Mistä ihmeestä tulee käsitys, että vain työtä tekevät ovat veronmaksajia?
Jokainen maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa. Ja arvonlisävero-kertymä on paljon suurempi kuin tulovero-kertymä.
Lisäksi on pääomavero. Eikä senkään maksaja ole välttämättä tehnyt työtä sen tulon eteen.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajaksi synnytään, jokainen Suomessa maksaa veroja muodossa tai toisessa.
Kyllä, Suomessa toitotetaan aivan avoimesti, että maahan pitää synnyttää lisää veronmaksajia. Ilmeisesti houkutin ei ole toiminut kovin hyvin.
Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä.
Tupakoitsijat ne vasta verokarhua lihottavatkin!
Vierailija kirjoitti:
"Mistä ihmeestä tulee käsitys, että vain työtä tekevät ovat veronmaksajia?"
Ihan puhdasta matematiikkaa se on.
Vaikka kaikki maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa, sillä ei ole mitään merkitystä, jos nuo kyseiset ostokset itsessään on jo verovaroin kustannettu ja siten esim. tukiaisilla ostettu.
Eihän nämä kelan elättämät vammaiset kuolaajat tajua NETTOveronmaksajan ja "veronmaksajan" eroa, kun eivät ole päiväkään oikeita töitä tehneet eikä koskaan mitään lisäarvoa kenellekään tai millekään tuottaneet. Aina vain kupanneet muiden tekemiä tuloksia ja kuvittelevat olevansa jotain veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Edes kaikki työtätekevät eivät ole veronmaksajia. Tämän havaitsin ollessani puolen vuoden määräaikaisessa työssä, käytännössä 0,5% verolla.
Vakitöissä olin kuitenkin ihan iloinen veronmaksaja. Eikä Alvi ole tuntematon käsite minullekaan.
Nautin kun maksan alveja ulkomaille 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinteistöveron maksaja
Minä maksan kiinteistöveroja, alvia ja pääomatulojen veroja. Kelan tukea olen saanut kun olen hakenut lääkettä apteekista lääkärin kirjoittamalla reseptillä.
Et sinä mitään tukea saa, vaan osan omistasi takaisin ja senkin kovalla kululla höystettynä.
Veroja pitäisi korottaa vielä rajusti, jos ja kun julkinen talous haluttaisiin terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Veroja pitäisi korottaa vielä rajusti, jos ja kun julkinen talous haluttaisiin terveeksi.
Kaikki tuet pitäisi lakkauttaa, niin Suomi lähtisi nousuun!!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaikki maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa, sillä ei ole mitään merkitystä, jos nuo kyseiset ostokset itsessään on jo verovaroin kustannettu ja siten esim. tukiaisilla ostettu.
Käsitys on peräisin siltä ajalta, kun köyhimmät oli vapautettu veroista.
Esim. yksinhuoltaja-lesket eivät maksaneet välttämättä edes henkirahaa, vähimmäistä veroa.
Siksi, koska tulonsiirrot maksetaan veroista, niin niiden verotus, myös alv on sama kuin laittaisi seteleitä taskusta toiseen
Junttiduunaripropagandaa. Duunarit yrittävät glorifioida omaa rooliiaan.
Onhan sitä sellaisiakin henkilöitä, jotka eivät käy töissä, mutta eivät nosta mitään etuuksiakaan, vaan elävät monien omistamiensa asuntojen vuokratuloilla. Tiedän useammankin.. Veroja hekin maksavat.
Me paljon parjatut eläkeläiset maksamme edelleen veroja, nyt työeläkkeistämme! Järjenkäyttö sallittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pitäisi lakkauttaa, niin Suomi lähtisi nousuun!!
minne persut sitten menisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajaksi synnytään, jokainen Suomessa maksaa veroja muodossa tai toisessa.
Kyllä, Suomessa toitotetaan aivan avoimesti, että maahan pitää synnyttää lisää veronmaksajia. Ilmeisesti houkutin ei ole toiminut kovin hyvin.
Onneksi tuo kyseinen ihmioikeusrikoksien tehtailu on hiipumaan päin kun talouden realiteetit ja tulevaisuuden näkymät alkaa valkenemaan tyhmimmillekin.
Kersojen vääntäminen tänne demarisyöpäiseen kommariutopiaan vero-orjaksi koko iäkseen palkattomiin pakkotöihin, rahoittamaan demaritorakoiden rälssin sikailua, on törkein ja hävyttömin ihmioikeusrikos mitä kuvitella saattaa!
Synnyttää syytön ihminen elämän mittaiseen orjuuteen, vain siksi että kommaripaskasakin rälssin sikailuun ei tulisi pienintäkään katkeamaa tai ryppyä eikä julkisenpuolen alati turpoavaa pskasakkia tarvisi leikata ja vähentää???!🤬😡
Ei helvetti mikä vtun kommaridystopia suomesta on tullut euroon liittymisen jälkeen!
Veroja se huume kauppiaskin maksaa kun ostaa tuotteita kaupasta, alv 25%
Vierailija kirjoitti:
Ja verovaroin kustannetaan maanviljelijöille maatalaloustukia, jotta palkkatuloja saavat voivat ostaa ruokaa pöytään.
Työnantajilla ei myöskään olisi varaa maksaa niitä palkkoja, jos kauppa ei kävisi.
Yhteiskunnassa kaikki on yhteydessä toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaikki maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa, sillä ei ole mitään merkitystä, jos nuo kyseiset ostokset itsessään on jo verovaroin kustannettu ja siten esim. tukiaisilla ostettu.Tämä fakta on liian vaikea, eteenkin täällä. Lisää pottiin vielä julkisen palkat kokonaisuudessaan, niin poru on taattu.
Vaikka opettaja tekee vastikkeellista työtä, aivan kuten palomies, poliisi ja sairaanhoitajakin, kaikkien palkat ovat peräisin yksityisen sektorin palkoista ja yksityisomistuksen veroista. Mitään perustetta kaiken tuottamisesta julkisella ei ole, silti Suomessa tehdään niin ja seurauksena huonosti menee.
Julkisen pitäisi olla tasalaatuista, huokean hintaista ja kaikkien ulottuvilla.
Yksityinen ei ole.
Suomalainen on yleensä nettoveronmaksaja kun tulot ylittävät noin 30 000€ vuodessa ja tukia ei nosta. Sitä vähemmän tienavaat ovat yleensä yhteisen veropotin kuluttajia.
Minä maksan kiinteistöveroja, alvia ja pääomatulojen veroja. Kelan tukea olen saanut kun olen hakenut lääkettä apteekista lääkärin kirjoittamalla reseptillä.