKKINAHINTAAN!!! 

Minä en kuppaa toimeentuloani muiden selkänahoista, minä tienaan itse oman leipäni joka helvetin päivä vientiteollisuudessa.

En itse kehtaisi kutsua vauvalla trollaamista työksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/87 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläkeläiset maksavat veroja ihan samalla tavoin kuin palkansaajat. Aika tietämätöntä porukkaa näyttää olevan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi